Hoi, Mijn zoontje van 4,5 maand spuugt nogal veel. Ik ben overgestapt op andere voeding (hero baby DHA/AA-GOS nucleotiden) speciaal voor krampjes en spugen. Sinds vorige week draait hij op zn buik en doet nu niet anders. Super trots op natuurlijk, maar hierdoor is het spugen wel weer erger geworden. Heeft iemand tips wat ik nu het beste kan doen??
Mijn zoontje spuugde ook altijd erg veel en toen hik ging kruipen: op zijn buik ging liggen werd het inderdaad erger. Er is eigenlijk weinig tegen te doen. Ik deed wel het eten meestal in kleinere porties geven, ik had het idee dat dat wel een beetje hielp. Toen mijn zoontje ouder werd is het spugen langzaam aan gestopt. Ik denk dat hij vanaf ongeveer 9,5 maand minder is gaan spugen. Succes!
Tegen het spugen zelf kun je weinig doen. De leefregels voor reflux opvolgen kan de kans op spugen verminderen. En zolang je zoontje er zelf geen last van heeft is het niet erg.
Zo herkenbaar, hier ook. Wij laten hem eerst in de wipstoel zitten en daarna mag hij pas in de box. Als we dit niet doen komt er zo veel uit. Ik weet dat het niet de ideale situatie is en ik zou het graag anders hebben, maar dat lukt even niet.