Ik ben stiekem wel nieuwsgierig welke naam het gaat lukken? En is er al besloten hoe Cato(o) geschreven gaat worden?
Haha! Snap ik. Voornaam wordt N.ora en de tweede naam hoogstwaarschijnlijk Catoo met twee O. Ik vind het er persoonlijk gek uit zien maar het zal wel wennen. Ik bepaal al alles dus heb besloten dit dan maar bij vriend neer te leggen. N.ora was een naam die ik al vanaf het moment dat we gingen proberen mooi vond, én dus zelfs als pseudoniem heb gekozen voor dit forum. (ik heet zelf dus geen N.ora haha) Ik opperde hem nog eens voor de 50e keer en opeens zei ie: oh dat vind ik een mooie naam! Hebben jullie ook van zulke mannen? Ik heb maar besloten er niet te moeilijk over te doen en er niet uit te blaffen dat ik die naam verdorie al 100 keer had gezegd.
Mooie naam! Staat ook op ons meisjesnamen lijstje. Maar als ik het goed begrijp heb je nog kans dat je vriend Cato straks ook leuk vindt! Mijn advies, even een weekje laten rusten en dan nog eens opperen. Mijn mening: als je met de schrijfwijze van een naam gaat knutselen gaat mensen het juist verkeert uitspreken. Want ja, het is anders geschreven dan ze verwachten dus zal je het ook wel anders moeten uitspreken. Ik zeg Cato.
Jaa ik ook. Ik ga het nog eens proberen over een tijdje. Ben nu al lang blij dat we er zover over uit zijn.. Tijd begint wat te dringen voor je gevoel dan. Groot voordeel is wel dat je een tweede naam praktisch nooit gebruikt. Tenminste ik kan niet herinneren wanneer ik voor het laatst mijn tweede naam ergens heb moeten zeggen of opschrijven.
Volgens mij hebben wij samen in NOD groepjes gezeten haha! Fijn dat we nu (eindelijk) allebei zwanger zijn ❤️
Alledrie erg leuke namen, maar stiekem vind ik Brecht het leukste! En Brechtje dan zo lief <3 Cato ook erg leuk, maar dan wel met één o. Mette valt een beetje buiten het rijtje voor mij omdat dat officieel een koosnaam is (van Margaretha uiteindelijk, al is die ondertussen van roepnaam toch ook officiële naam geworden), terwijl de andere twee wel echt op zichzelf staande klassieke namen zijn.
Nee hoor, Brecht is ook gewoon een meisjesnaam Van oudsher een Germaanse naam die voor beide geslachten gebruikt kan worden, betekenis 'helder'.