Onze dochter wordt de laatste dagen helemaal in paniek wakker 's ochtends om 6 uur. Daarvoor werd ze altijd rustig wakker en babbelde dan en riep mij. Maar nu krijst ze echt en moet ik er meteen heen. Vannacht heeft ze dit de hele nacht gedaan. Het begon om 12 uur, vanuit het niets begon ze te huilen en was helemaal in paniek. Ze was niet te kalmeren in bed. Bij ons in bed was ze stil, maar ging niet slapen! Ik wil haar dit trouwens ook niet aanleren... We hebben haar 3 keer geprobeerd terug te leggen, na wat te drinken hebben gehad. De 3e keer was om 4 uur, toen hebben we haar heel lang laten krijsen en werd ze vanzelf wat rustiger. 2 uur later werd ze weer overstuur wakker... Wat kan ze hebben? _________________
Mischien heeft ze bepaalde indrukken gehad van iets, en dat ze daarover droomt,en bijv dat ze de knuffelbeer(noem maar wat op) voor iets anders aanziet. En wat je al eerder doet haar gewoon iedere keer proberen terug te leggen. Heb het ook gehad met mijn dochtertje maar niet zo erg al met jou kleine. Hopelijk heb je er wat aan. liefst gina
Ja want overdag is ze wel goed te pas, vanmiddag tijdens het middagdutje deed ze het ook weer. Dus ik houdt mijn hart vast voor vannacht
Onze oudste heeft het ook heel heftig gehad. Wel bijna een jaarlang. Gelukkig niet elke nacht, maar toch wel 2 of 3 keer per week. Hij werd huilend, krijsend wakker, oogjes open, (hoewel het leek of hij sliep) maar hij was niet te kalmeren. Net of hij heel erg naar had gedroomd. Soms was hij binnen 5 minuten stil, maar het duurde soms ook wel eens twee uur. In heel erge gevallen hebben we hem wel eens in een warm bad gezet, op aanraden van het CB. Dat hielp wel. Maarja, daar sta je natuurlijk ook niet op te wachten middenin de nacht. Wat het nou geweest is, weten we nog steeds niet. Gelukkig ging het over. We houden het maar op nachtmerries ofzo. Succes ermee.
Wij hebben sinds een paar maanden een nachtbrakertje Rond middernacht lust ze wel een flesje melk. Flesje melk op even op de schommelstoel en weer slapen. Na drie uur, rond vier uur kan ze wakker worden en wil ze eruit. Eruit, schone luier, even schommelen en weer slapen. Tegen zessen lust ze d'r papfles wel weer......Dan gaan we er maar uit. Overdag een vast schema, geen probleem. aaarccch.....
Ja, best kans van. De laatste tijd is ze erg hongerig. Ze is net gaan lopen en ze krijgt tandjes en kiesjes tegelijk. Het zou dus ook gewoon hier aan kunnen liggen.... Vannacht heeft ze lekker doorgeslapen tot 5 uur. Toen kreeg ze de fles en sliep ze nog een uurtje. Wij staan altijd om 6 uur op, dus dat was OK. Groetjes, Danielle .
Joris heeft dit met momenten, wij halen hem er dan ook uit en laten hem even bij ons op bed om op rust te komen. Na meestal wat drinken en rust leggen we hem weer terug (meestal na een uurtje) en dan moppert hij soms nog wel maar slaapt daarna weer in... Paar nachten daarna slaapt hij meestal weer netjes door! Dus qua verwennen, als hij wakker word verwennen wij hem dus ook, maar hij slaapt de nachten erop meestal weer netjes door...
Mijn dochtertje - 18 maanden - heeft dit ook wel eens, is dan een droom en als ik haar er dan uithaal, krijg ik haar pas na een uur er weer in, dus nu ga ik naar binnen en doe ik het slaapliedje aan, zonder iets te zeggen, daar kalmeert ze zich zelf dan mee en valt weer in slaap..mischien dat dit een tip is.. veel success
Ik heb dit ook gehad met mijn zoontje. Ik zie dat je zwanger bent, het was bij mij ook zo toen ik nog zwanger was van Silke, ook op het laatst zeg maar. Ik had het idee dat hij voelde dat er een grote verandering op komst was. Na een poosje was het weer over. Denk dat je vooral veel geduld moet hebben. Overigens nam ik mijn zoontje niet bij ons in bed. Dan maar tig keer per nacht eruit, wilde hem er niet aan wennen bij ons te slapen!
Vannacht heb ik niets gehoord tot half 8! record! Nu ligt ze net in bed en krijst ze weer alles bij elkaar. Denk dat ze nu gewoon niet zo moe is... Maar het probleem laatst was dat ik haar niet kon kalmeren op haar eigen kamer. Maar als het weer gebeurt haal ik haar er even uit en blijf dan op haar eigen kamertje. Maar ik hoop dat het eenmalig was, al vind ik het wel raar dat ze 's ochtends ook altijd zo in paniek wakker wordt... Net of ze ergens bang voor is. We hebben afgelopen nacht wel een paar knuffels weggehaald en het bedje iets verschoven en een nachtlampje op haar kamer gedaan (die hadden wij op de overloop). Maar het is inderdaad vervelend en zo zielig voor haar... Of zou het ook kunnen zijn dat ze nu praten aan het leren is en daar erg druk mee is...
De laatste nachten gaat het 's nachts wel weer goed, met een kleine uitzondering... Nog steeds wordt ze wel 's ochtends in paniek wakker. Maar nu wil mw geen middagdutje meer doen. Ze krijst al als ik wegloop en houdt pas weer op als ik terugkom. We hebben alles al geprobeerd, laten schreeuwen, even terug gaan en weer weglopen maar niets helpt. Ze staat dan ook steeds rechtop en gaat ook vanzelf niet liggen. Wij krijgen haar ook niet meer plat zo sterk is ze dan. Als we haar dan meestal na een uur geschreeuw en geworstel meenemen naar beneden dan is ze de hele middag supervervelend van moeheid...
Hier ook sinds een paar nachten. Overdag ook onrustig slapen. Weet echt niet wat er is, ze lijkt inderdaad wel bang. Haal haar uit bed, troost haar in de kamer maar zodra ik haar terugleg is het krijsen en totaal in paniek. Vannacht meegenomen naar ons bed, werd ze rustig van maar ging niet slapen. Dus weer terug in haar eigen bed. Ging goed, wel nog ruim een uur liggen kletsen enzo. Om half zes weer wat mopperig wakker, stil..... en nu weer huilen. Weet echt niet wat ze heeft. Ben trouwens ook weer zwanger. Zou dat het misschien toch zijn? Vind het echt zo sneu.
Zo herkenbaar! ben blijk te lezen dat het er een beetje bij hoort...hier is het ook al een aantal weken,zo een paar avonden/nachten niet en zo weer een paar achter elkaar Ze is ontroostbaar,geprobeerd haar in bedje te troosten,door te wrijven over haar borstkastje,liedje te zingen wat te drinken aan te bieden niks helpt...het enige wat helpt is haar even mee tenemen naar beneden,zo min 10 tot ze helemaal gekalmeerd is en dat gaat ze weer vrolijk naar de trap als ik zeg we gaan slapen...en ik leg haar in bed en het is over... Van de week begon ze om 23.30 dus we hadden echt zo iets van nu laten we haar liggen en het stopt wel...nou na anderhalf uur werd het me echt teveel en heb haar eruit uitgehaald en na 10 min wilde ze weer naar bed...hopelijk is deze periode snel over wat ik kan mijn nachtrust goed gebruiken
Gek he? Zou het de leeftijd zijn? Fenja is nu 19 maanden. Heb een nachtlampje gekocht voor dr vandaag en net melk met een beetje honing gegeven voor het slapen gaan. hopenlijk gaat het vannacht beter. ff off topic: Hoe is het met jou Toet? gaat je zwangerschap lekker? Ik vind het best vermoeiend soms hoor met zo'n kleine dreumes die veel aandacht opeist en snachts begint te spoken. Maar ach...we hebben het er voor over he?
Hier weer net een die helemaal overstuur wakker werd... terwijl ze erg moe was...ze was echt helemaal overstuur...nu ligt ze weer en hopelijk slaapt ze lekker door! ff off topic: hoe gaat het met jouw alkievalkie? mijn zwangerschap gaat best redelijk al krijg ik nu wel kalchten van mijn banden en van mijn rug...soms is het best vermoeiend met zo kleine dreumes...als ik de nachten maar kan door slapen! Hopelijk werkt het nachtlampje,Sophie heeft een lampje in haar babyfoon zitten...dus daar kan het bij haar niet aanliggen...
Nou vannacht doorgeslapen. Wij hebben ook een nachtlampje in de babyfoon, maar deze geeft aanzienelijk meer licht. Had ook een grote beer meegegeven in bed en gezegt dat ze dan niet bang hoefde te zijn. En beetje warme melk met honing. Dus wat nu heeft gewerkt? misschien de combinatie van alles. Hier gaat het ook goed met de zwangerschap, hoewel ik mijn werk best zwaar begin te vinden nu (autistische kids met gedragsproblemen), dat breekt me echt een beetje op en daardoor veel moe en veel hoofdpijn. Binnenkort ga ik eens met de bedrijfsarts praten,zucht. Maarja misschien ook maar beter. Sophie verder doorgeslapen vannacht?
Lekker dat ze heeft doorgeslapen! Sophie hebben we gelukkig ook niet meer gehoord en wordt nu net wakker! Ik ga vanmiddag toch ook maar nog voor een extra nachtlampje kijken want het is behoorlijk donker in haar kamertje. Succes met je zwangerschap! Weet je al wat het wordt? of zeg je het niet
Volgens mij zijn dit periodes waarin ze zwaar gaan dromen en nachtmerries gaan ervaren. Tot nu toe hebben al mijn kinderen het rond die leeftijd ook gehad. de een iets erger dan de ander. Ik ben wel een moeder die de kids gewoon heeft gepakt en heeft getroost, en met hele erge toestanden ook even bij mij heb genomen in bed om ze vervolgens lekker terug te leggen. Het ene kind is het andere niet dus kijk daar wel mee uit, ik heb er geen probelemen mee gehad maar ik hoor wel eens dat kinderen dan juist alleen nog maar bij papa en mama wllen liggen. Succes verder, ik weet wel dat ik het vreselijk vond als ze zo over hun toeren waren, maar naar mijn inziens zijn het de indrukken van een dag en nachtmerries.
ja gelukkig kunnen wij Fenja ook altijd wel even bij ons in bed nemen en maakt ze daar (tot nu toe) geen misbruik van. Ik troost haar altijd, vind het zo erg als ze zo vreselijk moet huilen. het breekt echt mijn hart. Toet: We weten nog niet wat het word. Spannend hoor. En jullie een meisje zie ik? Leuk, leuk leuk een zusje voor Sophie!