Ons zoontje van bijna 8 maanden huilt iedere avond nadat hij 1 tot 2 uur geslapen heeft, tussen 9 en half elf. Op dagen dat hij echt moe is, omdat hij bijvoorbeeld weinig geslapen heeft (op het KDV) is het heel kort en slaapt hij weer verder. Maar anders duurt het wat langer, ik kijk het 5 tot 10 minuten aan (omdat het niet overstuur is) en dan ga ik hem troosten. Ik moet hem dan wel uit bed nemen, want laat ik hem liggen dan raak hij over zijn toeren. Nadat hij rustig is leg ik hem weer terug en meestal gaat hij dan lekker slapen tot de volgende morgen * klopt hevig af *. Nu is het op zich natuurlijk niet zo'n probleem, maar ik vraag me wel af wat hiervan de oorzaak is. Er zit niets dwars, hij heeft geen honger, geen vieze broek en er zit geen boertje in de weg. Het ligt ook niet aan de prikkels want hij heeft het iedere avond of het nu een drukke of rustige dag is geweest. Voor een fase duurt het ook vrij lang. Overdag heeft hij dit niet en slaapt hij 1,5 tot 2 uur per keer * klopt weer hevig af*. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? En kan ik hem helpen dit te voorkomen?
Ik zit hier een beetje met hetzelfde probleem. Alleen komt mijn zoontje sinds een weekje 1x in de avond (ongeveer 22.00 uur) en 1x in de nacht (tussen 00.00 en 03.00 uur). Beide keren is hij erg overstuur en moeten we hem troosten. Hij huilt niet, maar krijst echt als we hem laten liggen!! In de nacht wilt hij ineens weer een flesje... Ik weet ook niet hoe het komt, maar het is erg vervelend!!! Hopelijk is het een fase en is het snel weer over!!!
Goh, jij ook al dit probleem, en zelfs n nachtvoeding! Hoop idd dat het n fase is. Dat roep ik iedere maand wel weet n aantal x, haha. Iedere x weer n ander "probleem"... Roep ook al maanden dat de tandjes komen.... Haha
ja lastig te zeggen... Tycho werd hier een paar maanden lang elke nacht 3-5x wakker. Speen erin en hij sliep weer verder, geen idee wat het nou was op dat moment. Al die tijd hebben we naar oplossingen gezocht: te warm,te koud,papfles,geen papfles,drukke dag,rustige dag,bedje ene kant kamer,bedje andere kant kamer,te veel eten overdag (te vol naar bed), te weinig eten overdag (meer eten geven)enz enz. CB zei laat maar huilen, hij moet leren dat je niet komt 's nachts, nooit gedaan dat kon ik echt niet!! We konden het maar niet vinden. Dus ik er elke keer heen. Het begon toen hij zo'n beetje 4 maanden was en toen hij 8 maanden was het over. Maar in die tijd heeft hij wel geleerd te rollen beide kanten op, te gaan zitten en weer liggen, tijgeren en kruipen, te gaan staan en weer te gaan zitten en om langs de meubels te lopen... En toen hij dat dus eenmaal allemaal kon, sliep hij weer door zoals hij voorheen altijd deed.... En sindsdien hebben we geen slaapprobleem meer gehad (in ieder geval niet meer zo lang) Het frustrerende was hier overgens dat hij bij mn schoonouders ALTIJD doorsliep ( daar slaapt hij 1x in de week ivm werk van ons beiden) dus ja het "probleem" moest wel bij ons liggen. We hebben zelfs nog getwijfeld om het bedje van mn schoonouders naar ons te halen om het uit te testen hahaha. Leuk is anders maar het zal indd een fase zijn! Sterkte !! xxx
hier nog een die sinds enkele weken midden in de nacht begint te kletsen of te jammeren. ik hoef gelukkig niet naar hem toe...na een paar minuutjes slaapt hij weer verder...
Wij hebben hetzelfde probleem met onze kleine man van 9 maanden... Hij wordt ook een aantal keren wakker en we kunnen hem dan op geen enkele manier troosten.....geen idee wat dit is? Als hij begint te huilen(meestal rond 22u, 2u en nog ergens in de vroege ochtend) dan is hij hysterisch. Begint hij helemaal te krijssen en we lopen dan in de woonkamer op en neer en uit wanhoop hebben we geprobeerd om baby tv op te zetten....maar echt niks helpt...alleen een flesje.....maar ja met 9 maanden nog 3x een fles krijgen schiet ook niet op....ik hou me er maar aan vast dat het overgaat- we gaan over 3 weken op vakantie ik hoop dan echt dat het dan beter gaat! je bent dus niet de enige met dit probleem!het hoort erbij....en gaat hopelijk snel over....
Wij hebben dit ook gehad. Hoort wel een beetje bij het 8 maanden sprongetje. Baby's beginnen op deze leeftijd steeds meer te ondernemen en te 'begrijpen'. Ze moeten veel meer verwerken en kunnen hier dan ook tijdens hun slaap onrustig van zijn en zelfs nachtmerries krijgen. Er zijn uiteenlopende meningen over hoe je hier mee om moet gaan. Omdat de baby vaak zijn oogjes nog dicht heeft tijdens het huilen en dus lijkt te dromen, vinden sommigen het verstandiger om de kleine niet op te pakken, maar in bed te sussen met een aai over de bol of het wrijven over de rug. Anderen vinden juist dat je de kleine moet oppakken om hem uit de droom te halen en hem/haar dan te troosten. Wij namen haar uit bed en hielden haar tegen ons aan om te sussen. Na een paar minuten (soms wel 10!) werd ze rustiger en leek ze zich te beseffen dat ze in haar kamertje was en dat alles goed was. Sterkte! Het is vervelend een kleintje zo overstuur te zien, maar het gaat over!
@audrey, een flesje helpt hier ook niet. Hij is idd totaal overstuur, zeker als wij gaan kijken, dan krijst hij nog harder. Duurt ook erg lang voordat hij rustig wordt, meestal kunnen we hem dan terugleggen maar vannacht zijn we 1,5 uur bezig geweest. Alles geprobeerd, ook een flesje, maar dat maakte niets uit. Wat uiteindelijk hielp was een droommobiel met geluid en licht van 12 min., met deze aan sliep hij gelukkig weer verder... @Yil, ik kan niet zeggen dat hij dromiger huilt hoor, het is echt krijsen! Totaal overstuur iig als wij zijn gaan kijken. Ik kan hem echt niet laten liggen, ben momenteel toch niet zo van het laten huilen, 5 tot 10 min oké maar langer niet. Maar het zou wel kunnen dat hij meer wil dan dat hij kan, hij wil wel vooruit, maar kan het nog niet, wil wel zitten, maar dat kan hij ook nog niet etc. Misschien heeft hij daar last van, maar ja, jammer dat ze het nog niet kunnen vertellen. Zo wil hij ook niet altijd meer in de box, op schoot vind hij het vaak wel prima, of in de kinderstoel. Lijkt zelfs alsof hij zich snel verveeld... Trouwens de 8 maanden sprong begint volgens het boek pas over een week of 4. Hij is trouwens sowieso lastiger sinds de laatste sprong (29 weken), vanaf de "zonnige" periode hoewel hij van de sprong zelf weinig last had.
Hier hetzelfde gehad, 3x per nacht ineens heel hard huilen Het huilen begon eerst dromerig, en vervolgens leek het wel of ze hysterisch van iets werd. Eruit halen en knuffelen was hier de enige oplossing. Momenteel gaat het beter, maar meestal wordt ze nog steeds wel 1x per nacht wakker, tussen 1 en 3 uur. Het is geen vieze luier, geen honger, geen dorst, niet te warm, niet te koud... Ik vind het zo naar voor haar, en ik weet niet wat het is