hoi, ik ben in januari uitgerekend van ons tweede kindje. Ik hoop toch vrij snel weer naar buiten te kunnen, mede omdat ik dan ook een dreumes heb. Maar hoe hou je een pasgeboren/jonge baby het beste warm buiten? Ik vind zelf jasjes zo'n ellende met aantrekken bij die jonge baby's. En zit ook te denken aan kou die van onder in het matras trekt. Misschien een wollen deken onder het lakentje oid? En ik zat zelf te denken aan een soort van skipakje maar dan liever niet een met mouwtjes. Bestaat zoiets? Of misschien juist een soort van inbakerachtig skipakje wat je makkelijk dus aantrekt? Iemand ideeen of ervaring? thanks!
Wij deden vaak een warm kruikje bij onze zoon in de kinderwagen maar ik vrees dat je toch echt een jasje aan zal moeten trekken..
Hier ook een winterbaby, maar kijk vooral uit met te warm aankleden. Hier lag dl met een romper lange mouw, pakje aan 1 stuk of broekje met truitje. en een jasje in de bak. Dan lakentje en dekentje, en een mutsje. Ik had ook zo'n dik skipak, maar volgens de kraamhulp was dat veel te warm. En mijn dl heeft het nooit koud gehad, dus dat ging prima zo
Mij oudste is geboren bij -12 die ging nog in de kraamweek gewoon mee naar buiten om te wandelen. In de kinderwagen en dan een lekker normaal vestje aan en in een lodger wrapper. Dekje erover heen kap omhoog en hij had het heerlijk
Hier ook een winterbaby. Gewoon wandelwagen voorverwarmen met een kruikje, baby kleding aan en een vestje en daarover een dekentje. Zoontje had het altijd heerlijk warm (niet te).
Ja hier ook lodger wrapper, zo eentje met nog een extra teddy voering die je eruit kunt halen. Ideaal! Geen jasje niks, hartstikke onhandig!
Ik deed mijn dochter een jasje aan en dan in de voetenzak. Alleen een dekentje/omslagdoek vind ik véélste koud, vooral omdat ze natuurlijk ook stil ligt.
Wij hadden een deken en laken in de kinderwagen liggen, net als in het bedje. Daar lag ze onder. De ene keer met een berenpakje over haar kleertjes aan en de andere keer met de wikkeldoek om haar heen. Ik heb geen jasje gebruikt omdat mij dat niet fijn leek liggen voor haar en lastig met de armpjes.
Hier een decemberkindje en lag in een snooze wikkeldeken in de wagen, dekentje en kap erover...nooit klachten gehad. Jasje vind ik zo'n onding bij baby's en lijkt me ook niet lekker liggen.
Mij is verteld dat een voetenzak niet geschikt is voor in de reiswieg. Dus heb een lakentje en dekentje voor in de kinderwagen aangeschaft. Qua kleding doe ik een jasje over de kleding of anders een wikkeldeken.
Ik lees hier de tip van een kruikje, maar dat moet je niet doen. Kun je wel gebruiken om voor te verwarmen, maar niet lang mee naar buiten gaan. Door de kou koelt het kruikje namelijk heel snel af en dan trekt het koude kruikje alleen maar warmte bij het kind weg. Wij deden een oude, opgevouwen strandhanddoek onder het matras ter isolatie. Een wollen deken of zelfs schapenvacht geeft natuurlijk hetzelfde effect. Een jas heeft mijn dochter nooit gehad. We deden haar wel vaak zo'n dik gevoerd vestje met capuchon aan. Daarmee legden we haar dan onder de deken. (Gewoon wiegdekens.) We maakten de wandelwagen hetzelfde op als haar gewone wiegje. En vervolgens natuurlijk het dekje van de wandelwagen. Voor in de wandelwagen heb ik de lodger bunker. Op basis van die super-ervaring zou ik voor een eventuele tweede denk ik voor een lodger wrapper gaan.
Hier ook geen jasje maar een lodger wrapper, geweldig ding! Mijn kinderen zijn van september en november en hebben nooit een jasje aangehad. Als het echt koud was een extra dekentje over de wrapper heen.
Dat zeggen ze idd maar ik ben blij dat ik het toch heb gedaan! Mijn dochter lag heeerlijk en de kraamzorg vond het ook 'goed'.
Of lekker in draagdoek dicht tegen je aan met lekkere grote jas eromheen (van je man, speciale draagjas of iets voor een paar euro bij de kringloop vandaan)
thanks dames! die wrapper lodger lijkt me idd ideaal (kende ik nog niet!). Denk dat ik op mp ga proberen een te kopen (of hebben jullie een goede reden om dat niet te doen?)