even een vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Katja, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja

Katja Lid

26 mei 2006
    11
    0
    0
    Ik ben zwanger. Voor 1 week terug heb ik de eerste echo gehad. We hebben het hartje al zien kloppen en ook vertelde de echoscopiste dat ze al eiwitten kon zien voor de aanleg van de placenta. Nu mijn vraag hoe groot is de kans dat het alsnog misgaat als je het hartje al hebt zien kloppen? De een zegt er is een reele kans en de andere zegt nee hoor de kans is erg klein. De reden van mijn vraag is dat ik een maar mnd terug een vroege MK heb gehad, en vind het nu moeilijk om te genieten. De angst dat t weer is gaat speelt maar in mijn achterhoofd. Over 1,5 week krijg ik de 2de echo, omdat ik dacht 8 weken te zijn tijdens de 1ste echo, maar dit blijkt 7 weken en 2 dgn te zijn tijdens de 1ste echo.

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Katja,

Logisch dat je er deze zwangerschap heel anders in staat. Je bent niet meer blanco. Vooral deze eerste periode is extra spannend. Maar het is echt een goed teken hoor, dat je het hartje hebt zien kloppen! Het is niet zo dat dit 100% garantie geeft, dat het nu niet meer mis zou kunnen gaan, maar het is wel een positief teken.
    Je kunt de klok denk ik wel vooruit kijken. Als je de eerste maanden maar door bent, dan kun je voorzichtig aan gaan genieten van de zwangerschap. Het vertrouwen moet groeien en dat doet de tijd (en de echo's en het voor het eerst horen van het hartje...) Wel prettig dat je komende week weer een echo krijgt. Hopelijk neemt deze weer een stukje onzekerheid weg...

Lonneke

Deel Deze Pagina