Ik sta bijna altijd als eerste op, douche dan en kleedt de meisjes aan. We gaan dan naar beneden en ik geef ze iets te eten, terwijl mijn man doucht. Hij maakt daarna lunch voor de oudste en voor mij om mee te nemen. Op maandagen breng ik ze bij mijn ouders die de oudste naar school brengen en ook weer halen. Op dinsdag is het wisselend mijn man of ik de de kids naar KDV/BSO brengen. Op woensdag brengt mijn man de oudste altijd naar school en dan de jongste naar zijn moeder. Ik haal de oudste uit school en hij neemt aan het eidn van de dag de jongste mee. Op donderdag breng en haal ik altijd, omdat ik vrij ben. Op vrijdag zijn we beide vrij en doen we het zoals het uitkomt...
Hier doet mijn man het allemaal. Hij brengt haar naar mijn ouders en kdv. Dit komt omdat het de kant van zijn werk op is, en mijn werk is de hele andere kant op. Ik probeer wel 1 keer in de maand Y. op te halen van het kdv. Op woensdag haal ik haar vaak ook op bij mijn moeder.
als vriend thuis is net wie er zin heeft kan ook zijn dat we het samen doen. op de dagen dat vriend dag dienst heeft is hij om 5 uur de keet uit dus dan ben ik het
Dat doe ik Mijn vriend gaat om 7:00 uur al de deur uit. Behalve op maandag, want dat heeft hij papadag en brengt en haalt hij haar naar/van de PSZ. In het weekend wisselen we af, maar dan doet hij het meestal
Hier doet mijn man het, omdat hij toch meestal met de auto naar zn werk gaat. Ik ga bijna altijd met de fiets naar mn werk.
oke grappig om te horen allemaal..... was ik wel benieuwd naar hoe dat bij anderen ging... ik breng en haal mijn meiden ook zelf... zo sporadisch doet mijn man het eens.. maar hij werkt en ik ben thuis en werk savonds... dus komt het ons zo goed uit...
Wij verdelen het op mijn werkdagen... Ik was en kleed de kleinste aan, en geef hem pap/boterham+flesje De oudste 2 worden door papa aangekleed. Hij brengt dan de oudste naar de bso en ik de andere 2 naar het kdv. Ophalen gaat andersom, ik de oudste van de bso, hij de jongste 2 van het kdv. Ben ik vrij, dan maakt hij voor iedereen het brood klaar.
Ik kleed ze aan als mijn man onder de douche staat, mijn man geeft ze eten als ik onder de douche sta. Hij brengt ze weg en ik haal ze op.
Ik breng en haal Demi. Mijn man maakt s'morgens Demi's brood en poetst haar tanden. Ik kleed haar aan en doe haar haren.
Ik ben thuis dus breng dochter naar de psz en maak voor iedereen ontbijt, fruit voor de psz voor dochterven lunch voor mn man. Als mijn man eenmaal is opgestaan staat alles klaar en is hij met 15 min weg.
Man vertrekt 's ochtends al om 6:30 uur. Dus ik doe het ochtendritueel. Alleen met regelmaat wordt dochter wakker van papa dus dan haalt hij haar uit bed, geeft haar een schone luier/zet haar evt op potje en brengt haar dan bij mij op bed om nog even samen te slapen of tv te kijken. Ophalen van het KDV doe ik ook, is toch op weg van werk naar huis en dan kan man die wel op tijd thuis is alvast aan het avondeten beginnen. Na mijn verlof heb ik gevraagd of man 1 dag in de week thuis wil werken om mij te helpen met de kids. Om drie kids 's ochtends in mijn eentje klaar te maken voor KDV, zeker zolang er twee nog bv krijgen en ik ze lopend weg zal moeten brengen, zal mij veel tijd gaan kosten... Werk lijkt akkoord dus dat is dan wel fijn
We staan samen op. Papa maakt haar brood en ik kleed haar aan. Daarna brengt hij haar naar het kdv en ik haal haar op.
Bij ons verschilt dat van dag tot dag, onze werktijden variëren enorm. We stemmen dat van tevoren af. Als een van ons echt een vroege afspraak heeft, dan helpt die voor zover mogelijk mee met het wassen, kleden en voeden van de kinderen. Maar als dat echt niet gaat, dan doet de ander het hele ochtendprogramma. Vergelijkbaar 's middags / 's avonds. We kijken per dag wie het eerst thuis is, die haalt de kinderen. Soms kookt die ook nog, en soms is de ander er al en dan kan die koken. En als we beiden tijd hebben, dan doen we het allemaal gewoon samen, dat vinden we veel leuker.
Mijn man staat 's morgens meestal als eerste op, behalve op woensdag en zondag, dan slaapt hij uit. Op donderdag en zaterdag slaap ik uit, dat kan omdat mijn man onregelmatige werktijden heeft. De andere dagen maakt hij mij wakker als hij naar z'n werk gaat. Onze dochter gaat vanaf medio april 2 ochtenden naar de PSZ, de ene dag brengt en haalt mijn man haar, de andere dag doe ik dat. Als ze naar school gaat, zal mijn man haar waarschijnlijk 's morgens brengen en ik haar 's middags ophalen.
Mijn man is al de deur uit voordat wij wakker worden. Dus ik kleed, voed en breng ze naar school/psz. Mijn man haalt ze 2 keer in de week op als ik werk en de rest van de week haal ik ze. Mijn man is 2 dagen in de week ook pas laat weer thuis. Dan liggen de kids gegeten en gewassen en al op bed.
Het wegbrengen en ophalen doen we altijd samen. We carpoolen namelijk samen naar het werk. We staan dan ook gelijk op en de één dekt de ontbijttafel en verzamelt alle meeneemspullen bij de deur en de ander kleedt tegelijkertijd onze dochter aan. Dit gaat een beetje om en om, maar ik denk dat mijn man net iets vaker het aankleden van onze dochter doet en ik haar haren iets vaker kam inclusief alles strikjes en knipjes. Als mijn man haar haren doet, ziet het er vaak nogal vreemd uit
Mijn brengt de kinderen naar school/psz. Wij staan samen op en hij gaat douche. Ik haal de kids uit bed. We kleden ons aan en gaan naar beneden om te ontbijten. Inmiddels is papa ook beneden en zitten we met elkaar aan tafel. Ondertussen doe ik de haren van de meiden en om 8 uur mogen ze nog even televisie kijken, voordat ze weggaan. Ik begin om half 9, dus heb ik nog even een kwartiertje voor mezelf.