Hoi dames, Ik wordt volgende week waarschijnlijk ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes. Ik hoor morgen precies op welke dag het gaat gebeuren. Kan maandag zijn, maar ook pas vrijdag. Dit is nog in overleg met de gynaecoloog en verpleegkundigediabetes. Morgen ben ik officieel 38 weken zwanger. Wie van jullie is ooit ingeleid? En wat zijn jullie ervaringen. Ik vind het namelijk best eng alvast bedankt.
Van onze jongste ben ik tamelijk abrupt ingeleid op precies 38 weken zwangerschap. Ik vond het vooral een gek idee, dat je de avond te voren wist dat je waarschijnlijk de volgende dag een baby op je buik zou hebben. Is het je eerste bevalling? Neem lectuur mee en andere zaken om je niet te vervelend. In het begin kan het best een tijdje duren. Heb je een bevalplan? Bespreek dat uitgebreid met de begeleidende vpk maar ook met de gyn/vlk. En vooral.... probeer het over je heen te laten komen. Het is niet fijn, bevallen is imo niet zo'n feestje maar je weet ook dat elke minuut je dichter bij je prachtige kindje gaat brengen!
Bedankt voor je reactie! Ja dit is mijn eerste bevalling. Was de bevalling snel gegaan of juist veel te lang. Lees namelijk zoveel verhalen van mensen die zijn ingeleid. Soms lukt een bepaalde methode niet en dan doen ze weer iets anders om de bevalling tot gang te brengen. Lees veel over weeënstorm ook.
Ik ben ook ingeleid. Bij mij zat alles nog potdicht en aangezien ik bijna aan de 42 weken zat, heb ik hiervoor gekozen (ik was bang dat er alsnog op t eind iets mis zou gaan). Achteraf gezien was het best een heftige bevalling, maar ik heb er echt een positief gevoel aan overgehouden. Ik moest me woensdag s ochtends melden en toen hebben ze een ballonnetje ingebracht. Via eendenbek, dus voelde niet al te prettig maar is ook weer zo gebeurd. Vervolgens de hele dag hiermee rondgelopen. Volgende ochtend controle: had zijn werk nog niet gedaan, dus weer een hele dag mee rondgelopen. Wij moesten trouwens ook in het ziekenhuis blijven, dus 2 volle dagen daar doorgebracht met dit ballonnetje in. Vrijdagochtend weer controle, toen had ik 4 cm ontsluiting. Gelukkig, want anders hadden ze gel gebruikt en ik had gehoord dat dat voor een nogal heftige start van de bevalling kan zorgen. Ze hebben toen ook meteen de vliezen gebroken, hele rare gewaarwording. Je voelt vanalles stromen en hebt er geen invloed op. Ze gingen even kijken of de weeen goed op gang kwamen maar dat was niet zo. Dus aan het infuus. In het begin goed te doen, maar als snel werd het infuus op een hogere stand gezet en begon het toch echt wel zeer te doen. Ook reageerde mijn zoontje hier niet goed op, waardoor er regelmatig een pauze ingelast moest worden zodat hij even op adem kon komen. Ik aan de zuurstof. Rond de middag ruggeprik gekregen. Heeele opluchting! Maar achteraf gezien heb ik hierdoor wel koorts gekregen waardoor we langer in het ziekenhuis moesten blijven en mijn zoontje meteen antibiotica kreeg na de geboorte.. S avonds was het eindelijk zover dat ik mocht persen. Hij lag nog hoog, dus ik moest hem in elk geval zo ver omlaag zien te krijgen dat ze een vacuumpomp konden gebruiken. Dat is gelukt en was ook nodig, dus na een knip en de pomp is hij rond half 11 s avonds geboren. Net geen keizersnee geworden. Een volgende bevalling ga ik net zo in als deze: liefst zo natuurlijk mogelijk. Maar als het niet anders gaat, is een inleiding met alles wat daarbij komt kijken ook prima. Uiteindelijk moet de kleine er toch uit. En als je eenmaal aan het bevallen bent, zit je toch een beetje in de overlevingsmodus. En van tevoren is nooit te zeggen hoe het bij je gaat lopen. Vertrouwen hebben en rustig blijven! Heel veel succes
Ik ben 2x ingeleid. 'S avonds kreeg ik een ballon ingebracht (eerste keer geen ontsluiting, 2e x 1cm) Ik had een gezinssuite en daar bracht ik de nacht door. Smorgens tijdens hun ronde kwamen ze kijken of de ballon voor meer ontsluiting had gezorgd. Bij mijn dochter had ik 4cm en bij mijn zoon 3cm. Daarna braken ze de vliezen. Ze wachtte dan een half uur om te kijken of de weeen opgang kwamen. Na een half uur kreeg ik een infuus en dan komen de weeen langzaam opgang. Het infuus werd steeds hoger gezet. Bij mijn dochter heb ik vanaf het vliezen breken er 7 uur over gedaan en ik vond het vreselijk. Wilde nooit meer ingeleid worden. Bij mijn zoon hebben ze het proberen te voorkomen maar helaas werd het weer een inleiding en die is me zooo meegevallen. Zo zou ik er nog wel 10 doen was binnen 4 uurtjes gedaan. Probeer afleiding te zoeken. Het kan lang duren maar ook snel gedaan zijn. Geef je grenzen aan. Succes!
Ik ben ook ingeleid bij mn eerste. Om 9 uur moest ik me melden en al meteen werden mn vliezen gebroken. Er gebeurde niks dus toen aan t infuus. Om 12 uur begonnen pas mn weeen op te komen (lees weeenstorm) . Om 2 uur 4cm en was er echt klaar mee (ik zou letterlijk hebben gezegd dat ik naar huis ga) toen ruggenprik gehad en dat was . Om 5 uur volledige ontsluiting en om half 6 is mn dochtertje geboren. Achteraf gezien best snel gegaan voor een eerste kindje.
Ik ben ingeleid met 36+4; ik kreeg een ballonkatheter rond 19u, volgende ochtend kon de gyn die eruit trekken en mijn vliezen breken. Ik kreeg weeenopwekkers via infuus en die middag ben ik bevallen
Ik ben 2 keer ingeleid van wege hoge bloeddruk. Bij allebei ballon gehad (bij de eerste een dag bij de 2de een halve dag) s ochtends half 7 vliezen breken en gelijk aan de opwekkers. Bij de eerste een weeen storm, toen ruggenprik geprobeerd maar na 8x prikken zat hij nog niet dus toen aan de andere pijnstilling. Ze werd geboren om 15.46 Bij de tweede weeen met pauzes (zoals het hoort) en werd geboren om 11.33. Kijk op beide bevallingen prima terug! Hopelijk gaat het bij jou ook zo voorspoedig!
Ik ben bij de 3e bevalling ingeleid. Ik moest me op donderdagavond melden en kreeg laat op de avond een ballonkatheter. Deze kwam er de volgende morgen uit en toen hebben ze mijn vliezen gebroken. Het leek er even op dat de weeen begonnen maar dat was niet voldoende dus daarna aan de weeenopwekkers. Om 13.50 uur is die dag ons zoontje geboren. Ik word over 2 weken waarschijnlijk weer ingeleid, zie er ook wel weer een beetje tegenop ondanks dat het de vorige keer best wel goed is verlopen. Het is vooral dat je weet wanneer het gaat gebeuren en je dus meer tjd hebt om over de bevalling na te denken dan wanneer het je overvalt denk ik,
Hier ingeleid bij de eerste met 40.3 ivm minder leven. Ik had 2 cm dus konden ze meteen de vliezen breken. Dat een uur aangekeken en daarna aan het infuus. op de laagste stand kwam ik in een weeën storm die rond 12 uur starte en rond half 8 was ons meisje er. wel lang moeten persen(bijna 2 uur), maar ik zou het weer doen als het nodig is.
Mijn zoontje zit gelukkig al helemaal ingedaald en vast. Dus ik hoop dat dat wel een voordeel is. Bedankt voor het delen van je verhaal.
Ik heb van de gynaecoloog begrepen dat de pijn het zelfde is. Alleen dat bij inleiden je aan het wachten ben tot dat de pijn komt. Dus je concentreert je meer daarop en thuis overvalt het je inderdaad in 1 keer.
Bij eerste ingeleid bij 39.4 ivm minder leven en te weinig vruchtwater. Savonds ballonkatheter gekregen, in de ochtend 2cm en hebben ze vliezen gebroken. Na uur geen weeen dus toen aan de weeenopwekkers, nou die sloegen hard in (weeenstorm) maar binnen 3 uur was ze er. Ik zou deze bevalling zo weer over doen, geen naweeën gehad of niks Deze zwangerschap zal ik waarschijnlijk weer ingeleid worden ivm hoge bloeddruk kreeg ik gister te horen
Ik ben ingeleid met 38+0. Ik bleek met mijn laatste controle op 37+4 al op ruim 2cm ontsluiting te zitten. De gynaecoloog heeft toen iets gedaan (weet niet precies wat, maar gruwelijk zeer deed het wel, haha) zodat ik hopelijk snel naar 3cm zou gaan. Vanaf 3cm zou ik namelijk geen ballonnetje hoeven. Op de ochtend van de inleiding bleek ik inderdaad 3cm te hebben. Mijn vliezen zijn doorgeprikt, toen was het even afwachten of de weeën zelf op gang kwamen. Gebeurde helaas niet (op wat harde buiken na), dus na ruim een uur is het infuus met weeënopwekkers aan gezet. Ook toen gebeurde er op heel af en toe een miniwee na helemaal niets. Heb toen een sterkere dosis gekregen en kwam al heel gauw in een enorme weeënstorm terecht. Had misschien 20sec rust tussen de weeën door. Ik had rugweeën en kon er weinig aan doen, ik heb ademoefeningen gedaan en heb een uur onder de douche gezeten, maar het was niet goed uit te houden. Na ong 2 uur heb ik om een ruggenprik gevraagd, maar bleek al op ruim 7cm te zitten, dus was al te laat. En inderdaad, een half uur later had ik al 10cm en mocht ik persen. Na 14 minuten is mijn dochter geboren Moest me 's morgens om 07.00 melden. Rond 07.45 vliezen geprikt. Rond 10.30 kwamen de weeën écht op gang en iets voor 13.30 is mijn dochter geboren. Enorm heftig, pijnlijk en snel, maar kijk er wel met een goed gevoel op terug. Heb echt Heel veel succes alvast!
Ingeleid met 38+3 de vorige keer. Zeer tevreden over hoe dat ging. Ik zag een ballonnetje niet zitten en hoopte dat mijn lichaam het op een bepaald moment zelf over zou nemen. We hebben daarom in de dagen ervoor flink wat gevreeën en met resultaat! Alles lekker week, ontsluiting toegenomen en ik was helemaal relaxed. Kan het iedereen aanbevelen.
Ik ben bij de eerste ook ingeleid. Plaatste net in het andere topic hier wat tips Ook weeenstorm gehad, duurde maar 1 uur tot ik volledige ontsluiting had (vanaf begin / breken vliezen, dus echt bizar snel). Wat me heeeel erg had geholpen is het weten dat als je voelt dat dit wel heel pijnlijk is en heel snel gaat, je kindje er waarschijnlijk ook snel is. Ik dacht toen alleen maar: kan iemand me neerschieten, ik houd dit geen uren vol. Maar ja, dat bleek dus niet te hoeven
Ik ben ook ingeleid helaas niet een hele positieve ervaring! Eerste dag balon in, 2de dag vliezen breken aan het infuus. 13 uur lang weeenstorm gehad en nog geen 4 cm onsluiting dus uiteindelijk keizersnede. Maar bij iedereen gaat het anders en op het moment ga je geen met de flow mee! Je hebt ook niet echt veel keus. Maar je niet te zenuwachtig en probeer er een beetje blanco in te gaan. Dat ging bij mij heel goed. De ene bevalling is de ander niet met of zonder inleiding. Succes