breken van vliezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hanna76, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wat nou als je vliezen breken als je bijv. in de winkel bent ofzo... En je hebt bijv. niet het druppelsgewijze-vliezenbreken, maar ineens alles d'r uit. Heb je dan alleen een natte broek? Of ben je echt zo doorweekt dat alles op de grond valt. En kun je dan nog ongezien de winkel uit vluchten of heeft iedereen het dan in de gaten?

Ik vroeg het me nl. af. Zat vanmorgen bij de kapper en ik dacht: 'Wat nou als nú mijn vliezen breken...' :(

Groetjes!

-37w3d-

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Officieel moet je dan meteen gaan liggen geloof ik... tenminste als de kleine nog niet ingedaald is dan. Anders heb je kans dat de navelstreng mee zakt het geboortekanaal in. Zelfs als je midden in de supermarkt staat, moet je dan gaan liggen, hebi k ooit eens gehoord.

Weet niet precies of het echt zo heftig is, maar ja...

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor je kan gewoon naar huis gaan en dan pas gaan liggen, ALS de beeb nog niet ingedaald is.

Het schijnt wel een plens te zijn, maar vak sijpelt het eerst voordat het echt scheurt. Ik zit in de auto al wel op een vuilniszak :D Maar ik ga nog gewoon naar de super enzo, als het daar gebeurd zie ik dan wel weer wat ik doe :D

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik denk hier ook wel eens over na. Als ik echt helemaal doorweekt ben, dan ga ik niet meer terug naar huis lopen hoor. Dan vraag ik in de winkel wel of ik ergens mag zitten en bel ik mijn vriend om me te komen halen haha. Maar ja, hoe groot is die kans...? Maar 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen en dan zou het ook nog heel toevallig zijn als dit net in de supermarkt is. Je hebt dan ongetwijfeld een boel publiek voor je show ;)

Als het kindje ingedaald is, dan hoef je trouwens niet te gaan liggen, maar als het kindje niet is ingedaald, dan heb je het risico dat de navelstreng klem komt te zitten tussen het hoofdje en jouw bekken. Dan is het wel verstandig om zo snel mogelijk te gaan liggen.

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

bij mij begon de bevalling met breken van de vliezen en dat was direct een flinke plens... (Gelukkig was ik thuis...) en het bleef doorgaan en doorgaan en doorgaan... Op gegeven moment bleef het alleen nog druppelen, maar ik vond het behoorlijk irritant.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mij braken de vliezen toen ze gingen kijken of ik al meer ontsluiting had gelukkig dat ik lag maar het was echt veel en het bleef lopen
    was blij dat ik in het ziekenhuis was

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik vroeg het me gister inderdaad ook af! Als je vliezen nou met een plens breken in bijvoorbeeld de supermarkt, wie moet het dan opruimen? Best zielig voor de medewerkers, toch? Lijkt me geen leuke klus...

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Haha, ik denk dat je liever vruchtwater opdweilt dan een pot spaghettisaus die gevallen is :D

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Echt? Ik zou juist liever die saus opdweilen denk ik!

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dat lijkt me idd. maar niks. Vruchtwater van een klant bij je in de zaak en dat jij dat dan moet opruimen als je daar werkt? :sick:

Maar goed, het kan dus zo zijn, dat het gewoon echt door je broek op de grond 'valt'? :(
    Dan toch maar hopen dat ik gewoon thuis ben en dat het bijv. 's nachts gebeurd of pas bij de bevalling.

-37w3d-

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik geloof dat ik aan het einde vd zwangerschap maar thuis blijf zitten! :)

Hier heb ik dus ook wel eens overnagedacht.
    Of dat je bij iemand op de bank zit ofzo.
    Lijkt me zo genant.
    Terwijl het natuurlijk normaal is, maar toch een gek idee.

12. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Bij mij ging het met kleine beetjes, als het gebeurt in de supermarkt heb je wel een natte broek als je thuiskomt, maar geen plas in de supermarkt.

Ik zou in ieder geval wel iets van een maandverband in doen als ik wegga de laatste weken! Daar vang je dan toch een deel mee op.

gr. Mayke

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Doe ik niet hoor, ik ga er niet van uit dat mn vliezen eerst breken als de bevalling begint eigenlijk :)

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    bij mij klapte ook alles in een keer hoor, was in een keer zeiknat. gebeurde tijdens het winkelen, en heb toen een plastic zak op de stoel in de auto gelegd en tijdens het naar huis rijden mijn man gebeld. wie het opgeruimd heeft weet ik eigenlijk niet, ze schrokken eigenlijk zo erg dat ze alleen maar bezorgd waren of ze iemand moesten bellen of wat dan ook, echt niemand die zich druk zat te maken wie dat op moest ruimen.

verder niks aan de hand hoor, je hoeft geen gekke dingen te doen (liggen oid) want dat hoef je thuis ook niet als je vliezen breken, het is simpelweg een teken dat de bevalling zich aandient en hopelijk een beetje vlug, na het breken van je vliezen mag je alleen niet meer in bad en geen sex hebben ivm infectiegevaar, maar je hoeft echt niet te gaan liggen ofzo hoor.

trouwens gebeurde het bij mij met 38 wkn je denkt toch niet dat ik thuis ga blijven uit angst dat mijn vliezen toevallig breken in de supermarkt ofzo. echt niet dat kan overal gebeuron ook al je nog niet bent uitgerekend, je kan wel 2 wkn overtijd gaan ;)

trouwens kan me niet eens herinneren dat er een plas op de grond lag hoor, volgens mij was het meeste wel in mijn broek getrokken en viel het wel mee als ik het me goed voor de geest terug kan halen.

15. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Haha, maar vruchtwater is gewoon nat en in spaghettiesaus zitten allemaal stukjes die je niet in één keer kunt opdweilen (lekker onderwerp hahaha)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik wilde net gaan slapen toen ik opeens een knak hoorde en voelde. m vriend meteen dat is je vruchtwater. ik nee dat kan niet. al snel werd het nat tussen me benenen stond vlug op. en ja hoor daar kwam de waterval en verloor nog zeker 1 uur tussendooor flinke scheuten tijdens de weeen. het grootstegedeelte was eruit en na 2 uurtjes ongeveer was het alleen nogmaar druppelen. die kraamverbanden zjn op dat moment er fijn haha. mijn vriend liep in het begin continu met een dweil achter me aan bang dat het laminaat ging bobbelen. het was heel veel, heel nat maar wel heel helder water met wat kleine witte vlokjes.

de kans dat je water breekt voor dat de weeen beginnen moet kleiner zijn dan andersom. meestal heb je eerst weeen en dan breekt het water ds heb je nog even de tijd om naar huis te vluchten

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    in principe heb je inderdaad eerst weeën maar dat gaat helaas niet altijd op, soms (in mijn geval dus) braken de vliezen maar weeën ho maar, ik mijn man gebeld van je moet naar huis komen want het gaat beginnen, maar nee hoor dat is dan ook weer balen hoor, denken dat het eindelijk gaat gebeuren en dan toch helemaal niks, geen wee, geen harde buik (ja niet noemenswaardig) pfff ;) bij de andere 2 moesten de vliezen trouwens wel gebroken worden want bij hen had ik dus wel al langer weeën en hebben ze op de bevallingskamer mijn vliezen doorgebroken. dat heb ik toch veel liever.

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn Vk zei trouwens wel dat er een heeeele kleine kans is dat het ergens gebeurd dan thuis

want thuis ben je toch wat ontspannender

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Letwel: maar bij 10 - 15% van de vrouwen breken de vliezen voordat de weeën zijn begonnen. Van die 10 - 15% is weer een heel klein percentage niet thuis.
    Ikzelf was zelfs op het toilet en hoorde 'plop'. Mijn kindje was al zo erg ingedaald dat hij werkte als een stop, geen plens maar wel duidelijk genoeg.

Geen enkele reden om thuis te blijven zitten enne.. stel dat het gebeurt buiten de deur (zeeeer onwaarschijnlijk) dan krijg je toch een boel aandacht! Leuk toch?

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hihihi... moet wel lachen om de supermarkt verhalen....

"ik hoor het al omroepen op de speakers door heel de winkel.... "attentie levensmiddelen, vruchtwater bij kassa 3, ik herhaal... vruchtwater bij kassa 3!"
    :)

Deel Deze Pagina