Brengen jullie je kindje naar het kdv of oppas als je vrij bent?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door moonlight159, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Breng je je kindje naar de oppas/kdv als je vrij bent?

1. Ja, want ik wil wel eens een dag voor mezelf

2. Ja, als er thuis een heleboel moet gebeuren

3. Nee, nooit.

4. Anders;

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ja hoor,

Wij hebben nu 6 weken zomervakantie en Zoey is erg eenkennig aan het worden. Als ik haar 6 weken niet laat gaan, dan wordt het na de vakantie helemaal een drama. Natuurlijk gaan we wel een weekje weg en dan gaat ze natuurlijk niet. Ze gaat ook maar 1 keer in de week, dus dat is denk ik ook alweer anders!

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben doordeweeks alleen en werk 4x9 uur. Als ik het waanzinnig druk heb in huis (mijn huis staat te koop, dus het moet er soms echt pico bello uitzien voor kijkers) dan breng ik mijn meisje echt wel eens weg als ik thuis ben, zodat ik eens even echt goed aan de slag ben. Sinds ze mobiel is geworden, is het gewoonweg geen doen om eens uitgebreid mijn huishouden te doen...

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ja, omdat ze dat gewent is.
    Ze kan daar lekker spelen en met andere kindjes leren omgaan.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik werk op woensdagen maar tot half 2, mijn zoontje zit dan tot half 6 op de opvang. In die tijd kan ik dingen doen waar ik normaal niet aan toekom. Als ik verder nog ooit vrij ben en hij staat 'gepland' voor de opvang, bel ik ze maar al te graag af, ben graag met hem thuis.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik breng haar altijd op haar reguliere dagen, ook als ik dan vrij ben. Maar ik ga niet extra opvang regelen op een dag dat ik haar normaal wel heb.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Onze jongens gaan op maandag en dinsdag naar de BSO/creche. Nu ben ik alle schoolvakanties vrij en als we niet met vakantie gaan breng ik de jongens op die dagen gewoon weg. Heerlijk af en toe zo'n dagje voor mezelf. Mijn oudste gaat sinds kort naar school en heeft nu dus ook de schoolvakanties vrij, maar hij vindt het super om dan 2 dagen naar de bso te gaan. Ik breng ze trouwens wel later en haal ze ook weer op tijd op.

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hebben voor 2 dagen kdv maar ik werk onregelmatig. Ik hoop te kunnen regelen dat ik elke week minimaal 1 dag werk op die dagen zodat hij in ieder geval elke week 1 dag gaat. Die andere dag blijft hij dan in principe gewoon thuis als ik vrij ben.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Nee ik zou dat nooit doen.
    Maar ik ken iemand die dat wel doet.
    Ze werkt 4 dagen per week, en brengt bijna elke week haar dochter ook die 5de dag.
    Zodat ze een dagje voor zichzelf heeft, tja lekker makkelijk.
    Ik als thuis blijf moeder heb nooit een dagje voor mezelf.
    En zij maar klagen dat ze het zo zwaar heeft, maar als haar dochter weer in een sprongetje zat bleef die gerust tot sluitingstijd op het kdv.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Consider, jij zou het nooit doen, maar je vind het zelf wel jammer dat je nooit een dag voor jezelf hebt? Ik vind het altijd moeilijk oordelen over een ander zijn/haar situatie.

Ik werk zelf op een kdv en veel leidsters (die geen kinderen hebben) vinden het raar als je je kindje brengt als je zelf vrij bent.. die snappen daar geen drol van..

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    als ik vrij ben dan breng ik haar wel weg, we hebben er immers voor betaald. En je betaald voor die plek.
    De belastingdienst bekijkt ook of je wel alle dagen komt die je afneemt, en of je dus niet een plaats bezet houd als je je kinderen toch niet brengt.

Ik vind het heerlijk als ik even een dag voor mijzelf heb, kan ik net even wat meer doen in huis. Ik breng haar dan wel laat (09 uur) en haal dan op tijd op ( rond 17.00, ze slaapt nog 2x).

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Nee, doe ik niet. Als ik vrij ben, ben ik dat samen met mijn dochter!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    patroeshka ik heb ook nooit een dag voor mezelf. Maar goed, een dag met mijn dochter is ook een dag voor mezelf eigelijk. Toevallig heeft mijn man morgen vrij en gaat hij zomaar de hele dag naar het zwembad met haar. Omdat ik me niet lekker voel ga ik niet mee... dus ik heb een dag voor mezelf. Vind het maar raar...

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb niet geschreven dat ik het jammer vindt dat ik geen dag voor mezelf heb.
    En ik kan prima over haar situatie oordelen aangezien ik haar elke dag zie en zij mij alles verteld.
    Ze klaagt altijd dat ze het zo zwaar heeft, maar om het minste of geringste brengt ze haar kind weg, zodat ze tijd voor zichzelf heeft.
    En ze vind dat ik het maar zo makkelijk heb als thuis blijf moeder....
    Haar kind van 20 maanden krijgt nog op het kdv potjes warm eten zodat ze uit haar werk niet hoeft te koken.
    Als ze thuis komt hoeft ze alleen haar kind te douchen en in bed te doen....goh wat heb je het dan zwaar.

14. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik vind het wel een groot verschil of je kind 1,2 dagen gaat of 5 dagen. Als Thomas 5 dagen zou gaan zou ik hem als ik vrij was niet 5 dagen brengen.

Maar hoe zwaar iemand iets beleeft is erg persoonlijk. Mijn schoonmoeder vind mijn leven zwaar omdat ik werk (3 dagen) en ik vind dat ik het absoluut niet zwaar heb. De een kan gewoon meer hebben dan de ander. Je kunt het beste over jezelf oordelen.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    ja, als er veel moet gebeuren. Niet als ik gewoon tijd voor mezelf nodig heb. Maar in deze gevallen breng ik hem wel altijd laat en haal hem voeg op.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja want wij brengen de oudste twee 1 dag in de week naar het kdv en ik werk niet ;) dus altijd 'vrij'.

Is niet zozeer omdat ik een dag voor mezelf wil (heb immers de jongste ook nog gewoon thuis) en ook niet alleen wanneer er wat in huis gedaan moet worden ;). Maar wij hebben dit besloten gezien wat andere omstandigheden en daarnaast vinden we het fijn voor de kinderen. Leren/kunnen spelen met andere kindjes, leren dat er ook andere regeltjes kunnen gelden als bij papa/mama, etc.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb momenteel een burn out en zit dus thuis.
    De opvang loopt gewoon door, dus mijn dochtertje gaat gewoon 3dagen in de week heen, maar meer omdat ze toch in het ritme moet blijven aangezien ik ook weer aan de slag zou moeten over een tijdje.
    Vind het zelf heel vervelend haar weg te brengen, terwijl ik thuis ben. Spreek dan ook altijd met de leidsters af dat ik d'r op tijd haal ;).

18. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik zit nu even 3 maanden thuis, mijn contract liep af, maar in augustus ga ik weer aan t werk.
    Ryan gaat al vanaf dat hij 3 maanden was naar het kdv, 2 dagen in de week.
    Nu ik thuis zit blijft hij er gewoon heen gaan. Ik vind het heerlijk, ff 2 dagen voor mezelf. Vind het voor Ryan ook belangrijk dat hij in z'n ritme blijft en hij heeft enorm veel plezier daar. We betalen er wel voor dus ik zie niet in waarom niet. Op dit moment zit íe weer in een sprongetje dus ik kan even op adem komen als hij op het kdv is.

19. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zeker wel; heerlijk hoor. Waarom niet; Iris heeft t daar super naar d'r zin en ik (of wij) kunnen lekker een dagje onze gang gaan. Meestal breng ikhaar wel wat later en haal ik haar eerder op. Al wordt dat eerder ophalen me door Iris niet altijd in dank afgenomen :)

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik doe het niet, kdv is ook mijn werk, maar ze gaat ook niet naar een andere oppas als ik vrij ben, ik werk 2 dagen, maar koester de dagen die ik met haar ben.

Gevallen waarin ik een uitzondering zou maken: zwangerschapsverlof en als ik bv in het onderwijs o.i.d. zou zitten en 6 weken vakantie had. Maar dan zou ik 1 dag per week door laten gaan en niet volledig. Wij hebben ook een meisje in de groep waarvan mama in het onderwijs zit, komt dan de hele vakantie gewoon 3 hele dagen van 8.00 tot half 6, net als gewoonlijk. Het is allemaal persoonlijk maar ik begrijp dat niet zo goed, ik zou 1 dag genoeg vinden. En dat zou ik dus puur om het ritme doen wat anderen al zeggen, niet voor mijzelf.
    O, ja nog een uitzondering, als ik niet zou werken. Dan doe je bij een psz in principe ook.

Deel Deze Pagina