Dr Oz nu op RTL 8 over pokken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#1 SeaShell, 19 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2012
    Iemand dit net gezien?

Oz zegt dat 30% van de mensen overlijd aan waterpokken?
    En ze doen echt of het iets mega dodelijks is en zeggen dat als je met iemand contact krijgt met waterpokken je je direct moet laten inenten, want ook al ben je besmet, zelfs 4 dagen na besmetting werkt het vaccin, etc etc

Dat ze in de USA inentte tegen waterpokken dat wist ik, maar dat ze het als zoiets ergs zien? Schrok er wel van. Ze gaan er nog erger over aan als over de Mexicaanse griep, ze doen net of het iets mega dodelijks is

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij maakt die Dr Oz overal een vreselijk drama van..

Had een tijd ook iets gezien over het gevaar van een puistje uitdrukken in ´the triangle of death´(gebied vanaf je kin tot en met je neus) want dan kon het naar binnen gedrukt worden en in 1 van je bloedbanen oid terecht komen en dan uiteindelijk in je hersenen.. etc

3. SeaShell

Hahaha dat is idd ver gezocht ja van die puisten

Volgens hem overlijd dus 30% (bijna 1 op de 3) aam de waterpokken ;)

Ik neem aan dat NL dan ook wel geënt zou worden als de cijfers zo hoog lagen.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Die Oz doet sowieso altijd heel erg dramatisch.
    Eerst keek ik en ook mijn vent er vaak naar en nu durft mijn man de plee niet meer door te trekken zonder de deksel er eerst op te doen..AHUM

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    OH JA! hahah die heb ik ook gezien.. Want hoeveel meter vlogen die poepbacterien ook alweer bij het doorspoelen?

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

METERS!! haha
    En dodelijk ook he, ook bij pies... ;)

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Dat is typisch Amerikaans, iedereen bang maken. Geloof dat de meeste daar in angst leven.
    Ik vind het nogal overdreven.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja maar waterpokken kan voor een volwassen persoon ook echt dodelijk zijn. Als het klopt van die 30% dan vind ik dat eerlijk gezegd best erg.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij staat ook online:
    Chickenpox Returns | The Dr. Oz Show

Maar hij zegt helemaal niet dat 30% overlijdt...hij zegt dat 1 op de 3 mensen die ooit waterpokken gehad hebben ooit gordelroos zal krijgen, en vaak meerdere malen. En dat dat heel pijnlijk is.

Verder geeft hij een heel duidelijke uitleg over hoe het virus voor de rest van je leven in je lichaam blijft.

10. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Dan heeft m'n man twee jaar terug vast geluk gehad..zat er van top tot teen helemaal onder.. Net als onze prematuur geboren zoon die toen nog geen jaar was. Netjes bij ha zalfje gehaald met paar dagen beide weer fit. Man niet onvruchtbaar geworden zoals weleens de ronde gaat. Was deze keer al raak maand voor we wilden beginnen.;)

Er sterven veel meer mensen aan de griep dan waterpokken.

11. SeaShell

Hij zegt het weldegelijk in de uitzending.

Quote:

"The Variola virus only infects humans and is spread by human-to-human contact, and is especially damaging to children and pregnant women. Smallpox disease has a high mortality rate, killing about 1/3 or 30% of people infected with the Variola virus. The virus is inhaled; once in the lungs, it multiplies and spreads via the bloodstream to the skin, intestines, kidneys and brain. Symptoms including fever chills, nausea, vomiting, headache and backache begin about 1 week after exposure."

Smallpox: From 20th Century Medical Miracle to 21st Century Scourge? | The Dr. Oz Show

En volgens de vrouw die te gast was waren de cijfers nog hoger dan dr Oz beweerde

12. SeaShell

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #13 dirksmama, 19 jun 2012
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
    Ja HALLO...dat zijn de POKKEN...niet de WATERPOKKEN!

En de sterftecijfers bij pokken (die gelukkig uitgeroeid zijn) zaten vaak hoger dan 30%. De Indianen zijn er bijna door uitgeroeid.

Hij overdrijft echt niet met wat hij over de pokken zegt...dat is duizenden jaren een enorme killer geweest, en de mensen overleden met ondraaglijke pijnen!

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    hihi ja, wat Dirksmama zegt!

smallpox=pokken
    chickenpox=waterpokken

pokkenvirus=variola
    waterpokkenvirus=varicella

:)

Als je een idee wilt krijgen hoe groot een "echte" pok is, vraag t dan eens aan je ouders (tenzij die veel jonger zijn dan die van mij en ik officieel een oude taart ben) - die zijn waarschijnlijk nog gevaccineerd met het koepokkenvirus en hebben ergens op hun arm een paar grote ronde littekens hiervan...

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi wilde ik ook net zeggen, maar ben zo spuit 11 ;)

16. SeaShell

nou nou, iets vriendelijker kan ook wel ;)
    dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen, ik dacht serieus dat het over waterpokken ging :),kan toch? :D ben niet altijd superslim :p lol haha

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    ik zie rtl8 er trouwens ook nog wel voor aan om smallpox doodleuk met waterpokken te vertalen in de ondertiteling :D

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    dus topic titel aanpassen?

19. SeaShell

dat kan niet meer helaas.. of een modje moet het doen :) had het iig al gemeld

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ha ha

Ik snap trouwens je verwarring. Ik dacht ook namelijk dat het over de waterpokken ging

Deel Deze Pagina