Piano spelen

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Een hele tijd geleden had ik een digitale piano. Echt heel goed spelen kon ik niet, maar via wat tutorials via Youtube heb ik wel wat nrs leren spelen.
    (heb vroeger een paar jaar keyboard les gehad).
    Nu heb ik nadat mijn zoontje geboren werd mijn digitale piano weg gedaan. Toen dacht ik nog, ach daar krijg ik geen spijt van...;)Dus wel!
    Ik wil heel graag weer gaan spelen, maar ben nu alweer wat ouder en vraag me af of ik het nog wel goed kan leren. Ik wil niet op les, dat is voor nu even niet haalbaar.
    Maar ik wil mezelf weer leren spelen. Wie doet dit ook of heeft dit gedaan. En ging dat goed?
    Ik mis het spelen heel erg en ik ben geinspireerd door iemand om weer te gaan spelen. Het kriebelt zeg maar:D

Mocht er hier trouwens iemand zijn die een Keyboard weg doet (niet te oud en niet te klein) of een digitale piano en voor een mooie prijs, ik hou me aanbevolen:D Graag wel in omg Den Haag/Zoetermeer:)

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Heey, ik speel piano!
    HEel erg leuk :D Ik heb zelf 8 jaar echt les gehad, maar nu hou ik het zelf een beetje bij. Maar mijn lerares had op les heel veel mensen die op wat oudere leeftijd waren begonnen hoor! Supervirtuoos zit er dan niet meer in, maar gewoon heel leuk spelen echt wel hoor! Waren ook mensen bij die pas met 50+ waren begonnen!

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik speel ook :D en je leert zo iets niet snel af denk ik... via youtube kan je tegenwoordig alles leren :D Run forest - YouTube

dat ben ik :)

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Leuk! Ik wilde altijd pianoles en een piano maar dat mocht nuet. Een keyboard mocht wel maar dat is tòch anders he...
    Ik geloof dat ik 2,5 jr les heb gegad. En dan een aantal jaar geleden speelde ik met n vriendin wel es wat. Zij had het dr zelf aangeleerd en zo leerde zij mij weer dingen.
    Ik zou graag gewoon popnrs willen spelen.kunben jullie ook zelf arrangementen maken van nummers?

5. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Je hebt hele goeielesboeken. Ik heb les gehad uit een russisch boek.
    Daar staan alle dingen in die je als bais moet kunnen. Als ik een hele tijd niet gespeeld heb, ga ik dat boek van voor naar achter weer door.
    Het heet: die russische klavierschule.

Ik wil je af en toe ook wel tips geven als je dat wilt.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Je kunt mij als het goed is ook nog op Youtube vinden als je zoekt op 'Leonie piano driedaagse' ! :p

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Thnx dames! Ik ga later vandaag even op youtube kijken naar jullie pianospel:D

Ik heb nu nog geen piano of keyboard haha, dus ik moet eerst zorgen dat ik er weer één krijg. Heb er zo een zin in om weer te spelen!

Dit nummer zou ik zooo graag willen leren. Ik vind hem zo onwijs mooi! Vooral het tussenstuk na het refrein en voor het 2e couplet...
    Robin Thicke - "Dreamworld" live from Interscope Introducing - YouTube

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn man speelt piano. Hij is zelf begonnen toen hij 16 jaar was ongeveer, uiteindelijk les genomen. En hij bleek zo goed te zijn dat hij puur op talent is toegelaten op het conservatorium. Heeft hij 2 jaar op gezeten.

Luisterde net dat filmpje van muis26.
    Hij staat net op van de bank, loopt naar de piano en speelt het direct na haha.

Hij heeft ook een absoluut gehoor en speelt vrijwel alles uit zijn hoofd. Hij oefent sommige dingen met bladmuziek, maar als hij het stuk eenmaal kent dan speelt hij uit zijn hoofd.

Hij speelt overigens meer klassiek en jazz. Maar kent ook wel popmuziek.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wilde dat ik een piano had :D Het klinkt zo mooi!

Echter weet ik van mezelf dat het puur voor de lol is, en niet dat ik talent heb of iets dergelijks. Dus misschien maar een keer een goedkoop keyboard aanschaffen :)

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Waaauw ik ben jaloers!!!
    Zou hij dat nr wat ik heb gepost ook na kunnen spelen? En zou hij daar misschien een tutorial van kunnen/willen maken?:)

Ik heb ook geen echt talent er voor, maar altijd een liefde gehad voor piano's. Toen ik een jaar of 3 was zat ik al aan een speelgoedvleugeltje te spelen:D

Deel Deze Pagina