Vanwege de oprispingen waar mijn meisje last van heeft, waardoor ze erger last heeft van de reflux door de ingeslikte lucht, krijgt ze nu na overleg met de KA naast de Losec ook Sab Simplex / Aeropax. Nu wonen we vlakbij Duitsland en hebben we eerst Sab Simplex over de grens gehaald, maar nu wilde ik het hier bij de apotheek bestellen, maar die konden er niet echt aankomen. Wel Aeropax. Dat is hetzelfde werkzame middel (Simeticon) alleen bij de Aeropax zit er pepermuntolie in. Het is allebei een soort Rennie Deflatine, tegen een opgeblazen gevoel en oprispingen waardoor baby's dan krampjes krijgen zeg maar. heb de Aeropax gewoon meegekregen, met een sticker 'voor baby's bij krampjes' erop van de apotheek. Ga ik thuis de gebruiksaanwijzing lezen, staat erop: niet geven aan kinderen tot 12 jaar omdat er pepermuntolie in zit. Apotheek gebeld, en overlegd. Nee, zeggen ze, dit wordt altijd gegeven aan baby's voor krampjes en lucht loslaten enzo. Probeer het maar gewoon, je ziet het wel als ze raar reageert. Maar hoe of waarom konden ze ook niet zeggen. Vond het wel een beetje raar. Er staat dus ook geen dosering op dus voor baby's. Ik hou nu maar gewoon de dosering van de Sab Simplex aan, 15 druppels per flesje. In de Sab Simplex zit dus geen pepermuntolie, die smaakt ook anders. Nu vraag ik me af, zijn er ook apothekers in de zaal, waarom baby's geen pepermuntolie mogen dan. De apotheek kon hier niet eens antwoord op geven. Morgen gaan we een weekeindje weg naar Duitsland, dus ik ga daar maar even de weekend apotheek opzoeken en anders rij ik van de week wel weer naar het dorp hier over de grens (20km), maar heb nu alleen nog maar de Aeropax in huis. geef het wel, maar heb er wel een beetje een raar gevoel bij.
Ik kan je niet helpen. Ik heb wel net een kookboek voor baby's gekocht, waar een recept in staat met munt. Je kan Sab Simplex ook goed via internet bestellen hoor bij de St-Joseph apotheek.
Hier ook Aeropax gebruikt, geen probleem. Mij is verteld dat 1 ml per kg mag, tot max 5 ml. En dit mag dan max 3 x per dag. Maar ik heb nooit zoveel gebruikt, vaak maar 1 ml per keer en dat was voldoende.
je kunt ze hier http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html ook bestellen sab simplex duurt 2 dagen voor je ze hebt. ik heb ze er ook besteld. en je krijgt ze eerst toegestuurd en moet dan pas betalen.
ik zit nu nog met dezelfde vraag, ben gister bij de apotheek geweest, en zij zei dat het niet mocht omdat het pepermuntolie was en dat mochten beebjes niet. Maar dat had ze ook van de bijsluiter van aeropax, niet uit eigen ervaring, want zelf wist ze het niet... Heb nu nog maar eens een mail die kant op gestuurd met dezelfde vraag, want ik ben wel tevreden over SS maar vraag me af of ik niet net zo goed dus wel de aeropax zal gaan geven, maar dat wil ik dan graag van een deskundige horen. *al had het meisje bij de apotheek ook geen idee ervan*
Wij hadden dus ook Aeropax gekocht, omdat ik op internet gelezen had dat dit hetzelfde zou zijn als Sab Simplex. Toen we dit later aan de huisarts vertelden kreeg ik echt op m'n kop! ! Hij zei dat we die troep meteen weg moesten gooien en dat we dat ABSOLUUT NIET aan een baby mogen geven! Neem contact op met je huisarts meid, geef het niet zomaar op eigen initiatief!
Ik had daarna Sab Simplex besteld bij een DA in NL, had het de volgende dag in huis: -> http://www.drogisterijmensink.nl/page.php?id=23
Waarschuwingen en voorzorgen Vanwege de aanwezigheid van pepermuntolie niet gebruiken bij kinderen jonger dan 2 jaar. uit mijn hoofd omdat er een verhoogde kans is op wiegendood maar weet ik niet zeker je mag ook geen talkpoeder met pepermuntgeur geven: mentholpoeder
Jah, ik vertrouwde het ook al niet, het staat er toch niks voor niks op de bijsluiter? Heb het wel een paar dagen gegeven. Vond zoewiezo dat de sab simplex beter werkte namelijk en die pepermuntolie zat me niet lekker.. Heb nu gewoon weer sab simplex. Ga de Aeropax fles nu meteen weggooien. Rommel. Bah.
Pepermuntolie kan er voor zorgen dat kleine kinderen bij het inademen ervan bewusteloos kunnen raken. Net als bij de menthol. Niet echt fijn spul dus, onder de 2 gewoon niet gebruiken.
ik had het aan de apotheek gevraagd en daar is het uit de handel genomen, zal wel een reden hebben dan he? gewoon sab simplex bestellen dus hihi.