Mijn bevalling van Britt!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Shanna2, 10 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie even mededelen dat ons lieve kleine meisje Britt (Jade) gisteren om 12.48 uur geboren is!
    Ze is helemaal gezond en weegt ruim 7 pond.
    Wat zijn wij ontzettend blij met haar....

.... Maar oei oei oei.... Wat was die bevalling een hel. Het verhaal:

Vrijdagmiddag 8 juni begonnen om 14.00 met regelmaat (om de 10 minuten) de weeen. Dit veranderde al snel in om de 5 minuten, maar aangezien ik al twee dagen aan het 'rommelen' was, pas om 6 uur de verloskundige gebeld. Die wilde dat we het nog even aan zouden zien, dus ze zou pas om half 9 komen. Nou, deze keer hielden de weeen niet op (gelukkig!).
    Ze kwam om half 9 en constateerde helaas maar 1 cm ontsluiting. En ze vertelde dat ze het nog niet het begin van een bevalling kon noemen, omdat het ook nog kon stoppen! Eerst moesten de weeen om de 3 minuten komen. Oke, daar was ik niet blij mee, maar goed.... Ze ging weg en we konden haar bellen als dat nodig was. Nou, das was inderdaad wel nodig, want de weeen kwamen al bijna snel om de 3 minuten.
    Ze kwam weer kijken en constateerde ineens al 3 cm. Ja, de bevalling was nu dan echt begonnen! Ik helemaal blij.... Ze is weer weggegaan en liet het aan ons over wanneer ze weer moest komen.

Toen ze weg was, kwam ik bijna direct in een weeenstorm terecht. Afschuwelijk. Tot die tijd had ik echt zoiets van: Oh, nou, als dit het is, prima. Dat kan ik wel aan! Maar al snel had ik zo'n ontzettende pijn bij iedere wee, echt niet normaal. Ik werd er echt knettergek van. Ben nog in bad geweest om de pijn wat te verzachten, maar nee hoor.... Het was gewoon niet te doen! Dus Robbert heeft toen de verloskundige maar weer gebeld, die meteen kwam. Binnen een uur had ik ineens 6 cm ontsluiting!
    Ja, de pijn was niet voor niks, maar wel ondraaglijk. Ik wilde pijnstilling! Nee, ik eiste pijnstilling. De verloskundige nam dit erg serieus, dus ze belde meteen met het ziekenhuis dat we er aan kwamen.
    En ja, daar ging mijn droom dat ik thuis wilde bevallen, maar had daar echt schijt aan!

Eenmaal in de verloskamer van het ziekenhuis (het was toen half 2 's nachts) kreeg ik in eerste instantie een beenprik. Die haalt net even het scherpe kantje van de wee af. Heerlijk was dat, maar het duurde voor mij een eeuwigheid voordat ie werkte.
    Op een gegeven moment zat ik op 8 cm ontsluiting, dus het ging super! Dachten we.... Maar helaas, er kwam vervolgens geen cm meer bij! En mijn weeen werden daarentegen steeds heftiger! Echt pijn, ondraaglijke pijn. Op een gegeven moment hoorde ik de gynaecoloog tegen iemand zeggen, dat ze een ruggeprik moest regelen, omdat dit niet langer kon! Nee, inderdaad. Ik was al bang dat ik de enige was die er zo over dacht, dat ik 'het mietje' was die het niet aankon, maar gelukkig zag zij het ook.

Het duurde nog een uur voordat de anesthesist er was.... En vervolgens nog een kwartier voordat de ruggeprik werkte. Wat een hel was dat!
    Ik heb het uitgeschreeuwd, gevloekt tegen iedereen!
    Om half 9 gisterochtend werkte de ruggeprik dan eindelijk en kon ik even bijkomen. Wat een verademing! Ik had wel weeen, en ook nog die heftige, maar voelde ze alleen niet! Geweldig! Helaas was dit feestje van korte duur. Langzaamaan lieten ze de ruggeprik uitwerken, omdat ik toch op een gegeven moment moest gaan persen. En van een wee die nog te doen, was veranderde het langzaam dus weer in ondraaglijke weeen (het was toen half 11). Ik had inmiddels wel 9 cm, maar die laatste cm moest er nog bij. Om kwart over 11 hoorde ik mezelf zeggen: ik wil nu een keizersnee! En dat meende ik. Het kon me allemaal niets meer schelen. Ik kon het echt niet meer opbrengen, die pijn!

De gyneacoloog kwam weer kijken en ja hoor, ik mocht gaan persen.
    Nou, eindelijk! Ik moest omschakelen van het intens wegzuchten van weeen naar persen, wat wel even duurde. En het klopt dat ze zeggen dat deze weeen fijner zijn, omdat je concreet ergens naartoe werkt. Maar fijn vond ik ze niet hoor.
    Helaas vorderde dit ook nog eens niet. Na een uur persen, zei de gynaecoloog dat ze me ging helpen. Britt kwam het hoekje niet om. Dus.... een knip voor mij en een vacuumpomp op Britts kleine hoofdje. Na 4 persweeen was ze er dan....

Onze lieve kleine Britt. En het moment dat ze eruit kwam, is echt onbeschrijflijk. Hoewel ik nog in trance was van de hele bevalling, is ze alles dubbel en dwars waard geweest!
    Helemaal gezond, alles erop en eraan, ruim 7 pond, scores van 9 en 10 en zo ontzettend mooi!

Nu, een dag later, ben ik nog steeds onder de indruk van de bevalling. Ik had me er veel bij voorgesteld, maar dit niet. Zag er totaal niet tegenop, maar als ik dit had geweten.... Afschuwelijk! Ja, ik zeg nu inderdaad NOOIT WEER!
    We zijn echt superblij!

Maar ja, een keizersnee doen ze natuurlijk niet zomaar

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid wat een heftige bevalling! Schrijf het maar lekker van je af

Gelukkig is alles verder in orde met jou en de kleine meid en kan nu het genieten gaan beginnen.

Liefs
    Manuela

3. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Sow zeg, van zo`n bevalling word je inderdaad niet vrolijk zeg....

Maar wel lekekr dat jullie weer gezond en wel thuis zijn. Geniet maar lekekr van je kraamdagen en laat je lekker verwennen :)

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat was zeker een zware bevalling Shanna! :(
    Maar je kunt je nu storten op jullie mooie meisje! Laat je lekker verwennen de komende dagen (weken)!

5. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Pfff .. dat klinkt erg heftig...maar je hebt het fantastisch gedaan hoor!
    De tranen springen me in de ogen..

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zo dat is idd heftig geweest.

Ik heb ook een heftige bevalling gehad, en ik zei ook: NOOIT MEER!

Nu een dikke maand later, zeg ik dat niet meer. Dus ooit zal ik het wel nog een keer doen ( hoop ik)
    Dat is denk ik ook omdat je het toch wel weer vergeet, hoe heftig ook. Tenminste ik wel. En het is zo leuk een kindje, dat ik de pijn er nog wel een keer voor over heb.

Van harte gefeliciteerd met je dochter, geniet ervan, :p

7. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Jeetje, Shanna dit is niet niks.
    Zeker een topprestatie.
    Schrijf het van je af en laat je lekker verzorgen ;)

8. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    phoeeeeheeee, klinkt idd best heftig....
    Fijn dat je je nu al goed genoeg voelt op het van je af te schrijven.
    Geniet er van, laat je vooral lekker verwennen.... ;)

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    poeh dat is indd niet nix wat je hebt meegemaakt
    ben blij dat je meissie het zo goed doet en dat je nu lekker kunt gaan genieten

10. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi shanna,
    topprestatie hoor, van harte proficiat!
    Mijn eerste bevalling was ook 26 uur afzien, zoals het beschrijft.Ook toen: NOOIT WEER!
    Maar zie mijn banner, we hebben inmiddels drie kinderen.
    Tweede bevalling was een makkie, in 5 uur de klus geklaard, en nu een derde, ook in 5 uur.De volgende bevallingen zijn meestal makkelijker.
    En het is cliche, maar je vergeet het weer, en gelukkig maar, want anders kreeg iedereen maar een kind, haha.

Fijne kraamtijd,groetjes Patricia

11. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Zo meid, ik geloof dat ik nu zoiets heb van: Blijf nog maar lekker een poosje zitten. Tjonge!
    Ga nu maar lekker genieten van je kraamtijd en je baby. Je hebt het verdient!

Groetjes!

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben blij voor je dat je er vanaf bent! Dit kindje heb je en hoef je niet nog een keer te baren! De bevalling van mijn zoon was ook geen pretje en ik roep nog steeds dat ik het waarschijnlijk niet nog eens doe. Ik voel nog al die pijn als ik er over nadenk!

Blijf er vooral over praten mocht je er behoefte aan hebben! Vertel het tegen iedereen die het wil horen! Doe ik ook!

Geniet van je dochter en je kraamtijd. Hoop dat je een leuke hulp hebt!

Gr. Brussie

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat een bevalling! Maar nu is het tijd om te genieten! Noga van harte gefeliciteerd en kom maar lekker bij.

Liefs

14. Niet meer actief

Shanna, wat een verhaal zeg! Maar je hebt nu achter de rug, je bent er doorheen en nu kan je lekker genieten van je wondertje Britt.
    Ik wens je heel veel sterkte toe met je herstel!

En nogmaals gefeliciteerd natuurlijk!

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Pieuw, das heftig zeg.
    Nu maar lekker genieten dan van jullie meisje

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wat een bevalling....weet precies wat je bedoelt ;)
    Nu lekker gaan genieten dan ben je alles zo weer vergeten.

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Pfoeh, dat klinkt echt als ondraaglijke pijn die je hebt gehad. :( Toch heb je het maar mooi gedaan! En een wonder ervoor terug gekregen.

Gefeliciteerd met Britt! :D

18. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

Wat helpt dat enorm zeg....

Kuzz

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mooie naam trouwens ;)

20. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Een heftige bevalling, maar zo'n vreselijk mooi klein meisje!
    Gefeliciteerd!
    Geniet van haar, dan hoop ik dat je de pijn snel vergeet!

Deel Deze Pagina