Ik heb even opgezocht wat het is: Beschrijving Wat zijn breath-holding spells? Breath-holding spells (BHS) zijn aanvallen waarbij kinderen plotseling ophouden met ademen. Ze kunnen even het bewustzijn verliezen. Als u voor het eerst zo'n aanval meemaakt bij uw kind, schrikt u waarschijnlijk. Maar breath-holding spells zijn onschuldig. De aanvallen zijn nooit dodelijk en uw kind komt altijd vanzelf weer bij. Een breath-holding spell begint na angst, pijn of boosheid. Meestal huilen kinderen, maar dat hoeft niet. Door de heftige emoties houdt uw kind de adem in en loopt blauw aan. Het kan gaan schokken en zelfs even bewusteloos raken. U schrikt natuurlijk en denkt misschien aan een epileptische aanval. Maar de spells zijn geen teken van epilepsie. Een aanval duurt enkele seconden tot een minuut. Sommige kinderen hebben een paar aanvallen per dag, andere maar één aanval per jaar. Wat kunt u doen als uw kind een BHS-aanval heeft? Leg uw kind op de zij en blijf er rustig bij zitten. Uw kind gaat vanzelf weer ademen. Breath-holding spells hebben niets te maken met gedragsproblemen. Probleemgedrag komt bij deze kinderen evenveel voor als bij leeftijdgenootjes zonder deze aanvallen. Wel komt BHS in sommige families vaker voor. Ik heb een oppaskindje gehad dat dit deed. Hij werd dan zo boos als hij bijv. geen snoepje kreeg vlak voor het eten dat hij zijn adem inhield. De eerste keer dat hij dit deed heb ik hem opgepakt en met zijn hoofd een paar seconden onder de kraan gehouden. Hij kwam meteen bij en ik ben toen over gegaan op de orde van de dag Daarna heeft hij het nog 2 keer gedaan en toen niet meer.
Mijn dochter doet dit vanaf baby af aan al en ze is nu 14 maand en doet het nog ik blaas in haar gezich dat dit werkt nog prima maar je schrikt wel steeds als ze dat doen pff en voornammelijk is het als ze der zin niet krijg of der eigen zeer doet
Hoofd onder de kraan Ja, het zou een oplossing kunnen zijn, want in zijn gezicht blazen werkte tot voor kort wel, maar het haalt nu helemaal niks meer uit. Stelt me wel gerust dat het geen kwaad kan, maar blijf het doodeng vinden, zo'n blauwe dwerg op je schoot, druk met zijn armen maaiend.....