Kind loopt continu achter je aan..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by cocko, Apr 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo,

Heeft iemand misschien tips voor het volgende..

Mijn dochtertje van bijna 2,5 jaar kan mij sinds 2 weken geen seconde meer alleen laten. We hebben ook een zoontje van 1 jaar maar die vindt alles wel prima. Als ze samen in de zandbak spelen en ik loop voor paar minuutjes naar binnen, loopt ze direct achter me aan. Continu vragen wat mama gaat doen, wat mama zegt etc. Ook naar de wc gaan is een drama want dan roept ze aan de andere kant: mama open de deur! En zo gaat het hele dag door.
    Ik weet het..alle kinderen hebben dat, en zij heeft die periode allang gehad. Maar nu begint het weer..zomaar ineens. Persoonlijk kan ik er soms erg moeilijk mee om gaan, kan amper een strijk doen bv omdat ze continu aandacht vraagt. Wie heeft er een nuttige tip haha..

Bedankt alvast!

2. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook 1 hoor, ze moet even aan het spel gezet worden, maar van buiten naar binnen gaan is hier precies hetzelfde: mama, wat doe je nou??? Binnen gaat het heel goed. En ik kan buiten ook rustig zonnen of een boekje lezen, als ik daar maar in een stoeltje zit. Goed excuus voor mama.;) Maar soms wordt je er wel gek van idd.

Als baby en dreumes heeft ze het nooit gehad, is echt iets van de laatste tijd.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke.. mijn dochtertje heeft het ook zelfs als ik gewoon buiten in de stoel er bij zit. Continu zegt ze dan dat ik moet helpen of dat ik dit of dat moet doen. Echt totaal geen rust.. dan heb jij het nog iets beter, haha lekker zonnen!!

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ja dat zijn kinderen idd. MIjn dochter is nu ruim 3 en die moet alles weten, waarom dit, waarom dat enz. Ook zo irritant soms, maar ja. Tis een fase denk ik dan maar, gaat wel weer over.

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    ja hoor herkenbaar!!! Jill heeft dit eigenlijk altijd wel gehad. zoals, het in de box liggen toen ze klein was vond ze maar niets (voor ze 1 werd was het ding al weg) ze wilde alles zien en bij mij zijn. MOE wordt je er van.
    nu nog. gaat wel beter want ze speelt nu natuurlijk veel meer. de ene keer kan ze rustig ff wat alleen doen maar zoals vandaag... ggrrrr ik heb wel 100x gehoord 'mama mama mama mama mama' misschien is het weer een fase want het naar de psz gaan is ook niet zo leuk, ze hangt dan nml LETTERLIJK aan mijn nek en laat me zowat niet los. ook bij de opa's en oma's gaat dit zo en die ziet ze meerdere keren per week zelfs. volgens de juf van de psz is dit het 'mama is alles fase!' JOEPIEEE haha ;)

Share This Page