wat kan ik nu alvast klaarmaken voor morgen verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door mupet, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

wat zou ik vinden jullie, nu alvast klaar maken voor de verjaardag van morgen van mijn dochter

Ik wil nog een kwarktaart maken, en een appetaart, of appeltaartplaat oid?

en nog als hapjes, kleine gehaktballetjes (dat zou alvast wel kunnen vind ik maar het gehakt is nog niet ontdooid dus doe ik vanavond wel)

bladerdeeg met knakworstje er tussen (lijkt me niet super om dat nu al te maken ivm het bladerdeeg? of wel?

en nog kaas worst zilveruitje en kaas worst komkommer prikkertjes

verder heb ik dan nog verschillde soorten chipjes en nootjes e.d. op tafel dus leek me verder wel ok qua hoeveelheid?

maar wat zouden jullie nu alvast maken voor de verjaardag die morgenmiddag begint

vanavond kan ik natuurlijk ook nog wat doen en morgenochtend opzich ook maar liever niet te veel haha.

ideeën en tips zijn welkom :D

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zelf vandaag vast maken:
    kwarktaart, appeltaart, gehaktballetjes.

Van de knakworstjes heb ik geen verstand, ik maak wel eens de dag van te voren worstenbroodjes met brooddeeg, is wat minder vet.
    Kaas, worst en komkommer zou ik op de dag zelf doen omdat het (bij mij) vaak toch iets uitdroogt ondanks verpakken.

Alvast fijne verjaardag :).

3. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    De bladerdeeg hapjes maak ik ook vaak een dag eerder... en dan eventueel voor serveren even opwarmen in magnetron/oven maar koud ook erg lekker... wat ook lekker is bladerdeeg met ham kaart of kaas ananas...

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou alles nu al maken behalve de chips en nootjes in bakjes doen.

Je kan de bladerdeeg met worstjes zelfs nu al afbakken en morgen opwarmen in de magnetron

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd de taarten sowieso eerst doen.
    Wanneer je goede bakjes/trommeltjes hebt zou je wel alvast de kaas enzo kunnen voorsnijden, maar dan pas morgen de combi met de uitjes enzo maken... anders wordt je kaas zo "glibberig"

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden :)

oke dus die appeltaart hoeft niet persee morgen ochtend? dan kan ik dalijk alvast weer ff aan de bak haha ;)

en wat doen jullie vaak? echt gewoon appeltaart of appeltaart op zo'n bakplaat? want dat kan ook toch? (heb het zelf dus nog nooit gedaan) iemand die weet hoe dat werkt?

ja ik dacht ook die kaas dingetjes morgen te doen, ivm de glibberige kaas, en het uitgedroogde komkommertje

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind een plaat makkelijker. Maak gewoon appeltaart volgens recept maar neem dan iets meer omdat mijn plaatoppervlak een stuk groter is dan mijn springvormen. Hij eindigt bij mij altijd wel een stuk lager dan een ronde appeltaart.
    Ohhh... krijg trek in appeltaart...

8. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Mijn moeder deed dat wel eens, volgens mij wel met dubbel hoeveelheid deeg en appels en zij maakte appelkruimel met havermout, is makkelijk maken en heel lekker.

9. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
  10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @avon oww die zien er ook heerlijk uit zeg mjam! haha maar ga helaas nu geen boodschappen meer doen ervoor ;)

en die plaat appeltaart, klopt ik zag op internet ook dat je er 2 pakken appeltaartmix voor nodig hebt, naja dan word het maar een gewone appeltaart, ik heb ook nog de kwarktaart en nog een andere zelfgemaakte cake

Deel Deze Pagina