breien, haken, punnikken?

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

meiden ik weet niet wat ik moet doen..
    ik heb niet zo een heel groot huis, ben sneel klaar met alles (1 slpkmr) en als de kleine slaapt, verveel ik me soms gewoon!

nou ben ik jong (20) en weet niet of breien, haken of punnikken iets voor mij is.. iemand andere tips of leuke site voor het bovengenoemde?

xx

2. caroline16

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Naaien, met een naaimachien dan! Vind dat echt heel leuk om te doen!

4. caroline16

wat naai je dan zoal?

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik wilde precies hetzelfde idee geven. Gewoon uitproberen om iets simpels te maken (slingers, kussenslopen bv) en dan met de boekjes knippie met patronen iets proberen te maken. Oefening baart kunst ;) (zo ook met breien natuurlijk, maar vind dat je meer mogelijkheden heb met een naaimachine)

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Borduren, schilderen, naaien,

Ik ben momenteel iets van woezel en pip aan het borduren.
    Ook ben ik een quilt aan het naaien. Heb net de lapjes aan elkaar gespeld, dus nu beginnen met naaien.
    En soms als ik inspiratie heb, schilder ik wat (maar niet zo vaak)

Zijn eigenlijk ook hobby's die niet zo heel veel geld kosten, en dan is het niet zo erg dat ik zoveel tegelijk doe.....

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    in dat opzich ben ik dus echt een kluns..mijn oma heeft het mij al zo vaak proberen te leren dat breien! maar ik zie het gewoon niet...ik krijg het echt niet voor elkaar...mss heb ik daar de rust niet voor ofzo

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haken, borduren, legpuzzels, sieraden maken.
    Dit zijn mijn bezidheidjes.

op het moment ben ik een lappendeken aan het haken, van lekkere dikke wol, allemaal lapjes van 13 bij 15 en als de deken klaar is dan wordt hij ongveer 1,80 bij 2 meter, met een zelf getekend patroon.
    Gaat veel tijd inzitten maar we hebben straks wel een lekkere warme deken voor in onze Hippie VW bus als we ermee op tour gaan.

Verder vind ik het ook heerlijk om met mijn katten te kroelen en spelen hihi

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb in mijn zwangerschapsverlof PRECIES hetzelfde probleem gehad! ik ging maar breien... ik kan het ook niet zo goed. ik ken maar 2 verschillende steken :D maar het resultaat mag er zijn! een hele mooie, lange dikke blauwe sjaal:D en hij is nog warm ook! en ik draag hem regelmatig :) als ik weer weinig tijd zou hebben zou ik er nog een breie!

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    knuffels breien, bob de bouwer, dora enzo :)
    Haken, borduren, digiscrappen en nog veel meer. Ook naaien op de naaimachine doe ik. Popjes maken, kleertjes voor baby born, kleertjes voor mn kind, noem eht maar op

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben op t moment n soort mantelpak achtig iets aan t breien voor Wendy. Het zou eerst n truitje worden maar heb me halverwege bedacht dat dit leuker is. Nja...ik begin gewoon en gebruik geen patroontje... Moet ik ook eens n keer proberen om met n patroon te werken.
    Maar ik snap die afkortingen 9 vd 10 x niet :p

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Jee... Er zijn nog meer breimamma's! Wat leuk!!

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik kan alleen maar recht en averecht breien. En ik doe het of te strak of te los. En ik begin elke keer weer en dan stop ik er weer mee. Zou het wel eens goed willen leren.
    Gebruik mijn naaimachine alleen om om te zomen, verder eigenlijk niet.
    Wil me daar ook eens wat meer in gaan verdiepen.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb een deken gehaakt. Allemaal lapjes en toen in elkaar gezet. Was heel leuk om te doen.
    En heb menig sjaals gebreid waaronder die voor mijn zoontje met zachte sokkenwol. Hij wil alleen die sjaal dragen :D

Nu heb ik het borduren ontdekt. Dacht altijd dat het te moeilijk voor me zou zijn. Al dat tellen enzo.
    Maar merk dat het enorm meevalt en dat het me echt kalmeert. Je moet goed opletten dat wel. Maar het is zo mooi om iets te zien ontstaan uit niets.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dat er nog zoveel meiden zijn die dit doen, dat verbaast me eigenlijk. Ik heb echt het idee dat het heel tuttig is en dat alleen oude omaatjes het nog doen.

Mijn oma heeft mij vroeger ook leren breien. Ik vond het geweldig. Ik kon alleen nooit zelf de steken opzetten, maar als ik eenmaal een beginnetje had, breidde ik een end weg, haha. Mijn oma zat dan met 4 naalden in een zucht en een scheet een paar sokken te of een trui te breien en ik zat ernaast me suf te pielen op een een sjaaltje voor mijn knuffel, haha... mooie herinneringen komen er nu naar boven.

@ mamzie: Klinkt leuk, die deken. Heb je er toevallig een foto van?

Naaien lijkt mij ook geweldig om te kunnen.

16. caroline16

breien en haken vallen af..
    indd, ik kan ook nooit zelf een beginstuk maken, en ik denk dat ik telkens weer overnieuw begin enzo..

Borduren vind ik leuk, maar waar vind je er spullen enzo voor? Idem voor naaien... en ik moet ook nog een naaimachien hebben..

17. caroline16

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Deze sjaals heb ik oa gebreid. De paarse voor mijn moeder en de blauwe voor mezelf. Heerlijk zacht zijn ze. Was wel wat duurdere garen maar zeker de moeite waard!

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    En dit is de deken die ik gehaakt heb.
    Vind de kleuren niet echt mooi bij elkaar passen maar het was dan ook een 5 jaren plan hihi
    Als ik zin had om te haken dan ging ik haken en zo had ik opeens maanden geen zin meer dus dan lag het stil.
    Vandaar dat het zo lang duurde en dat het een ratjetoe aan kleuren is geworden want de kleuren die ik dan had en op waren kon ik niet meer krijgen.

Deel Deze Pagina