Brengen jullie je kindje naar het kdv of oppas als je vrij bent?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door moonlight159, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Breng je je kindje naar de oppas/kdv als je vrij bent?

1. Ja, want ik wil wel eens een dag voor mezelf

2. Ja, als er thuis een heleboel moet gebeuren

3. Nee, nooit.

4. Anders;

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    het ligt er ook aan hoe je kinderen zijn hoor

ik kan mijn zoontje bijv nog niet echt missen. Hij gaat dan ook niet naar de opvang of uit logeren. Dat had ik met mijn dochter precies zo en was ze heel makkelijk. Maar ze is nu 3 jaar en ze zuigt al mijn energie op de hele dag en ben dan ook "blij" als ze op bed ligt. dus ja ik vind het heerlijk dat ze dan 2 middagen op de opvang is. Danisha blij en mama blij en het is weer leuk om elkaar weer te zien na die middag.

Ik begreep eerder van mijn zus bijv ook niet dat mijn neefje van 4 soms een extra weekendje naar zijn vader ging.. nu begrijp ik het maar al te goed.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier hetzelfde. Zeker nu mijn dochter wat groter is en ik echt merk dat ze het daar super vindt.
    Mijn vriend en ik plannen wel eens een dag samen op een dag dat zij naar het kdv is. Of ik plan een dag voor mezelf. Heerlijk.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik werk in het onderwijs en heb dus 12-13 weken vakantie per jaar. Helaas heeft het kdv geen 40 weken opvang...
    Kindjes gaan dus gewoon in de vakantie. Ik breng ze dan net voor het fruit eten en haal ze op de gewone tijd (15.00 uur) weer op.
    Ze gaan trouwens maar 1 dag per week.

Als mijn man en ik samen vrij zijn, dan breng ik ze trouwens niet weg.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ja, hier komt het wel eens voor dat ik zelf vrij ben en dan toch gebruik maak van het kdv.
    A.s. week bijvoorbeeld, dan breng ik de kids weg, ga ik eerst anderhalf uur in bad liggen en daarna alle vakantie inkopen doen.

Mijn kinderen hebben het prima op het kdv.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik plan eens in de zoveel tijd een dagje vrij, en Ties gaat dan idd naar de gastouder. vind ik heerlijk en hij ook, hij is helemaal verliefd op zijn gastouder :)

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Als ik vrij ben (en ook gewoon thuis niet andere afspraken waar Demi niet bij kan zijn) dan is zij altijd thuis als ik het ook ben.

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier gaat ze 2 dagen in de week naar de opvang en ja, ook als we toevallig die dag(en) eens vrij zijn. Waarom niet? Zij vindt het leuk en papa en/of mama heeft lekker even de tijd voor zichzelf.

Overigens vind ik bovenstaand weer heel anders dan 4 dagen werken en de 5e dag (dat jezelf vrij bent) je kind dan ook nog naar de opvang brengen. Dat zou ik niet doen!

x

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Als ik 'vrij' ben, (lees, dus niet op mijn werk) heb ik meestal thuis nog wel een stapel werk liggen. Huishouden, maar ook achter de pc. Dus hier gaat ze meestal wel heen. (ze gaat 2 dgn pw)

Als ik straks verlof heb, hebben we besloten dat F. gewoon 2 dagen per week blijft gaan. Blijft zij in haar ritme, en kom ik aan mijn rust.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Ik zit nog in mn verlof en mijn zoontje gaat gewoon 2 dagen in de week naar het kdv.
    De weken voor mn bevalling kon ik zo toch een beetje rust pakken, en nu heb ik 2 dagen om lekker met mn kleine meid te tutten.
    Want mijn zoontje eist aardig wat aandacht, niet dat dat erg is, maar mn dochtertje is juist rustig en levert de dagen dat mijn zoontje thuis is wat in qua aandacht. Dus ik vind het fijn dat ik 2 dagen fulltime voor haar er kan zijn.
    En mijn zoontje vind het super op het kdv, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Als ik vrij ben zijn de kids gewoon altijd bij mij. Ook als ik dadelijk in de zomer 6 weken vrij ben blijven ze gewoon bij mij en gaan ze niet naar de oppas.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter gaat altijd (2 dagen per week) als ik vrij ben. Ook nu in mijn verlof. Ze gaat er heel graag heen en ik vind het goed voor haar ontwikkeling.
    Vind het ook wel lekker dat ik straks 2 dagjes alleen met de nieuwe baby ben.

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ja ingevuld, meerdere redenen eigenlijk
    1. ik had een pnd en op doktersadvies heb ik haar wel steeds naar kdv gebracht
    2. voor het ritme vind ik het beter voor haar als ze wel gaat
    3. ze vind het daar zo ontzettend leuk dat ik haar dus ook met een gerust hart breng omdat ik weet dat ze het er naar haar zin heeft
    4. ik vind het goed voor haar sociale ontwikkeling
    5. ik breng haar weg wanneer ze zelf wakker is geworden en haal haar altijd op vanaf de tijd dat je de kids mag komen halen, ze is er dus nooit tot 6 uur ofzo.
    6. ze gaat normaal 3 dagen, maar als ik bijv. vakantie heb, dan laat ik haar vaak maar 2 dagen gaan.
    7. ik heb altijd zoveel te doen dat het voor haar ook fijner is als ik die dingen even snel alleen kan doen, want dan heb ik ook weer extra veel tijd voor haar over, als ze weer thuis is. Ik run hier huishouden zo goed als alleen vanwege werk buitenland van mijn vriend, dus ja ik heb hier altijd stapels te doen qua huishoudelijke taken enzovoorts...

13. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    ik heb ook ja ingevult
    ik vind het ten eerste al duur zat en om haar dan thuis te laten vind ik het sonde van het geld.
    ten tweede vind ze het leuk,
    en als zij er even niet is kan ik alles thuis weer op orde maken.
    en bv even een boodschap gaan doen dat is toch makkelijker zonder kleine er bij. dan gaat alles een stuk sneller.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Dat is zeker lekker merk ik nu!!

Jesse gaat ook gewoon 2 dagen naar het KDV nu ik verlof heb

Deel Deze Pagina