Pampers maat 3 of 4 ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rikky, Nov 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

Mar 25, 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vinden jullie veel verschil zitten tussen pampers baby dry maatje 3 en 4 ?

Mijn zoontje is net over de 6 kilo maar lekt best vaak door in maatje 3.
    Overdag niet dan verschonen we hem regelmatig maar vooral savonds maakt hij een ruk van 6 uur en snachts 5 a 5,5 uur. Hij is dan vaak nat.

Ik zag dat maat 3 tot 9 kilo is en maat 4 vanaf 7 kilo.

Is het niet overdreven nu al maat 4 te gaan gebruiken ?

Hoe deden jullie dat ? Overdag is hij ook weleens nat hoor als we er weleens 5 uur tussen laten in plaats van 4 uur.

Groetjes rikky

2. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Hier maat 3 zo'n beetje overgeslagen, lekte ook snel. Met maat 4 nooit meer problemen!

3. Bruijntje

Bruijntje Lid

Feb 2, 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    Hier lekte nr 3 wel eens door als ze een erg volle luier had na een nachtje slapen. Dus nr 4 voor de nacht gekocht en nr 3 overdag. Ze was toen kilo of 7. Luier nr 4 is wel echt een stuk groter, maar heeft ervoor gezorgd dat ze niet meer heeft doorgelekt. Nu loopt ze tegen de 9 kilo aan en gaan we als nr 3 op is ook over op nr 4 overdag.

Maar probeer het gewoon! Mocht het tegenvallen ga je terug naar 3 of probeer een ander merk. Pasvorm haalt blijkbaar ook veel uit. Al heb ik nog nooit een ander merk geprobeerd en ben tervreden met pampers!

4. Yc86

Yc86 Actief lid

Jul 15, 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hier lekte maat 3 ook snel door, met maatje 4 geen problemen meer dus gewoon lekker maatje 4 gaan nemen hoor :)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,976
    3,989
    113
    Wij gebruik(t)en 's nachts altijd een maatje groter dan overdag, anders was het hier ook doorlekken. Kan prima hoor, zoveel verschil zit er niet in qua grootte, maar je hebt wel net even meer absorptievermogen, helemaal als je de 4+ neemt.

6. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

May 13, 2013
    185
    0
    0
    Mijn dochter is net een jaar geworden en nu pas over naar maatje 4. Ik heb nooit problemen gehad met doorlekken.

7. Summer sun

Summer sun Bekend lid

Dec 14, 2013
    570
    1
    0
    Als maat 4 goed zit zou ik gewoon overstappen. Dat hebben we ook gedaan bij onze dochter. Grotere maat vangt ook wat meer op dus minder kans op doorlekken

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Onze vent is heel dun en zou bijna nog in 2 passen met de maat. Maar gebruiken 4 plus. Wij hebben nooit echt op de kg's gelet om die reden. Zou gewoon 4 of 4+ (Absorbeert meer) proberen. Lekken doet het toch al dus kan alleen maar meevallen toch

Share This Page