wij hebben vandaag een fantastische nieuws gekregen dat we een 2-ling krijgen. nu is het alleen zo dat het sterk aangeraden wordt om de bv van mijn zoon geleidelijk af te bouwen, omdat het toch echt teveel zal gaan vergen van mijn lichaam en de groeiende kindjes. zo jammer, want hij geniet er nog steeds zo enorm van. eerst even goed laten bezinken en dan maar gaan kijken hoe we het afbouwen gaan aanpakken
blinky ik zou eerst eens een lactatiekundige informeren. Mijn ervaring is dat gynaecologen er vaak maar weinig van af weten! gefeliciteerd met je tweeling!
Goh, wat bijzonder meid!! Goed dat je er blij mee bent Ik hoop dat beide kindjes het goed blijven doen als je er zo blij mee bent, het is nog best vroeg natuurlijk, best spannend denk ik! Nou is het toch vaak zo dat de bv (sterk) afneemt tijdens de zwangerschap, dus ik zou zeker geen overhaaste dingen gaan doen hoor. Wellicht dat Denny vanzelf minder gaat drinken en het zo natuurlijk afbouwt lijkt mij. En dan idd maar eens met deze en gene overleggen of dat verantwoord of "snel genoeg" is. Succes met de zwangerschap!
Heeft de gynecoloog ook verteld waarom? Ik zou idd ook een lactatiedeskundige raadplegen, maar ook goed praten met de gyn. Lc weet alles af van bv, maar niet zoveel over de mogelijke risicos van een tweelingzwangerschap. Ik zou sowieso multivit slikken en extra dosis foliumzuur (ook langer dan 12 weken). Daarnaast goed letten op evt harde buiken enz. Met een tweeling heb je gewoon meer kans op vroegtijdige weeen, ook zonder bv. Oh, van harte proficiaat met deze prachtige zwangerschap!!
bedankt. ik kreeg het advies van de vk. ik slik nog goeie miltivit. vanwege de bv. ik ben erg veel ziek en draaierig en heel erg moe. ik denk dat ik daarom het advies kreeg. ik ga het ook allemaal eerst even laten bezinken. en nog ff genieten van de bv zolang het kan
Gefeliciteerd!! Wat een super nieuws! Ik zou even goed informeren, volgens mij is het meestal een gebrek aan kennis van vk's om te voeden tijdens zwangerschap. Ik ben natuurlijk zwanger van een eenling en kan het dus slecht vergelijken, maar voel me niet anders zonder borstvoeding dan met borstvoeding in de zwangerschap. Vindt het hier nog erg jammer dat ze is gestopt. Hier liep het rond de 10 weken erg terug en zo rond 15 weken is ze echt gestopt omdat er niks meer kwam. De eerste weken waren gewoon niet zo leuk maar denk niet dat het anders was geweest als ik geen borstvoeding had gegeven.
Eerst: Gefeliciteerd!! Het ligt er misschien ook aan hoeveel hij nog bij je drinkt? Als hij 1a2 keer drinkt, kun je dat waarschijnlijk wel opvangen met wat meer eten. Maar als hij echt meer drinkt, en jij niet zoveel energie meer hebt, dan lijkt het me geen gek advies. Dan kun je dat waarschijnlijk niet bijeten?
hij drinkt 's ochtends en 's avonds, dus nog 2 keer per dag. vandaag dacht ik dat het gelukt was om de ochtend voeding te laten vallen, maar een paar uur later vroeg hij er alsnog om. ik vind het erg moeilijk om het te weigeren. ben er nog niet goed uit wat ik wil doen en wat echt wijsheid is
Blinky je lichaam regelt dat zelf denk ik wel. Vaak droogt het op tijdens een zwangerschap en wil je kindje niet meer drinken. Wel goed letten op je vitamines en vocht (maar dat moet altijd natuurlijk )
En van harte gefeliciteerd natuurlijk!!! Veiligheid van borstvoeding geven tijdens zwangerschap (met literatuurvermelding voor zover aanwezig) Borstvoedingorganisatie LLL - Borstvoeding geven in een nieuwe zwangerschap (meer algemeen verhaal) En deze alvast Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
Als jij je prettig voelt met het geven van borstvoeding, zou ik vooral niet stoppen, je geeft eigenlijk nog maar 2x Mijn ervaring is dat zelfs gynaecologen niet eens op de hoogte zijn van het geven van borstvoeding en zwanger zijn.. Je lichaam kan het prima zelf regelen en als het te zwaar mocht zijn zal de borstvoeding teruglopen Heel bijzonder dat je zwanger bent van 2 wondertjes, geniet er van en luister vooral naar je gevoel
Nou, ik denk helemaal niet dat de bv veel van je vergt als je maar 2x per dag voedt. Ik heb -helaas- al voor heel wat hete vuurtjes gestaan de afgelopen 3 jaar, maar de bv vergt helemaal niet veel van me. Het nahtvoeden wel, maar dat doe je nu natuurlijk allang niet meer. Ik zie het maar zo: jouw lijf maakt melk zolang jij het voeden aankan. Als jij lichamelijk niet meer in staat bent om te voeden, zal de productie vanzelf afnemen. De natuur regelt dat allemaal goed. Gefelicteerd met je tweeling-zwangerschap! Komt dit in de familie voor?
mijn zoon is het er nog absoluut niet mee eens om te stoppen en eigenlijk zou ik het heel erg vinden om dat te moeten afdwingen. ik kijk het nog even aan. mijn nichtje is zwanger geweest van een 2-ling, maar heeft een vruchtje na een paar weken verloren. verder komt het bij ons in de familie helemaal niet voor. heel bijzonder dus
Nou meid, ik zou die kleine Denny nog lekker even aan de borst houden hoor! Kwaad kan het voor de baby's in je buik iig niet! Als het jou teveel energie gaat kosten, kan je er weer eens over na gaan denken. Misschien is Denny tegen die tijd al uit zichzelf gestopt. Heel bijzonder dus een tweeling!