Volgende week ga ik een dagje naar de woonbeurs. Nu hebben ze daar een kolfruimte, met koelkast (heb ik al geinformeerd), maar moet later ook zeker nog een uur naar huis rijden. En misschien gaan we ook nog wel een hapje eten ergens. Hoe kan ik dan de melk goed houden?? Of kan ik beter alles weg gooien. Heb de volgende dag wel weer wat nodig voor bij de opvang. Hoe bouwen jullie een voorraadje op? Nu is het aardig goed afgestemd en heb ik zelden meer van die strakke, volle, pijnlijke borsten, maar ben bang als ik extra ga kolven dat deze afstemming weer helemaal verstoord wordt?
Neem een koeltasje met koelelementen mee, die kun je dan ook in de koelkastje leggen, ze ontdooien niet zo snel. Zo kun je de melk goed meenemen. Het scheelt dat het geen 30 graden meer is!
Je kunt versgekolfde melk best eventjes buiten de koelkast bewaren. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
In een koeltasje met koelelementen blijft je melk prima koud! Die flesjes voelen ook na een paar uur buiten de koelkast kouder aan dan de koelkastmelk (Medela tasje, element en flesjes die bij de kolf horen)
Eigen koeltas mee, met koelelementen die uit de vriezer komen. Dan zet je daar je gekolfde melk in de koelkast, en als je weer naar huis wilt doe je die over in je koeltas. Die komen echt heerlijk koel thuis, alsof ze nooit uit de koelkast geweest zijn. Ik deed dat altijd zo, vanaf m'n werk. Was weliswaar meestal minder dan een uur rijden, maar een (of een paar) uur is echt geen probleem.