ik breng dochter altijd naar school, manlief is al om 6:00 uur de deur uit. Voordeel wel is dat hij weer vroeg thuis is: 17:00 uur. Als hij thuis is doet hij alles met en voor de kinderen (behalve kleding uitzoeken daar begint hij niet aan).
Sta elke morgen om kwart voor 7 op om mezelf klaar te maken. Ontbijten doe ik op mn werk. Daarna zorg ik dat mn meisje aangekleed wordt en krijgt ze haar fles. Daarna breng ik haar na het KDV, oma of mn schoonzusje. Afhankelijk van wie haar opvangt die dag en aan het eind van de dag haal ik haar weer op. Mn man komt pas zn bed uit als wij allang weg zijn. En nee dit vind ik niet erg, ben een ochtendmens, mn man niet. Hij is vaak pas na 11 uur 's avonds thuis omdat hij dan colleges heeft gehad. Hij gaat er vaak midden in de nacht uit als ze roept en dat vind ik eigenlijk wel fijn. Ben pas sinds 1 maart aan het werk en tot nu toe vind ik het goed vol te houden om de meeste dingen van haar verzorging te doen. Ze gaat 's ochtends niet in bad, maar 's avonds of 's middags om daar goed de tijd voor te nemen.
Ik begin meestal tussen half 9 en 9 uur. Man gaat om half 7 de deur uit. Ze wordt hier meestal rond half 8 wakker. Ik zorg dan dat ik alvast klaar ben en breng haar dan rond 8 uur naar de gastouder. Daar kan ze ook eten. Mijn man haalt haar meestal op, hij is er om 16.45u weer.
Op dinsdag en vrijdag ochtend sta ik eerder op, doe de hond etc. Mijn man kleed en wast de kleine en brengt hem op deze dagen weg en haalt hem ook op. Op maandag en donderdag gaat hij alleen 's middags en breng ik hem weg. Mijn man haalt hem op. Ben ik eerder klaar, of kan ik later beginnen breng/haal ik hem
Mijn man verzorgt de 2 oudste dames, zorgt dat ze met broodtrommels en een boterham in hun maag naar school gaan. Ons zoontje van 2 kleed ie aan, geeft te eten en brengt hem weg naar de opvang of psz. Hij staat ook altijd als eerste op. Straks ga ik weer 2 dagen per week werken en veranderd er niet zoveel. Hij zal dan de 2 jongsten aankleden, eten geven en wegbrengen. Tja, is gewoon zo gegroeid denk ik. Al zal ik steeds weer wat vaker op tijd beneden te vinden zijn nu ik weer door kan slapen omdat de jongste doorslaapt.
Ik help mijn vriend met het opstarten sochtends. Tas inpakken, fles klaarzetten, schone kleding klaarleggen en extra setje in de tas. En mijn vriend doet de rest omdat ik om 7 uur al moet beginnen. Hij pas om 7.30 en om 7.30 gaat het kdv pas open. Vriendlief komt dus standaard 1 x per week te laat op zijn werk, maar werkt die tijd langer die dag. Hij haalt ons zoontje ook weer op. Ook al ben ik om 15.45 weer thuis... we hebben maar 1 auto dus... Straks met het mooie weer kan ik hem evt ophalen met de fiets. Maar hij is altijd zo fijn aan het spelen op het kdv dat ik het "zielig" vind om hem zo vroeg op te halen. Mijn vriend is daar altijd om 16.45 om hem op te halen.
Ik doe bijna alles, mijn man gaat om 7.10 de deur uit. Op donderdag is ie vroeg vrij en dan haalt hij ze vaak op. Maar sinds de jongste ook naar het kdv gaat, ga ik dan altijd mee... (die mis ik nog te erg) de oudste twee fietsen zelf van en naar school.
Op de dagen dat ik werk ga ik er vaak 10 min. eerder uit als mijn man ( wekkers gaan gelijk af maar ik kan mezelf er net iets eerder uitschoppen ). na die 10 min. heb ik de kids aangekleed en gaan we met zijn allen naar beneden. Ik breng de kids dan naar het kdv omdat mijn man het qua tijd niet red ivm werk. Als hij vrij is brengt hij ze vaak zodat ik in de ochtend iets minder hoef te stressen. Over een paar maanden gaat Levi naar de basisschool en dan gaan we het samen doen. Maandag en donderdagochtend gaat hij dan naar de voorschoolse opvang.Mijn man rijd tussen de middag dan heen en weer. Woensdag brengt en haalt smoeder hem. Dinsdag en vrijdag haal en breng ik hem.
KDV was wisselend. Lag aan het weer, de werktijden etc. Nu naar de basisschool moet ik wel, want heb de auto nodig om met kiddo nr2 bij school te komen. Meestal staan we samen op, mijn man douchet eerst, terwijl ik de oudste aan het ontbijt zet en zelf ook snel wat eet. Daarna begin ik aan de broodbakjes van mijn zoon. Als man beneden komt gaat hij verder met smeren en ik douchen. En schuift daarna bij mijn zoontje aan. (dat is van 7.20-8.00, nr1 douchet 's avonds) Mijn jongste krijgt soms ervoor een fles, soms ipv mijn ontbijt en smeren. En soms blijft mijn man nog even hangen als ik de oudste naar school breng en geeft hij de fles.
Op dit moment ben ik degene die ze klaar maakt en naar KDV/psz brengt. Manlief is om kwart over 6 de deur uit. Op mijn werkdagen sta ik op zodra hij weg is. Kleed mezelf aan, maak de meisjes rustig wakker, kleed ze aan en dan is het al tijd om naar KDV te gaan. Ze ontbijten ook daar (ikzelf ontbijt op het werk). Op dinsdags zijn ze bij oma, daar hebben ze dan ook de nacht al doorgebracht, zodat ze die dag niet in alle vroegte al wakker hoeven te worden gemaakt. Boterhammen smeren we de avond van tevoren al en leggen die dan in de koelkast. Hoeven 's morgens dus alleen uit de koelkast gehaald te worden en in hun tassen gestopt. Als de oudste over een paar maanden naar school gaat, gaat mijn man op woensdag zijn vrije dag inplannen, dan hoeven ze nog maar 1 dag vroeg naar kdv/bso. Ophalen van KDV gebeurt door oma, wij zijn allebei pas tussen half 6 en 6 uur thuis (als we geen files tegenkomen). KDV is dan wel nog open, dus opzich geen probleem, maar oma vindt het maar zielig als ze dan nog zolang daarzitten, terwijl (de meeste) andere kindjes al naar huis zijn, dus die gaat ze rond kwart voor 5-5 uur halen Maar als we over een paar maanden nieuwe klanten hebben (zitten allebei in de detachering) die misschien dichter bij huis zijn, dan kan het ook weer helemaal anders worden.
aangezien ik alleen ben, ben ik diegene die 's ochtends kleine moet verzorgen. daarna gaat ze naar m'n moeder waar ze een uurtje blijft (dagverblijf is dan nog dicht) en die haar op weg naar haar werk, naar het dagverblijf brengt. ik haal haar zelf op en als ik het niet red dan doet m'n moeder dat.
Mijn man brengt onze dochter naar het kdv en ik ga haar weer ophalen. Ik begin om 7uur met werken, dan is het kdv nog niet open. Bij ons is de "afspraak" diegen die het laatst de deur uit gaat brengt onze dochter naar het kdv en diegene die het eerst de deur uit gaat, laat de hond uit.
Mijn vriend brengt altijd en haalt meestal, omdat hij het op weg naar werk en op weg naar huis doet en we maar 1 auto hebben Als we allebei vroeg thuis zijn van werk, haal ik ons zoontje soms op terwijl m'n vriend kookt. 's Ochtends verdelen we de taken.
Maandag t/m donderdag: Ik. Vrijdag is papadag. In het weekend wisselden we af, maar de laatste tijd voornamelijk papa. Papa doet bijna altijd het avondprogramma (omdat ik dus bijna altijd het ochtendprogramma doe en omdat hij eerder thuis is).
Ik doe in de ochtend alles (aankleden/eten etc.) en breng em naar de creche. Man haalt em 's middags op
Mijn man staat vroeg op. Hij is nogal van een schoon huis, en rommelt daar dan een uurtje aan (ja, dat klinkt als heaven, I know), geeft poezen eten, maakt lunches klaar, zet ontbijt klaar. Mijn dochter wordt meestal rond 7 uur wakker, dan is hij al gedoucht en kleedt hij haar aan terwijl ik douche. Dat was niet zo toen ik nog niet zwanger was hoor Toen stond ik ook eerder op en kleedde haar aan. Met nr. 2 zal ik vooral met de baby bezig zijn om toch op tijd van huis te kunnen. Dan eten we samen, en rond kwart voor acht is het tandenpoetsen, jassen aan, spullen pakken, kind op fiets binden en begint de lange tocht naar werk. Sinds de verhuizing wonen we 7 km van de opvang, dat is een klein stukje verder dan mijn werk (maar wel zodanig dichtbij mijn werk dat we het zo gelaten hebben). Op kdv dagen (3 keer per week) breng ik en haalt mijn man haar op. Met twee weet ik niet hoe we het gaan doen. Misschien dat een bakfiets geen overbodige luxe gaat zijn. Of we moeten alles samen doen, of met de auto gaan voor de baby (7 km met een MC achterop zo'n wiebelding zie ik ook niet zitten). Al met al ben ik altijd weer blij als ik rond halfnegen/negen uur op mijn bureaustoel neer kan ploffen
Ik sta als eerste op en haal dochter uit bed, kleed haar aan en maak de boterhammetjes. Vriend doet haar weg en ik ga halen, omdat ik dichterbij werk - Momenteel ben ik in bevallingsrust maar we houden dezelfde regeling. Over een paar maanden zijn het er 2 die we moeten wegbrengen, maar tegen dan wonen we op 500m van de kleuterschool, en kan het dus wisselen wie de oudste als eerste meeneemt en / of de jongste ook meeneemt naar het KDV...