Brede fles/speen of smalle fles/speen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marlous28, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    In mijn zoektocht naar een goede fles kom ik zowel brede flessen als smalle flessen tegen. Wanneer gebruik je welke?
    Op het moment gebruik ik smalle flessen met een smalle speen en dat gaat goed alleen ik was benieuwd wanneer je de brede fles gebruikt.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heb je het toevallig over de difrax? Ik heb altijd een smalle fles, dus met smalle speen, gehad. Daar zijn we mee begonnen, toen we er achter kwamen dat Noor haar lippen niet goed om de brede speen kon krijgen.

Ik heb wel eens zo'n brede fles geprobeerd later, maar nog steeds geen succes.

Voor de inhoud hoef je het niet te laten trouwens.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik zou bij hetgeen blijven dat goed gaat.

Wij hadden hier een smalle speen van Difrax, omdat ze snel dronk. Maar ze klakte elke keer en het vacuum werd verbroken. Toen zijn we teruggegaan naar de brede speen van Avent waar ze lekker omheen kan happen en dat gaat perfect.

4. misa

misa Niet meer actief

Als het goed gaat, zou ik gewoon bij je eigen fles blijven.

Hier hebben we de difrax gehad vanaf het begin. Tussendoor nog wat geprobeerd met andere flessen, ook brede hals flessen. Maar hier kon Simon echt niet normaal uit drinken.

Dus ik denk dat de verschillen er zijn, omdat elk kindje ook verschillend is. Heb je veel keuze!

En mocht je wel over gaan op een andere en het 'problem' ligt niet aan de manier van zuigen aan de speen, dan zou ik bij de smalle fles blijven. Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad, maar wennen kan wel een week ofzo duren.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter kon niet drinken uit de brede flessen (avent) dus overgestapt op difrax smallen flessen..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben altijd de brede avent gehad. Hier gingen de smalle van geen kant..
    Dus zolang je kindje goed drinkt, niks veranderen ;)

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik gebruik een Nuby Natural Touch en die heeft een hele brede speen.
    Milan kon echt niet overweg met een smalle speen van Difrax en Avent was helemaal een ramp.
    Speen 1 ging veel te langzaam door de Omneo omdat dat dikkere voeding is, speen 2 ging een tijdje goed en toen ineens ook veel te langzaam, speen 3 ging veel te snel.
    De Nuby fles is eigenlijk de enige waar Milan écht goed uit drinkt en ik ben zelf ook erg tevreden over deze fles.

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier gaat de smalle speen erg goed en ga dat ook niet veranderen. Maar ik was benieuwd wanneer je een smalle of een brede speen gebruikt.

Ik ben alleen sinds vorige week overgestapt van Difrax S-fles naar Dr Brown en dit bevalt veel beter. Ze drinkt een stuk rustiger, bijna geen krampjes meer en veel minder gespuug.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij een brede speen moeten de kinderen op een natuurlijker manier drinken, met wijdopengesperde mond, zoals ze ook bij jou zouden drinken.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Denk dat het ook erg aan je kindje ligt.
    Hier ook de Dr Brown's flessen en zeer tevreden!!
    Aventfles was hier ook een ramp van te voren , die wilde meneer absoluut niet.
    Ik heb hier nu de brede en de smalle Dr Brown's fles de brede bewaar ik voor al een 2e het eventueel wel een prettige fles zou vinden.

Deel Deze Pagina