Ondervoeding tijdens zwangerschap kan invloed op baby hebben

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rosao, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ondervoeding tijdens zwangerschap kan DNA van baby beïnvloeden - Nationale Zorggids

Vroeg me af wat jullie van dit bericht vinden. Deze informatie zou naar mijn mening invloed moeten hebben op de behandeling van (ernstige) zwangerschapsmisselijkheid waarbij nu vaak gezegd wordt: u eet bijna niets, maak je geen zorgen de baby pakt toch wel wat die nodig heeft. Dit werd ook tegen mij gezegd en het heeft me altijd erg geïrriteerd.

Gelukkig wordt nu ook onderzoek gedaan naar behandeling van ernstige misselijkheid met vroege sondevoeding Wat verwacht u? MOTHER onderzoek

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heb het altijd al raar gevonden dat het normaal gevonden werd tot je echt in het ziekenhuis belandt.. Word er best verdrietig van..

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het wordt idd als normaal beschouw als je dood ziek bent. Bij mijn 1e zwangerschap was ik dood ziek. Zelfs water bleef niet binnen. Huisarts gebeld en moest maar sportdrank pakken en ja het hoorde er bij. Telefonisch want hoefde niet langs te komen. 2 dg later hevige koorts erbij en nog steeds geen drinken binnen kunnen houden mag staan eten. Ik naar huisartsen post want kon niet meer. Compleet uitgedroogd en meteen infuus. Temp 41,5. Urine Goed. Echo fout. Hartje gestopt die dag volgens de berekening door koorts en uitdroging :( met 11 wk . 1 week opname omt te herstellen en daarna curretage. Tot op de dag van curetage overgeven dag en nacht ondanks medicijnen tegen misselijkheid. Later na onderzoek vruchtje waarschijnlijk rode hond ondanks enting. Ernstig misselijk is niet normaal en laat je dan ook niet wegsturen. Het kan het leven kosten van je kindje. Andere zwangerschappen ook misselijk geweest en overgeven maar kwam totaal 30 en 38 kilo aan dus dat heeft me niet belemmerd te eten en te drinken

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat vreselijk! Ik kan echt niet snappen dat artsen zo laks kunnen zijn!!!!

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik belande ook bij de HAP in mijn zwangerschap, IK was ernstig uitgedroogd en de arts wou mij naar huis sturen. rede... ik kon niet plassen.. nou dat vond ik ook niet gek.
    Ik ben niet naar huis gegaan... uiteindelijk voor de 4e keer opgenomen geweest, en 2,5 week in het ziekenhuis gelegen.

Dit moet zeker meer serieus genomen worden! En eerder aangepakt worden dan wachten tot complete uitdroging.

Ook ik was ondervoed geraakt en de diëtiste maakte zich grote zorgen.

Wij gaan over een goed half jaar voor een 2e kindje, en ik weet gewoon dat ik weer hg ga krijgen. Mocht het nog een keer lukken om zwanger te raken, trek ik meteen overal aan de bel, en schakel ik meteen hulp in.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ook ik heb nooit geloofd dat het niet schadelijk zou zijn voor mijn baby. Je mag toch ook niet diëten?
    Omdat mijn dochter uit de hg zwangerschap altijd de zwakkere is en het niet soepel loopt met haar, vraag ik me nog regelmatig af of dit een oorzaak geweest is...

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik vind nog steeds dat ik overal niet serieus genomen word. borige week ruzie gehad met de vk aan de telefoon. ben er zo klaar mee dat het niet serieus genomen word en dat t allemaal wel loaloopt. grrr.

8. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar en ik weet ook vaak niet goed wat ik nu moet!
    De vk zegt kindje pakt wel wat het nodig heeft, ik voel me super slecht steeds. Vrijdag bij ha geweest, eiwit gevonden in urine nu word ik missch opgenomen. Andere medicatie wilde ze niet voorschrijven, wel vezels? En eiwit in urine? Moet ze niet checken op ketonen?

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    waarom willen ze geen andere medicatie voorschrijven? Wat gebruik je nu dan?

10. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze wilde kijken hoe ik het weekend door kom. Emesafene zetpil.
    Had de vk nog gebeld vrijdag, kreeg de assistente eraan. Ze zou doorgeven dat ik bij de ha was geweest en misschien opgenomen moet worden. De assistent zei dat de vk mij missch nog terug zou bellen maar niks meer gehoord ook... Ben 6 kg afgevallen nu. Als opname morgen niet nodig is weet ik niet wat ik nu moet doen :(

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Vraag anders naar primperan of zofran.

12. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik doen, thnx!

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ben benieuwd of je t krijgt.

14. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is cyclizine geworden op advies van gyn..Op hoop van zegen!

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oh he, die ken ik nog niet! Hoop voor je dat het werkt! ben benieuwd!

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik ook niet, ik laat het weten! Thnx voor het meedenken.

17. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ketonen ja die had ik ook baby leefde op reserves van mijn lichaam maar niemand die iets deed. bij baby nr 2 hetzelfde toen b-12 geprikt en jawel flink tekort aan b-12.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Verbaast mij ook wel hoor hoe er mee omgegaan wordt. Mijn vriendin in Indonesie werd al heel snel opgenomen en aan een infuus gelegd zodat de baby niets te kort zou komen!

19. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt echt te werken (zegt ze zachtjes!) :D

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    floortje wat fijn! Ik hoop het zo voor je. Ik weet hoe het is...

Maar buiten die misselijkheid om he, en het eten. Ik heb gewoon echt geen energie om de dag door te komen. Het valt me zo zwaar ik zit soms om 4 uur s middags op de bank te huilen dat ik gewoon niet meer kan. Alles doet me zeer. Is dat ook herkenbaar?

Deel Deze Pagina