brave borsten en zoogcompressen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door natjes, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Hi ladies,

Hoera, drie keer is scheepsrecht hier, de borstvoeding gaat perfect dit keer! :D

Maar toch even een paar vragen...

1. Vanaf wanneer heb/krijg je 'brave' borsten? :cool:
    Nu heb ik regelmatig zo uit het niet tsr, met natte plekken tot gevolg. Wordt regelmatig wakker van een nat matras... Ook loopt de andere borst gewoon door als de kleine meid aan de ene borst zit te drinken, arm kind maak ik helemaal nat :)

2. Zoogcompressen... Door punt 1 zou ik ze best wel kunnen gebruiken, maar ik vind die dingen zo walgelijk groot, dik en irritant!! Welke/wat gebruiken jullie?

2. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ik lees mee, heb het zelfde. Als er lange tijd tussen zit gaan ze vanzelf even lopen en als dochterlief gaat drinken gaat de andere borst ook even lopen.
    Gebruik zelf de zoogcompressen van de kruitvat, die vind ik fijn.
    Alleen mis wel gewoone bh ja! Door die grote zoogcompressen.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje is nu 3 maanden, en kan vanaf de 3e dag in de kraamweek helemaal niet zonder zoogcompressen. Dat is nog altijd onveranderd ;).

Het toeschietreflex is altijd in twee borsten, dat heeft de natuur zo bepaald. Dus de kans is inderdaad groot dat je andere borst gaat lekken, als je aan het voeden bent. En ik heb inderdaad ook 's nachts zeer regelmatig volle (en zware!) compressen, omdat er dan meer tijd tussen de voedingen zit. Als het compres verschoven is betekent het meteen een natte pyjama en bed. Zonder zoogcompres slapen hoef ik niet eens te proberen :D

Ik heb er een aantal geprobeerd maar vind alleen de wegwerp zoogcompressen van Natusan prettig om te dragen. Andere waren stugger, minder prettig gevormd, voelden sneller nat aan, of ze jeukten. Het zijn helaas wel de duurste, maar voor 1 euro prijsverschil per pak, wil ik niet overstappen op minder comfortabele. Ik probeer ze wel zoveel mogelijk in de aanbieding te kopen.

Overdag passen ze in een padded-voedings-bh en dan zie je ze niet zitten. 's nachts, of als ik een makkelijke dag thuis heb, draag ik ze in een rekbaar bh topje van de action. (Ik geloof dat het een kopie is van een "ahh bra" of "comfort bra") Deze knellen nergens en houden de zoogcompressen (meestal) goed op hun plek, waardoor het 's nachts ook prettig dragen is. Bovendien kosten ze maar een paar euro, dus ook leuk voor de portemonnee.

4. leutjj

leutjj Niet meer actief

Oh ja mijn dame is 10 maand nu. In de nacht is het bij mij verder wel droog.
    Alleen als ze af en toe wel in de nacht wil drinken niet maar dat os maar zo.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier niet zo snel last van lekkende borsten.
    Wel vaker een tsr tijdens het voeden.
    Hier toen de tip gelezen om je vrije tepel even in te drukken zoals een deurbel,dan stopt de stroming in die borst.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ben sinds meneertje 3 maandjes is droog in de nacht dus geen compressen meer in overdag alleen als ik weg ga voor de zekerheid.
    Ik versleet en doos in de week pff.
    Als ik voed gaat de andere automatisch ook lopen ik doe of een zoogcompress in of op bed gewoon een hydrofiel erop.

7. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste maanden waren bij alleen de compressen van natusan goed genoeg, en dan nog werd ik 's nachts wakker doordat mijn matras nat was. Na een maand of vijf ben ik overgestapt op wasbare compressen, vind ik zoveel fijner! Die gebruik ik nu nog steeds, hoewel volgens mij niet meer zo nodig de laatste weken.

Als ik thuis voed doe ik meestal even een hydrofiele doek tegen de andere borst, want die doet inderdaad altijd mee door de tsr.

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik begin nu pas een beetje zindelijke borsten te krijgen! Gebruik momenteel geen zoogcompressen meer, alleen als ik ergens heen ga wat langer kan duren (uit voorzorg). Ik lek alleen nog als mijn dochter aan de andere borst drinkt...

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier 's morgens wel ooit volle compressen maar verder keurig gedragende borsten!
    Bij dochter stroomde het er vaak zo uit, maar nu houden ze alles binnen, haha...
    Voel wel vaak als ik een kant kolf dat het aan de andere kant ook toeschiet, maar dat is dan maar kort!

Haha, de beschrijving van de deurbel vind ik wel het proberen waard!

10. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Voor zwemmen gebruik ik lilypadz. Je zou ze ook gewoon kunnen gebruiken, maar in de nacht lekte ik er wel doorheen.
    Ik vind de zoogcompressen van de hema en dio huismerk echt helemaal ruk. Natusan en heltiq zijn oke, ik gebruik nu huismerk ah en die zijn ook oke.
    Wasbare zijn erg fijn, maar voor de nacht niet voldoende. En echt echt echt niet op 60 graden en in de droger want dan worden ze ruw!
    Tegenwoordig alleen maar voor de zekerheid trouwens, na 6 maanden waren ze "zindelijk" ;)

Deel Deze Pagina