We hebben sinds we weten nu een paar dagen een muis:xin huis.. Dat ding loopt overal we hebben al een klem gezet maar helaas.. Nu ik dit type loopt hij door de woonkamer heen en ik blijf op mijn stoel zitten totdat mijn vriend thuis is hahaha duurt hopelijk niet meer lang..Iemand misschien een goed idee om hem te vangen, ik vindt het nu niet meer leuk zeker met al die poep enz..
Bij ons zitten ze in het dak, heel fijn, hoor je ze 's nachts lopen. Inmiddels hebben ze ook een gat gevonden de overloop op, maarja, met zoveel katten overleven ze het niet echt..
haha sorry moet eigenlijk wel lachen Het beestje is banger voor jou dan jij voor hem.. Maar idd erg lastig en niet echt fris.. Die krengen poepen echt overal waar ze langs lopen.. Denk dat je weinig anders kan dan klemmen zetten.. Ja of gifkorrels neerleggen, maar dan moet je wel weten waar dat beestje altijd loopt en uit de buurt van je kindje zetten.. Werkt wel heel goed.. Sterkte
Ja dat is bij ons het probleem onze kat is 2 weken overleden..en zoals ze zeggen als de kat van huis is dansen de muizen op de tafel hahaha...maar daar komt mijn vriend aan gelukkig hahaha
ik zou gewoon even een kat uit het asiel halen.. echt een jagertje Laten die muizen zich echt niet meer zien hoor!
oooooo lief muisjes, maar daar zit je niet op te wachten, je mag onze jager wel lenen die jaagd super je moet niet die plastic vallen hebben daar komen ze uit, als het kan gif dozen onder je kasten zetten of achter de koelkast (waar je kindje dus niet bij kan) niet leuk niet diervriendelijk, maar helaas muizen komen terug
Wij hadden ook muizen, hele brutale die dus door de kamer liepen! Wij hebben vallen gezet en daar een beetje pindakaas op/in gedaan als aas. Kaas en chocolade vinden ze ook erg lekker maar die kunnen ze pakken zonder in de val te raken (als je een snelle, snuggere muis hebt ). Pindakaas plakt dus dat nemen ze niet zo makkelijk mee.... Gif werkt ook maar is ook gevaarlijk voor andere dieren en natuurlijk mensen....
Wij hadden vorige week een muis. Wij overal klemmen neer gezet in huis. Kwammen we zaterdagnacht thuis zat hij in de badkamer. Ik gillen en toen schoot hij de slaapkamer. No way dat ik daar ga slapen. Ikke daar lampen aangezet en hij liep weer naar het donker in de badkamer. Ik mijn mannetje roepen. Die heeft na er een handdoek overheen gegooid en toen heeft hij er 3 keer opgestampt. Hahaha was veel beter dan een klem!
waaah bah ja hier ook muizen gehad. we dachten er 1 te hebben. paar weken lang vallen gezet en noooooit wat erin. van alles geprobeerd zo ook pindakaas. nou dat werd er gewoon afgegeten. toen hebben we 's nachts lijmplaten neergelegd. ja ik weet het heeeeeel zielig maar ik was die keutels en dat gezeik overal zo zat en die stomme vallen werkten niet. op een avond neergelegd. manlief ging douchen. ik lag op bed en na het douchen ging hij kijken en ja hoor. nummer 1. direct gedood. dus ik zeg tegen hem zul je die platen niet lekker laten liggen. stel je voor er zijn er wel meer. volgende morgen ja hoor weer 1. dus ik zeg leg ze nog maar een nachtje neer en de volgende morgen weer 1. toen voor de zekerheid nog een nachtje neergelegd maar nu zijn ze echt weg en hopelijk blijven ze weg. dus een tip. rattelijm. tis niet echt diervriendelijk want ze gaan niet direct dood ofzo maar blijven plakken. maar soms moet je wat.
zal maar uitkijken met katten die ze vangen. Als die beesten net gif op hebben gevreten ergens en jou kat vangt zo muis en vreet em op gaat je kat hartstikke dood.
Die van mij spelen er alleen mee, die krijgen kuikens e.d. als voer dus muizen moeten ze niet, te klein
OHH ik weet hoe erg het kan zijn... Muisen zijn nooooit in hun eentje.. dus als je er 1 hebt.... Ook krijgen ze kleintjes aan de lopende band... Alles komt onder te zitten inderdaad overal plasjes en poep.. Dus ik zal even vallen zetten of anders ongedierte bestrijding...
Er zijn ook diervriendelijke muizenvallen. Een doosje met een schuifje erin die dichtvalt wanneer de muis achterin de val zit te eten. Als je dan een muis hebt gevangen, laat hem/haar dan een paar km verderop los, in een bos ofzo! doodstampen... tssss.... ja ik snap dat je ze niet in je huis wilt, maar het is gewoon de periode dat muizen een warm plekje gaan zoeken...
o bekend probleem, ben blij dat ik niet de enige ben hihi Wij hebben ook vallen staan, maar laatst zat er gewoon 1 te kijken terwijl wij de klem zette.. Die lachte ons gewoon uit volgens mij. Die platen met lijm, hoe kom je eraan? Want ze wandelen hier gewoon om de klemmen heen geloof ik.. En iemand had het over ongedierte bestrijding, kunnen die er veel aan doen of niet?