Breien

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door stephanie24, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oeh, hij is leuk! :) Als ik klaar ben met mijn lopende projecten ga ik die ook maken, denk ik!
    Ben nu bezig met een trui voor Sil uit het Hema Breiboek :D Hij is zoooo leuk!! En lijkt ook aardig te lukken, dus als ie af is, kom ik showen.
    En ik ben bezig met een jurkje voor mezelf, waarvan nu 1 helft klaar is en ik nog moed aan het verzamelen ben voor deel 2 :) (het begin gaat onwijs langzaam omdat het een A-lijn is, dus heel breed begint)
    Maar wel leuk te zien dat er nog wel meer dames breien en de resultaten mogen er zijn :D

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Dat hema breiboek wilde ik ook graag hebben, is die een beetje leuk?

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ehm... Weet niet eens of ik daar nou ja of nee op moet antwoorden :D Het zijn allemaal patronen die ze ooit hebben uitgegeven en sommigen zijn echt heel erg leuk (zoals de kindertrui die ik nu maak -1980/81- of een stola -1978/79-), maar er staat ook zat in wat ik zelf echt nooit zou maken. Wat dat betreft heb ik zelf veel meer aan patronen van bijv. Lana Grossa, alleen is mijn boekje daarvan echt alleen maar voor dames en bijv. niet voor kinderen.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wat een leuk mutsje!

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nou, mijn eerste trui is af, meiden! Zit nu in de was, dus als 'ie schoon is post ik ff een foto. Enige jammere is dat mijn zoon de trui met veel overtuiging eindelijk wilde passen en 'm vervolgens na 30 seconden alweer uit wilde. Ik weet dus niet of het een veel gedragen kledingstuk gaat worden, hahaha!
    Gelukkig een leuk patroon gevonden voor een herentrui, dus als ik klaar ben met mijn jurk ga ik aan de slag voor mijn man. Die vindt het tenminste wel leuk als ik wat voor 'm maak :p

6. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden....

Heeft iemand van jullie misschien een patroon voor een lange(kabel) trui voor een meisje?
    Mijn dochter heeft maat 92/98 en ik vind die lange truien zo leuk maar kan er echt niets over vinden op internet.

@ mvs welk patroon ga je voor je man breien? mijn man zit ook steeds te zeuren dat ik een trui moet maken ;)

Liefs

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je kunt gewoon een trui die je leuk vindt verlengen tot hoe lang je em hebben wilt hoor

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het woord 'patroon' in mijn vorige post linkte naar het patroon in kwestie, maar dat werkt nu om 1 of andere reden niet meer :( Ik ga es kijken hoe dat zit...

EDIT Hm, die site weigert wel eens vaker, dus ik denk dat het tijdelijk is (hoop ik!!!). Met een beetje mazzel als je het later nog eens probeert, werkt het wel.. ;)

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier nog een breister. Ik brei alleen voor mijn dochter, dat is snel klaar en als het niet mooi is is ze er snel weer uitgegegroeid :)

Mijn creaties tot nu toe:
    IMAG1004
    IMAG1898
    IMG_6470

Ik ga nu een streepjestrui breien met allemaal verschillende wol. Het proeflapje leek al heel leuk: Wendy Tromp's Photo | Lockerz

Ik gebruik de patronen van Jessica Tromp ook (is trouwens geen familie), en dan meet ik een paar keer extra voor de mouwen en de lengte van de trui zelf, want die kloppen nooit in het echt :) De mouwen moeten altijd korter en de trui zelf langer...

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Dat proeflapje ziet er erg vrolijk uit!

Ik ben begonnen aan Gebreide DROPS jurk met pas zijdelings gebreid met kabels, verkorte toeren en een gehaakte rand van ”Delight” en ”Kid-Silk”. Maat: S tot en met XXXL ~ DROPS Design maar dat wordt zeker een project van lange adem. ;)

11. danip

danip Niet meer actief

Ik ben een echte haakster, maar wil heel graag leren breien. Ik kan nu wel een lapje maken, maar ik laat onbewust steken vallen want het eindigd altijd als driehoek :D Hadden jullie dat in het begin ook?

12. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Is dit misschien iets voor mensen die graag haken/breien? ;):p
    Bekijk bijlage 221925

Ik moest wel erg lachen! :D

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Whahaha te leuk!

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik ben ook een breier! Heb het vroeger als klein meisje van mijn moeder geleerd, en kreeg 2 jaar terug jeukende handen en heb weer wat basissteken geleerd bij mijn moeder. Momenteel ben ik bezig met een babydeken voor in de wieg of de kinderwagen over 7 maanden ;)
    Ik ben ook een haker, en heb al besloten dat mochten we een meid krijgen, ik een super leuk mutsje ga haken.

15. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    haha, dat mutsje, krijg er bijna plaatsvervangende schaamte van. Ik heb voor het eerst met naalden 2/2.5 iets gebreid dat groter is dan een babysok. ik dacht er nooit het geduld voor te hebben maar vond het heerlijk breien dus nog geen 1.5 week later was de trui voor D. af (m.74/80) Helaas blijf ik het een beetje meidenkleurtjes vinden, waarschijnlijk omdat D. echt meisjesogen en -wimpers heeft ;)

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @laravelk: hij is gaaf, zeg!! Dat is denk ik mijn volgende punt op de verlanglijst: iets met dunnere wol breien ;) Ik heb nu nog dikke wil liggen waar ik een trui van ga breien. Daar begin ik vanavond of morgen aan. Benieuwd hoe lang ik er over ga doen, hahaha!

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Jullie zijn inmiddels een clubje geworden. Daarom verplaats ik dit topic naar 'algemene clubs'.

Lotte

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @Mvs, had je al een foto kunnen maken van de trui voor Sil? En hoe vordert je jurk?

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Trui voor Sil is helaas een beetje mis gegaan met wassen. We hadden allebei het label verkeerd gezien, dus man heeft hem in de was gegooid en nu is het vilt :)
    Mijn jurk is echt bijna af, maar ik kom toch weer 1 bolletje te kort :( Die ga ik woensdag halen, dan heb ik volgend weekend eindelijk mijn jurk af, dus dan post ik een foto :)

Nieuwe trui voor Sil vordert overigens wel lekker vlot, dus hopelijk daar deze week een foto van. Ik doe m'n best ;)

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zonde joh! Maar je zei dat Sil hem zo snel mogelijk weer uit wilde dus heeft je man hem zeker heel blij gemaakt ;) Gelukkig heeft D. nog niks te zeggen over wat hij wel en niet aan wil...

Brei ze, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina