Ik ben op zoek naar een alternatief voor beschut met muisjes. Die zooi met overal muisjes die je terug vindt, haha. Nu las ik al over cupcakes, maar ja ik ben geen keukenprinses. Weet niet of dat wel zo makkelijk is voor ons. Qua recept< hoe hou je de muisjes op zn plaats. Ik las over soesjes, maar snap ik ook niet helemaal nhoe dat werkt. Toch een heel gedoe met de kraamvisite straks om dat iedere keer te maken. Ik ben dus op zoek naar een goede tip?
Cupcake's zijn ook lekker als je ze uit zo'n vrijwel compleet pakket haalt dus moeilijk is het niet.Staat er allemaal op. Bij de action hebben ze cupcake's en dan is de topping in framboos(meisjes) of vanille(jongens) je maakt topping spuit het erop en strooit er muisjes over. Anders bestrijken met botercreme of glazuur en dan de muisjes erop. Voor een soesjes taart kan je het best een kegel maken van stevig papier daar de soesjes tegen aan stapelen glazuur erover laten lopen en de muisjes strooien. Andere optie is lange vingers dopen in glazuur en dan in de muisjes. Glazuur kan je snel maken...poedersuiker en water dus kan je elk moment van de dag maken
Kleine toevoeging...Botercreme hebben ze ook in pakjes en kant en klare cupcake's ook dus kan je ook zo klaar maken als je visite krijgt. Anders cake met slagroom en muisjes.
ik heb bevroren slagroomsoesjes met de bovenkant gedoopt in gesmolten witte chocola en dan gelijk in de muisjes gedoopt. Eventjes wachten tot de chocola hard is maar dat gaat heel snel en daarna per 6 in een diepvrieszakje gedaan en in de diepvries. Zo kan ik wanneer ik weet wanneer er visite komt van te voren een of twee zakjes uit de vriezer halen. Omdat een slagroomsoesje zo in de mond gestopt wordt heb ik zo min mogelijk gesmeer met muisjes..
Van Verkade heb je Digestivebiscuits. Deze zijn met chocolade. je hebt ze ook wel van andere merken. Als je je over even voorverwarmt op een graad of 60 en dan ze dan even erin legt kan je ze daarna in een schaaltje/ bord met muisjes dopen. Zo kan je gelijk het hele pak doen. Als de chocolade weer hard is in de koektrommel en klaar. Voor de dagen dat je veel visite verwacht kan je kant en klare cake pakken of er zelf 1 bakken. Pakje glazuur kopen mee bestrijken en muisjes erover strooien.
Bij de hema minitompoezen besteld met een deel van geboortekaartje en naam erop. Deze in de vriezer en steeds een paar eruit als er visite kwam. Erg leuk en lekker vond men!
Leuk idee van die mini tompoezen. Ga gelijk kijken naar de kosten. Qua cupcakes, we hebben een kant en klaar pakket gehaald, gaan t weekend testen met invriezen enzo. Alleen dat met die botercreme vind ik nogal een gedoe dan om steeds te maken.
Ook en goede tip! Wist niet eens dat er witte chocopasta bestond Ga ik proberen. Blijven de cupcakes wel lekker in de vriezer dan? Wanneer haal je ze er dan uit? En met soesjes? Blijven die muisjes wel lekker of worden ze zacht?
Er zijn ook kant en klare chocolade rondjes te koop met muisjes erop En een tip om de muisjes niet overal terug te vinden als je toch een beschuitje gaat smeren: de beschuitje smet boter besmeren en dan dopen in een bakje met muisjes. Zo zit er nooit te veel op.
Wij hebben ook slagroomsoesjes gemaakt met muisjes. Erg lekker en makkelijk. Je kunt ze van te voren maken en je haalt uit de vriezer wat je nodig hebt. Ook hadden we mini-cupcakes met blauwe en witte fondant. Die had ik ook van te voren gemaakt en ingevroren. Was ook een succes. Cupcakes met muisjes is ook erg leuk; die heb ik getrakteerd op het werk op m'n laatste dag voor m'n verlof.
Cupcakes kan je tegenwoordig ook op bestelling laten maken, het enige wat je nodig hebt is iemand die ze voor je wil maken. Ben ook op zoek geweest en nu blijkt iemand 2 straten verder ze gewoon te maken op bestelling. Heel erg leuk en zeker weten dat ze dan goed lukken FF Googelen of je iemand in je buurt hebt die dat doet als werk of hobbie.
Helaas niemand in de buurt die dat betaalbaar doet. Vind 2,- per cupcake toch echt te prijzig. Enne dames die het invriezen. Cupcakes of die soesjes? hoe doen jullie dat dan? Met versiering en al of zonder? Als hetr zonder is, hoe maak je dan op de dag zelf de versiering klaar zonder dat het veel werk is?
Ik had alles van te voren gemaakt en dan ingevroren. Dus al muisjes op de soesjes en de fondant op de cupcakes. Als er dan visite komt, hoef je alleen maar uit te halen wat je nodig hebt. En het smaakte ook nog goed!
Wij hadden hier ook mini tompoezen van de HEMA met een foto van de kleine erop. Verder Maria biscuitjes aan 1 kant in de gesmolten witte chocolade gedoopt en daarna in de muisjes gedrukt. Kost geen drol en het was erg lekker en een groot succes!
Oké het kan dus goed vantevoren worden klaargemaakt. Maar wat doen jullie dan op de soesjes precies en op de cupcakes zodat de muisjes blijven zitten en t in de vriezer en eruit bij t ontdooien lekker blijft en geen zachte kleffe muisjes?
Wij hadden deze: Geboortekoekjes Lekker en per stuk verpakt. Zo makkelijk! Even een graai in de doos en er staat weer wat lekkers op tafel.
ik heb van tevoren een paar cakes gebakken. niet in een rechthoekvorm, maar in een springvorm en na het afkoelen ingevroren. in de kraamperiode ontdooide ik telkens een cake, sneed hem in het midden door en besmeerde hem met aardbeienjam. de twee helften weer op elkaar en de bovenkant bedekken met slagroom en daar bovenop muisjes. zo heb je heerlijke geboortetaart!! dit deed ik alleen als ik meer dan één persoon bezoek verwachtte uiteraard (al hebben we er zelf ook heerlijk van gegeten!), maar het doet heel luxe aan en het is goedkoop en makkelijk te maken. ik had van tevoren ongeveer zes cakes gebakken.