Hoe lang wachten jullie s nachts op een boertje

Discussion in 'Flesvoeding' started by beagle78, May 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Mijn dochter boert echt heel slecht en vaak ook helemaal niet.
    Ik vind het s nachts erg vervelend om een half uur op een boer te moeten wachten,ik heb echt elke minuut slaap nodig, en vraag me af hoe anderen dat doen. Hoe lang na de voeding leg je je baby s nachts terug in bed?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als er na 5 minuten nog geen boer komt, loop ik naar boven. Vaak door t 'wiebelen' komt er nog een boertje.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Als je je kind slapend voed dan hoef je hem niet te laten boeren. Doordat ze zo relaxed drinken komt er heel weinig lucht mee...reden waarom je zo lang moet wachten dus....er is gewoon niets tot weinig te boeren! Krijgen ze toch last als je haar neerlegt kan je haar alsnog even oppakken en weer neerleggen.

Succes, Charlie

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik liet ze 's nachts nooit boeren, we vielen meestal samen in slaap bij de nachtvoedingen.

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik laat Milan bij de late voeding (23.00) nooit boeren.
    Hij drinkt die fles altijd zo rustig leeg en hij slaapt tijdens het drinken ook gewoon.
    Als hij de fles leeg heeft leg ik hem terug in bed en gaat hij zonder problemen weer slapen.
    Boeren zou hem dan alleen maar onnodig lang wakker houden.

6. misa

misa Niet meer actief

Als je kindje er geen last van heeft, hoef je niet te boeren hoor. :)

Wat wel eens wil helpen: van zit naar lig bewegen (wiegen).

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik wacht net zolang tot ze weer rustig is. Als ze al rustig is hoeft ze geen boer. Soms is het 5 minuten, soms wel een half uur tot een uur. Merk dat ze het niet fijn vind meteen plat te liggen na het eten (maar zou ik zelf ook niet lekker vinden hihi).

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik geef hem om 23.00 nog een flesje, dan laat hij soms een boer maar als hij na een minuut of 5 nog niet geboerd heeft slaapt hij meestal al weer en leg ik hem in bed.

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Wanneer verschonen jullie de luier dan?

Fiene stopt meestal haar broek tijdens het voeden vol, dus als ze tijdens/na de voeding in slaap valt, wordt ze alsnog wakker bij het verschonen :(

Juist omdat ik haar na de voeding nog moet verschonen, houd ik haar 's nachts nog wel een minuut of 15 rechtop/wachten op een boer als die er is. Anders spuugt ze de melk tijdens het verschonen weer uit...

10. Stippel

Stippel Actief lid

Aug 23, 2009
    347
    1
    18
    Mijn dochtertje drinkt in haar slaap ook heel rustig en als er dan na zo'n 5 minuten geen boertje komt, leg ik haar terug in bedje.
    Ik heb het wel eens gehad, dat ze eenmaal in bedje een beetje begon te huilen. Dan zit er meestal toch een boertje dwars.
    De luier verschonen wij altijd voor de voeding.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ze nog tijdens het drinken poepten verschoonde ik altijd halverwege de voeding.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Wij verschonen voor de fles de luier.
    We stoppen tussendoor al voor een boertje en na afloop laten we dr ook altijd boeren.
    Ze heeft hier anders echt heel veel last van!
    Wachten doe ik er wel echt op maar ik probeer het ook wel te stimuleren; over mn schouder, armen omhoog, zitten en kloppen tussen de schouderbladen, etc.
    Dan is er wel binnen 10 min een boertje.

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik ook.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja ik ook. Verder liet ik haar altijd boeren, dus ook s'nachts. Als dat niet lukte na 5-10 min ging ik altijd heel zacht met haar schommelen/wiegen en kwam er vanzelf 1 :) Verder bleef ik daarna altijd nog 20-30 min met haar zitten om het eten te laten zakken, dat doe ik nu nog....Ik dacht dat dat altijd moest :(

Sassiekaa likes this.
  15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jeetje.. ik geef de nachtvoeding altijd gewoon terwijl hij nog in z'n bedje ligt.. hij valt tijdens het drinken in slaap en dan kruip ik er ook meteen weer in.. Nooit ergens last van... En voor hem ook wel fijn, hoeft ie niet helemaal zn lekkere bedje uit.. En zo lig ik er binnen 15-20 minuutjes weer in!

(moet mn banner nog veranderen trouwens, hij krijgt alweer ruim een maand flesvoeding ;)

16. adi

adi Niet meer actief

ik las je eerste zin en zag je banner, toen zag ik je al hangen met je borst boven het bedje van de baby ;)

Tot ong 6 maanden hielden wij de kindjes altijd een tijdje op na de nachtvoedingen. Ook mede vanwege de reflux, en om het eten goed te laten zakken. Ik wachtte altijd wel op de boer. We hebben vanuit het zkh goede tips gekregen om ze makkelijker te laten boeren.

Na ong 6 maanden legde ik ze meteen na de voeding weer in bed, en na ong 10mnd krijgen ze de evt nachtvoeding in eigen bedje.
    Mijn zoontje inmiddels niet meer want die mag alleen zittend drinken vanwege zijn oorproblemen

Ineminkeck79 likes this.
  17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ons zoontje boert eigenlijk altijd.
    Laat hem halvewege de fles een keer boeren (meestal boert hij dan wel 2 keer)
    en dan als de fles leeg is nog een keer.. meestal wel binnen 5 minuten.
    Hij boerde eerst ook slecht, of bijna niet.. maar had er dan altijd last van als je hem op bed legde.
    Nu gebruik ik Infacol, en boert hij erg goed, en is hij gelijk een stuk rustiger!

Share This Page