anti conseptie na de bevalling (geef borstvoeding)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pomm, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Voor mijn zwangerschap heb ik 12 jaar Femodeen geslikt. Laatste jaar daarvan heb ik de stofnaam gekregen ipv merknaam en had daar veel bijwerkingen van. Op advies van de huisarts gestopt. Ik voelde me zo goed na het stoppen dat ik zei nooit!! meer aan de anticonseptiva te gaan.
    Ik had gelijk een regelmatige cyclus en een half jaar later besloten we voor een kindje te gaan en gelukkig duurde het niet lang voordat ik zwanger was.

7 weken geleden ben ik bevallen van mijn zoontje en inmiddels ben ik 2 keer ongesteld geworden. Mijn lijf is dus weer op 'gang' en kan weer zwanger worden. Daar zitten we nu niet op te wachten...

Omdat ik niet weet hoe lang het gaat duren voordat we toe zijn aan een tweede, neig ik toch weer naar de pil. Vanmorgen heb ik de huisarts gebeld en zij heeft me Cerazette voorgeschreven. Nu kijk ik op internet (weet ik dat moet je nooit doen ;)) naar de bijwerkingen en dat zijn zo ongeveer de zelfde als wat ik had met Femodeen. Het feit dat je deze pil door moet slikken (dus geen stopweek) staat me een beetje tegen... Met de femodeen had ik een stopweek en wist ik precies wanneer ik ongesteld werd. Zonder pil had ik ook een regelmatige cyclus dus wist ik dat ook. Maar met de Cerazette worden sommige vrouwen helemaal niet meer ongesteld en hebben last van spotting..

Wat is jullie ervaring met Cerazette?

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik slik alweer enige tijd cerazette en ik ondervind er geen problemen van. Ik heb het ook gebruikt nadat mijn eerste dochter was geboren en toen ik eenmaal stopte, was ik snel weer gewoon ongesteld en had weer een regelmatige cyclus. Ik vind het wel prettig om geen stopweek te hebben. Mijn menstruaties vind ik niet echt plezierig.

Succes met het nemen van een voor jou juiste beslissing.

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bedankt voor je reactie pareltje. Nog een vraagje. Heb jij last van doorbraakbloedingen?

Deel Deze Pagina