Dat doe ik .. Ik ben een bewuste thuisblijfmama en mijn man werkt fulltime, is vaak rond 6 uur de deur al uit en dan liggen wij nog te meuren in ons nest Maar als mijn man eens vrij heeft dan vind hij het ook wel leuk om de kids te voeden, baden ed
De twee dagen dat dochter naar het KDV gaat, brengt en haalt mijn man haar. Ik begin 's ochtends al om 7:00 en moet daarom om 6:30 de deur uit. Om 16:30 ben ik vrij en om 17:00 thuis. Ik begin dan gelijk met eten koken zodat dat rond 17:45 klaar is, dat is de tijd dat man en dochter thuis komen. Kunnen ze gelijk aanschuiven!
Hier een vast schema. Staan beide tegelijk op. Ik kleed onze jongste aan en mijn man de oudste. Daarna allebei ontbijt, terwijl mijn man onder de douche springt. Als hij klaar is pakt hij de tassen, jassen en schoenen en maken we ze klaar om te gaan. Hij brengt ze dan weg. Ik haal ze smiddags op en we zijn dan ongeveer tegelijk thuis.
Mijn vriend is om 6 uur 's ochtends al naar zijn werk dus 's ochtends ben ik degene die er is voor onze zoon. En op de woensdag breng ik mijn zoontje naar het KDV en mijn vriend haalt hem en donderdag haalt mijn vriend onze zoon op bij opa en oma. Op maandag breng ik mijn zoontje naar mijn ouders en haal hem daar ook op.
Ik doe ´s ochtends alles aangezien mijn vriend om 5.30 uur moet gaan werken. Ophalen is net wie er het eerste klaar is met het werk. Geldt maar voor 1 dag, de andere 3 dagen hebben we de opa´s en oma´s qua ophalen en brengen. Aankleden en voeden doe ik dan dus wel.
Ik werk op het KDV waar mijn dochter 1 dag heen gaat, dus vanzelfsprekend dat ik haar dus breng en haal
ik kleed/voed/was de kinders en breng colin naar psz of haal hem op (het buurmeisje zit er ook op, dus de buuf doet het tegenovergestelde.), man legt ze wel zo goed als elke dag in bed (of we doen het samen) Hij gaat om 5.20 de deur uit s ochtends en komt om 18.45 thuis 4 dagen p.w. als colin straks op maandag naar school gaat , dan zal waarschijnlijk die dag man hem brengen. Maandags is hij vrij namelijk.
Hier hangt het af van mijn dienst... als ik vroege dienst heb brengt mijn vriend en haal ik... Heb ik late dienst dan breng ik en gaat mijn vriend een uurtje eerder naar huis om m te halen...
Bij ons doen we beide het wassen en aankleden. Ligt er net aan wie eerder wakker is. Vriend brengt mij en zoon met de auto naar de opvang en rijdt dan verder naar het werk. Ik breng zoon naar binnen bij de opvang en pak dan zelf de tram een paar haltes naar kantoor.
Ik meestal. Mijn man is vaak aan het werk rond dat tijdstip. Anders haalt of brengt hij haar wel naar de psz. Of doen we het samen met de jongste mee.
Ik ben 4 van de 7 ochtenden al vroeg de deur uit dus dan doet mijn vriend alles. Als ik vrij ben dan gaat mijn vriend wel al als eerste naar beneden met Robyn om te ontbijten (zoo jammer dat ze altijd om papa vraagt 'smorgens ) ik zorg er dan wel voor dat ze gewassen/gedoucht en aangekleed is.
Op maandag breng ik dochter naar de psz en haalt oma haar op, donderdag brengt en haalt manlief haar op en vrijdag brengt man en haal ik op. 's Ochtends doen we eigenlijk alles samen.
Mijn man zorgt dat de tassen van de meiden klaarstaan en gaat dan werken.Ik doe de rest van het ochtendritueel.Breng de meiden lopend naar school.Als ik thuis kom stap ik de auto in en ga nara het werk.Ik werk van 8 tot 14.30 en zet de auto weer thuis neer.En ga weer lopend de meiden halen. Moet erbij zeggen: hier hoeven we 's morgens nooot te stressen.De meiden worden uit zichzelf wakker rond 7 uur.Na de boterhammen gaan we met zijn drieen aankleden,wassen en tandenpoetsen.Als de meiden hun haren borstelen en de laarzen aantrekken maak ik me zelf op.En dat zo 4 dagen in week.
Vergeet de helft. Mijn vriend brengt haar dus ook naar de opvang, of Opa haalt haar op. Ik haal haar van de opvang of opa brengt haar thuis.
Wij doen het hier samen. ene keer blijf ik nog ff liggen als ik een rot nacht gehad heb, andere keer blijft manlief nog ff liggen. Naar psz brengen doen we altijd samen. Ophalen doe ik want dan is manlief op het werk. Brengen kan nog net ervoor.
Ik dek de tafel, zorg dat onze dochter haar boterham opeet en melk drinkt, was haar en kleedt haar daarna aan en breng haar naar psz of kdv en haal haar ook weer op. Op niet kdv-psz dagen doe ik dat ook altijd allemaal. Altijd dus.
Ik breng en haal Jelle op school en Jitte op de PSZ op ma/di/wo. Tenzij ik moet werken, dan doet mijn man dat. Donderdag is mijn vaste werkdag, dan begin ik om 7.00, dus dan brengt mijn man de kinderen naar KDV en school. Hij doet dan dus alles. Jelle gaat na school naar de BSO. Ik haal ze beiden op rond 17.00. Mijn man "kookt" (lees: haalt pizza) op die dag...
Onze kinderen gaan twee dagen naar het kdv. Mijn vriend brengt ze altijd en haalt ze meestal ook alleen op, soms samen. Ik zou het ook graag doen, maar ik heb 1 uur reistijd naar m'n werk heen en terug en mijn vriend hoeft maar 5 minuten te fietsen. Dus het is logistiek zo het handigst. Wij gaan vaak tegelijk de deur uit: hij naar het kdv en ik naar mijn werk. Zelfde als we thuiskomen: hij komt aan met de kinderen en ik kom aan uit mijn werk. Wel jammer hoor. Ik zou het heel graag zelf doen. Maar ja, dan ben ik ook later thuis, want dan begin ik dus later. Of de kinderen moeten vroeger heen, maar dat is natuurlijk een beetje belachelijk.
Normaal gesproken stond ik iets eerder op. Kleedde de meiden aan en papa bracht ze weg, ik haalde ze op. 3 dagen per week. Nu is de situatie bij ons wat veranderd. Papa is ernstig ziek (geweest, hij is voorlopig nog herstellende). Op maandag kleed ik ze aan, papa brengt de oudste dan naar school en neemt de jongste weer mee naar huis en haalt de oudste na schooltijd weer op. Dinsdag en donderdag breng ik de jongste naar de opvang. De oudste gaat naar de overbuurvrouw en zij neemt haar mee met haar zoon naar school. Papa haalt de oudste dan op van de NSO op dinsdag voor dansles en op donderdag haal ik beide kids op. Woensdag breng en haal ik de oudste van school, dan ben ik thuis. Vrijdag is wisselend. Als ik werk brengt papa de oudste naar school en de kleine naar de opvang. En hij haalt ze dan ook weer op. Als ik ook vrij ben doe ik dat meestal omdat vroeg opstaan voor hem een enorme aanslag op zijn toestand geeft door allerlei hartklachten die hij ook 's nachts heeft en vaak dus slecht slaapt. Als hij ooit weer aan het werk kan/mag, wat nog de vraag is, dan zal het weer worden zoals voorheen. Hij brengt ze 's ochtends weg op de dagen dat we beide werken. Ik haal ze op omdat hij dan pas om 19 uur thuis komt.
Ik ben alleenstaande moeder,ik doe dus altijd alles in mijn eentje. Ben er aan gewend,dus weet niet beter!