Leggen jullie je baby meteen vanaf de geboorte in het eigen bedje/wiegje op de eigen kamer? (ook als je borstvoeding geeft?) Of leggen jullie hem/haar op jullie slaapkamer in jullie bed, of in het eigen wiegje/ledikantje? Weet niet wat we moeten doen, we hebben geen plaats voor een wieg/bedje op onze slaapkamer, en slapen in ons bed lijkt me ook zo riskant. Maar is het beter dat een pasgeboren baby bij de ouders (in ieder geval op de kamer) slaapt of kan hij/zij net zo goed meteen op de eigen kamer slapen? Pfff ik begin nu overal over te twijfelen
Wij laten het kindje op onze slaapkamer in een wiegje slapen, totdat hij of zij daaruit is gegroeid. Ik heb pas nog gelezen dat het 1e half jaar bij de ouders op de slaapkamer beter is, maar wij doen het gewoon omdat we die kleine dicht bij ons willen hebben. Kan je niet iets regelen met de bak van de kinderwagen op de slaapkamer ofzoiets? Groetjes, Anakin.
ons kindje gaat vanaf dag 1 in het eigen bedje op zijn of haar kamertje. Ben van plan als het lukt om borstvoeding te geven en zal dat vast wel een paar keer op ons bed geven maar slapen zeker niet in ons bed. 'ochtends misschien wel even lekker nog even op bed liggen met zijn drietjes of tweetjes. volgens mij is het zowel voor ons als het kindje rustiger om in de eigen kamer te slapen. anders moet het straks weer wennen aan het eigen kamertje (toch ander licht en geluid).
Ik heb zojuist gelezen dat een gesloten bak niet goed is om lang in te slapen, dus dat is denk ik ook geen optie...
Voor degenen van wie de kleine meteen op de eigen kamer sliep: gaven jullie borstvoeding of flesvoeding?
Ilias heeft de eerste 2 weken in een wiegje naast ons bed geslapen. Daarna ging hij in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje. Als je geen ruimte hebt dan verkopen ze ook nog van die soort wiegjes die je aan je eigen bed vastschuift. Bij baby walz heb ik ze gezien. Het lijkt me zowiezo handig want je hoeft niet meer over de rand van de wieg heen te hangen met een lamme arm tot gevolg Je kunt gewoon zo dicht mogelijk bij je baby liggen, in je slaap zelfs je hand tegen hem aan laten liggen! http://www.baby-walz.com/bilderneu/738/ ... 617601.jpg
Wij hebben Milan direct in z'n wiegje in z'n eigen kamertje laten slapen. Dit voor de bevordering van iedereen zijn nachtrust en ik bang was om een probleemkind te krijgen wanneer het eerst bij ons zou slapen en dan na een paar weken/maanden alleen in een kamertje. Helaas heb ik dat al een paar keer zien/horen gebeuren in mijn omgeving.... Ik gaf ook bv en haalde Milan 's nachts gewoon naar onze slaapkamer. Klein lampje aan, in bed voeden, al zittend op de rand van het bed boertje laten. Terug naar eigen kamer, schone luier aan en weer lekker in zijn wiegje en ik weer lekker in mijn eigen bed. Ging allemaal hartstikke gesmeerd zo...Nu ben ik weer zwanger en slaap nu op zolder, waardoor het allemaal wat moeilijker zal worden. Ik denk dat ik maar of een tuinstoel in het kamertje zet of m'n beebje meeneem naar beneden en gewoon op de bank voedt, met een heel klein lichtje aan...
ik gaf de eerste week (poging daartoe) borstvoeding en daarna flesvoeding. Maar je moet de baby na het voeden toch verschonen dus eruit moet je toch, dus ik begrijp dat argument nooit zo goed dat het dan handiger is als hij naast je ligt. Als je zo'n jonge baby een hele nacht met een natte luier of poepluier laat liggen zijn die billetjes toch zo stuk lijkt mij? Ik verschoon vanaf het begin Ilias bij iedere voeding, dus ook de nachtvoedingen. Hij heeft dan ook altijd een natte luier, dus is ook echt nodig. Of zijn er ook mensen die de baby na de borst inderdaad meteen terug in het wiegje leggen zonder te verschonen?
Ik heb 2 wkn borstvoeding gegeven en in die tijd sliep Yassir in zijn wiegje bij mij op de kamer. Yassir slaapt vanaf 3 mnd op zijn eigen kamertje.
Wij hebben het 2 nachten geprobeerd met de kleine man op onze kamer, nou absoluut geen succes, ik deed geen oog dicht werd overal wakker van en hij dus ook. Ik gaf ook gewoon borstvoeding. We hebben hem toen in zijn eigen kamer gelegd (nog wel alle deuren wagenwijd open maar dat was voor mijn gevoel was bang hem niet te horen ) en dat ging meteen stukken beter, als hij wakker werd inderdaad even op bed voeden en dan weer terug in zijn eigen kamertje.. hij sliep ook door met 5 weken en denk dat dat bij ons in de kamer nooit gelukt was
Dat zal wel meevallen, want een wieg heeft vaak ook gesloten wanden, dus dan heb je hetzelfde effect. Ontopic: Mitchell slaapt bij ons op de kamer, in zijn eigen wiegje. Ik vind dit een erg veilig idee. Verder moet ik er langzaam aan wennen dat hij wat verder van me vandaan is, hihi. Beetje ontwennen van de navelstreng denk ik. Ik begin er nu naar toe te leven dat hij op zijn eigen kamertje gaat slapen. Maar ik denk dat dat gaat gebeuren als hij niet meer in het wiegje past.
je kan de baby gewoon in de bak van de kinderwagen zetten en dan klep naar beneden doen dan is het niet erg dat zeiden ze op cb
Damiën slaapt vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje, eerst in een wiegje en later in zijn ledikant. Ik geef al die tijd al borstvoeding. Ik ben een lichte slaper en wordt van elk zuchtje wakker. Zelfs als ie op zijn eigen kamer slaapt wordt ik bij de eerste smakken al wakker....
Ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om Nikki op haar eigen kamertje te laten slapen Ik vind het nog te gezellig zo... Voor haar maakt het niet uit want ze slaapt overal
Wij gaan eerst proberen Junior in een wiegje naast ons bed te laten slapen. Als ze uit de wieg is gegroeid, gaat ze dan naar haar eigen kamertje, naast die van ons.