Ik verbaas me een beetje over de vele kribbige, rechtlijnige reacties hier. Dat dat brengen/ophalen zo'n belachelijk verzoek zou zijn, en dat de kraamverzorgster er enkel en alleen maar voor moeder en baby is... Mijn kraamverzorgster heeft wel op de 2 crechedagen mijn dochtertje 's middags opgehaald op de fiets. Is totaal niet een punt van discussie geweest. Kwam gewoon mooi uit, ik sliep even met de baby, en zij haalde mijn dochtertje even op om 4 uur net voordat haar werkdag erop zat (normaal blijft dochter daar tot half 6, nu dus wel wat eerder opgehaald ivm werktijden kraamverzorgster). Het moet natuurlijk wel binnen haar werktijden passen, en het moet met jou en de baby goed genoeg gaan om jullie even thuis achter te laten... Maar als aan die voorwaarden voldaan is, en het wordt haar ook niet verboden vanuit de organisatie... dan lijkt het even brengen/halen van/naar school mij echt geen rare vraag, zeker bespreekbaar. En mijn kraamverzorgster ging ook echt niet alleen maar voor mij en de baby zorgen. Juist mijn dochtertje van 2 had veel aandacht nodig, omdat het voor haar zo'n nieuwe situatie was. Dus de kraamverzorgster heeft ook heel fijn met haar ontbeten als ik nog op bed lag, gespeeld, gekleid, haren mooi ingevlochten etc.
@Poppe Dat beeld had ik ook van kraamzorg. Het is toch een kleine moeite? Het is idd 5 minuten lopen. Maar wel een weg oversteken. Dat die andere ouders daar makkelijk over denken dat is hun keuze. Sommige kinderen van 7 hangen al op het winkelcentrum rond , het jongetje van de hoek gaat alleen, die zit bij mijn dochtertje in de klas, maar als iedereen stopt voor een auto loopt hij door. Echt levensgevaarlijk. Ik breng mijn dochtertje altijd naar school. Wel zo veilig.En dat blijf ik nog wel een paar jaar doen ook.
Hier doen ze het wel bij mijn kraamzorg. Ze doen zelfs de boodschappen tegen km vergoeding ( als je dat zou willen) Dus ik dnek dat het per kraamzorg heel erg kan verschillen.
bij ons brengt de kraamhulp mits het binnen 10 minuten afstand is de kinderen gewoon naar school of naar de speelzaal of naar de creché zou het idd even vragen bij de kraambureau hoe het bij jullie zit.anders kun je nog wat anders regelen. groetjes esther
@Gebakje/Esje Bedankt! Ik zal er ook even achteraan moeten gaan. Ze mag nu wel met de overbuurvrouw mee, maar het is handig om die achter de hand te hebben voor nood.
ik snap ook heel goed dat je haar niet alleen laat gaan met een vriendinnetje ze is pas 7.en je hoort tegenwoordig zulke rare dingen.nou geniet van je zwangerschap en komt vast goed met naar school gaan
Hoi, Ik ben zelf kraamverzorgende en bij ons is de regel dat je niet op de fiets of met auto mag. Zowel boodschappen als wegbrengen/ophalen van school. Dus als het op loopafstand te doen is dan doen ik het eigenlijk altijd. Vaak is een gezin er erg mee geholpen. Ik kijk ook echt naar wat een gezin nodig heeft en ieder gezin vind weer andere dingen belangrijk. Denk dat het ook afhankelijk is van welke persoon er bij je komt kramen en welke afspraken er vanuit de organisatie over zijn gemaakt. Maar denk ook dat er erg veel bespreekbaar is.
Ik denk dat ik verder erg makkelijk ben. Het huishouden vind ik minder belangrijk dan de kinderen. En ze zal de baby in bad willen doen en op zn tijd een flesje.Logisch. Ik hoop dat ik er aan uit kom met de kraamhulp. Denk wel dat alles goedkomt.
Ik vind 7 jaar voor 5 minuten lopen, (als het in een woonwijk is) helemaal niet jong! Ze moeten eens alleen leren lopen, en dingen die gebeuren, gebeuren anders toch wel. Of ze nu 7 zijn of 13 met als ze naar de middelbare school gaan. Hier lopen de oudste 2 (9 en 6) ook samen naar school. Mocht het niet lukken om iemand te vinden, vind ik 7 jaar een mooie leeftijd om met de oudste 2 mee te leren lopen. Kun je misschien alvast 2 dagen in de week mee beginnen te oefenen?
Met die instelling komt het zeker goed, geen zorgen maken! Ik snap heel goed dat je 7 jarige nog niet alleen mag. Ik vind dat ook te jong.
Denk ook dat het aan de kaamhulp ligt. Hier had het kraambureau gezegd, moeder en kind staan op 1 dan de rest... Nu is de kraamhulp hier vriend heeft vrij maar deze kraamhulp had het maar al te graag willen doen. Moet zeggen heb ook een zeer toffe relaxe kraamhulp die zelfs als ik huisdieren (hond) gehad zou hebben die ook nou zou willen uitlaten. We kletsen hier ook wat af met haar, en de jongste hier van 3 is helemaal dol op haar. Samen stofzuigen en ga zo maar door... Hoop dat je eruit komt samen met een leuke kraamhulp