Hoi dames, Ik moet even wat van mij afschrijven hoor. Iets meer dan een week geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Het was een heftige bevalling maar alles is goed gegaan en met zowel ik als onze zoon gaat het prima. Ik heb wel last van de welbekende kraamtranen en moet wennen aan het moeder zijn. Maar ik vind het fantastisch, alleen even wennen. Bij pas moeder zijn hoort natuurlijk ook kraamvisite. Wat hartstikke leuk kan zijn maar sommige respecteren de wensen van mij en mijn vriend niet. Wij hebben afgesproken dat als er meer dan twee mensen op bezoek komen, dat alleen ik of mijn vriend de baby vasthouden. Ook wilde mijn vriend en ik dat in de eerste week alleen de trotse opa en oma's langskomen en broers en zussen. De ouders van mijn vriend zijn gescheiden en we hebben zijn vader gevraagd om als hij langskomt zijn vriendin en haar kinderen niet mee te nemen, omdat wij eerst alleen de opa's en oma's op bezoek wilde en dat het absoluut niet iets persoonlijks tegen haar of haar kinderen is. Mijn vriend en ik hadden ook afgesproken dat als er toch mensen kwamen die geen afspraak hebben gemaakt of niet welkom zijn. Dat we die netjes verzoeken om weer weg te gaan. Nou misschien raden jullie het al. Mijn schoonvader kwam als eerst en nam zijn vriendin en haar kinderen mee(die trouwens al volwassen zijn). Mijn vriend heeft toen zijn vader apart genomen en gezegd waar hij mee bezig was en dat dit niet de afspraak was. Zijn vader zag er geen kwaad in en snapte niet wat het probleem was. Terwijl wij dit Vantevore hadden uitgelegd en hij was ermee akkoord gegaan. Mijn vriend heeft toen de vriendin van zijn vader en haar kinderen vriendelijk verzocht te vertrekken, uitgelegd waarom en gezegd dat ze vanaf de week erna van harte welkom zijn. Maar de vriendin van zijn vader werd woest op mij. Ging voor mij staan schreeuwen dat ok dat zeker had verzonnen en dat ik haar niet moest en dat ze me onbeschoft vind dat ik haar zo de deur wees. Ik heb dit als zeer bedreigend ervaren. Zeker omdat ons zoontje in mijn armen lag. Ik begon ook echt keihard te huilen. Ik was net een dag geleden bevallen en had het zwaar. De verpleegkundige heeft haar toen zeer streng de deur gewezen en gezegd dat je een pas bevallen vrouw niet zo behandeld Nu mijn moeder nog. Schat van een vrouw, heb een hele goede ban met haar. Maar ze kwam elke dag onverwachts langs en dan bleef ze bijna de hele dag. Eerst dacht ik nog ach ze is overenthousiast laat gaan. Maar eergisteren kwam het me neus uit en toen zei ik dat ik liever niet heb dat ze elke dag, de hele dag komt. Toen haalde ze haar schouders op en zei dat zij oma is geworden dat zij zelf mag bepalen wanneer ze komt en dat zij zeker geen afspraak hoeft te maken om haar kleinkind te zien. Dus ik zeg dat deze regels ook voor haar gelden. Dat ze op dat moment over mijn grenzen heen ging en dat ik daar niet van gediend ben. Ik zei ook dat het mijn gezin was, mijn huis en dus ook mijn regels en als ze het daar niet mee eens is dat dat dan heel jammer is voor haar. Nou is zij ook boos en beledigd. Mijn broers en zussen en schoonmoeder houden zich wel netjes aan de regels en respecteren mijn wensen en voor de rest is er nog niemand langsgekomen. Andere mensen wilde ons eerst rust gunnen en komen vanaf volgende week. Ik voel me alleen zo verdrietig dat ik zo mijn best moet doen om mijn grenzen aan te geven en als ik ze niet hun zin geef worden ze boos. Hallo ik ben net bevallen en zij zetten hun eigen belang voor op het belang van ons gezin. Het heeft mijn eerste kraamweek echt een beetje verpest. Ik vroeg me af of ik echt zo onredelijk ben?
Nee, je bent absoluut niet onredelijk. Ik vind je schoonvader, zijn vriendin en je moeder enorm onbeschoft en egoistisch!! Voor de rest ben ik eigenlijk perplext dat mensen zo reageren, belachelijk!
Ik vind van wel. Die mensen zijn enthousiast. Zijn opa en oma geworden willen hun kleinkind zien.. Dat aan je vader vind ik nog het ergste en vind dat je je moet schamen. hoop niet dat het je later zelf over moet komen. En meid het kan allemaal nog veel erger in je eerste week. Denk at iedereen het beste met je voor hebt je er alleen zelf zon probleem van maakt.
Dag jonge mama, Ik vind je helemaal niet onredelijk. Zelf was ik ook van de (strenge) regels tijdens de kraamperiode, gewoon omdat dat beter voelde voor mij. Ook ik heb toen aangegeven, dat men die wensen gewoon te respecteren heeft. Ook gewoon niet langs moet komen, zo simpel is het. Inderdaad jouw huis, jouw gezin, jouw regels. Daar kan geen buitenstaander overeen hoor, vind ik althans. Natuurlijk zijn er ook mensen en mama's die er het kwaad niet van inzien. Maar afspraak is afspraak, en men heeft zich in andermans huis aan andermans regels te houden. Ik begrijp dat je daar niet veel "vrienden mee maakt" , dat maakte ik ook niet. Maar dat boeide me niet, de rust en het welzijn van het kersverse gezinnetje stond toen voorop! Sterkte, ik hoop dat jij en je gezin het goed blijven maken.
Sorry ik vind het een beetje overdreven, mijn stiefmoeder is pas bevallen en ik zou het raar hebben gevonden als ik mijn vriend thuis moest laten om op kraambezoek te komen.
Je bent totaal niet onredelijk, vooral dat schreeuwen tegen je vind ik totaal niet kunnen. En je moeder, ze zou toch serieus beter moeten weten. Trek de telefoon uit en zet de deurbel af tot volgende week, meid. Mensen moeten jullie de rust ook gunnen zeg.
Het is niet zo dat de vriendin van mijn schoonvader helemaal niet welkom is. Maar wij wilde dat de biologische opa's en oma's als eerste hun kleinkind zien. Ik vond het niet eerlijk tegenover mijn schoonmoeder en mijn ouders dat de vriendin van mijn schoonvader hun kleinkind eerder zien dan de echte grootouders. Bovendien zijn mijn schoonvader en haar nog niet eens een jaar samen en we kennen haar helemaal niet goed. Ze is wel aardig hoor. Zij mag ook komen alleen pas als de echte grootouders al geweest zijn.
Ik vind het ook een beetje te. Dat je je eigen wensen stelt snap ik op zich dan weer wel, maar als die vrouw met kinderen toch meekomt zou ik mezelf inhouden en het laten gaan. Denk persoonlijk dat je het jezelf nu behoorlijk moeilijk hebt gemaakt.. Misschien kan je je moeder vragen iets minder lang te komen en van te voren te bellen? Overigens kan ik het mezelf niet helemaal voorstellen, mijn moeder komt zelfs de 2e week een weekje helpen en slaapt hier dus ook gewoon (woont andere kant land)
Ik vind hier meerdere dingen van: 1. Het is jouw huis, jouw kraamweek en jouw wens om het zo te doen. Dat hebben mensen te respecteren en jij bent niet diegene die zich in de kraamweek over de visite zich druk moet maken. 2. Ik weet niet hoe lang jouw svader een relatie heeft maar m.i. hoort zijn vriendin daar gewoon bij, ze zijn een stel. Snap niet helemaal waarom zij dan dus blijkbaar niet bij de familie hoort. Maar ik ken jullie relatie niet. Maar ik snap wel dat zij zich afgewezen voelt. Dat haar kinderen meekomen lijkt mij ook niet nodig... 3. Jouw moeder is natuurlijk supertrots op haar kleinkind. Maar je hebt gelijk dat ze overdrijft. Ik vind het ondanks je eerste voornemens al heel fijn voor haar dat ze best even elke dag langs mag komen. Het is goed dat je je grens hebt aangegeven. Dat is natuurlijk een dikke teleurstelling voor je moeder. Maar het is jouw kraamweek met je nieuwe versgebakken gezinnetje, daar hoor jouw moeder niet bij natuurlijk...
Ik vind dat je niet overdrijft. En al helemaal niet dat jij je moet schamen Jij geeft duidelijk je grenzen aan, en dan kunnen ze nog zo blij en enthousiast zijn, ze hebben zich daar aan te houden. Jij ziet de vriendin van je vader duidelijk als 'de vriendin van' en uit haar reactie te lezen is ook wel duidelijk waarom je haar niet direct op kraamvisite wil hebben. Wat een onbeschoft gedrag van haar naar jou toe. Ik kon de eerste dag na mijn ( zware ) bevallingen ook helemaal geen kraamvisite aan. Ik had mijn handen vol aan mezelf, de kleine en mijn andere kind. Jij moet naar je eigen lichaam luisteren, en dan mag je best egoïstisch zijn. Heel lief dat je moeder zo blij is, maar elke dag de hele dag is teveel van het goede. Dat zou ik ook absoluut niet willen hebben, hoeveel ik ook van haar hou. Dat zij daardoor beledigd is, is niet jou probleem. Ik vind het zelf erg onredelijk dat ze niet inziet dat jullie ook tijd met zijn 3-en willen hebben. Succes en laat die familie maar even lekker hangen. Geniet van je kleintje en laat je kraamtijd niet verprutsen, want dat is het absoluut NIET waard!
dat je moeder enthousiast is oke, maar dat ze dan de hele dag blijft, dan gaat ze echt over je grenzen. Ze kan ook even 5 minuutjes komen kijken, dan zou je er waarschijnlijk al anders over denken. Wat betreft de vriendin van je vader, die zou ik zelf wel erbij hebben gelaten, alleen daar de kinderen van dan weer niet. Schreeuwen naar je vind ik al helemaal belachelijk.. Ik heb 4 kinderen, maar eigenlijk alle keren zijn er wel mensen geweest die zelf hun regels bepaalden in plaats van die van ons te respecteren...
Mrs nuke, dus jij vind dat pas bevallen vrouwen hun eigen wensen e.d. opzij moeten zetten, want zij zijn ook opa en oma geworden? Beetje een omgekeerde wereld. En je gaat al helemaal niet schreeuwend tegenover een pas bevallen vrouw, met baby op de arm, staan. Zeg dan dat je het erg jammer vindt en heb het er later nog een x over. Ben het er wel mee eens dat je niet kan zeggen tegen je vader dat zijn vrouw/vriendin niet mee mag komen. Die kinderen, zij zijn toch ook volwassen, kan ik me dan weer bij inkomen. Die komen maar een volgende x. Lastig zeg dit. Hoop niet dat wij hier ook straks tegen aan lopen. Hoop voor je dat je alsnog kunt gaan genieten van je kraamperiode e.d.
Beetje dubbel vind dat je het zelf aan moet geven inderdaad wat je aan kan. Maar dat je de vriendin van je vader weigert met haar kinderen komt denk ik erg raar over. Misschien had je beter tegen diegene kunnen zeggen na een uurtje ... goh ik ben moe ik ga naar mijn bed met die kleine. Leuk dat je bent geweest en zie jullie over een weekje of wat weer. Komt wat vriendelijker over dan dat je ze meteen de deur laat wijzen. Wat niet fatsoenlijk is van de vriendin van je pa en je eigen ma is dat ze zo aso reageren. Respect is ver te zoeken in je familie. En je ma iedere dag ... pfff die moet beter weten dat dat niet kan en misschien een half uurtje goed is maar dan weer weg gaan. Sterkte je voelt je snel weer wat beter en dan kun je ook wat meer hebben! Oh en gefeliciteerd met je kleine uk.
Oh en zink niet af in deze gevoelens van mijn kraamweek is verpest hierdoor. Kijk naar wat wel leuk is, geniet van je kindje en de goede zorgen van je kraamverzorgster.
Snap beide kanten wel, jij wilt wennen aan het moederschap en bent net bevallen dus rust is nu wel belangrijk. Aan de andere kant je hebt het over de opa's en oma's, die zijn natuurlijk enorm trots op hun kleinkind. Ik snap niet waarom je stiefmoeder niet mag komen. Zij is toch ook een beetje oma geworden? Vrienden, neefjes, tantes etc kan ik inkomen dat je daar nog even mee wilt wachten. Maar in mijn ogen zijn (schoon)ouders wel anders.
Het allerbelangrijkste is dat je moet doen waar jullie je goed bijvoelen. En ik weet natuurlijk niet hoelang je ouders al gescheiden zijn en hoelang er al spraken is van "stief" familie. Hier zijn mijn ouders al behoorlijk lang gescheiden en hebben beide nieuwe partners. Mijn vader is zelfs voor de 2de keer getrouwd. Zijn vrouw heeft ook 2 zoons. Voor ons horen al deze "stiefen"(vind dat zo'n lelijk woord voor zulke lieve mensen hahaha) gewoon echt bij de familie. Mijn zoon heeft dus 3 oma's en 2 opa's (mijn schoonvader is helaas al erg lang geleden overleden) en dus 2 extra ooms en tantes heerlijk toch al die extra mensen die met liefde mijn kind verwennen en welkom heten. Is de vriendin van je vader pas net in beeld kan ik me je reactie goed voorstellen. Ouders hebben hier ook afspraken gemaakt om langs te komen, nu wonen ze ook niet om de hoek en moeten toch ca 40 min rijden, dus dan wil je ook niet voor niks komen, maar als wij aangaven dat het niet uitkwam ivm te veel bezoek ofzo, dan was dat ok... en hele dagen komen ze zo wie zo niet, ze werken nog allemaal De vraag achteraf is of jullie strakke regels achteraf zo slim zijn geweest, was het niet makkelijker geweest voor je eigen gevoel als je de vriendin van je vader had binnen gelaten, even een uurtje gezellig geklets had en dan waren ze weer vertrokken, dan had je er nu waarschijnlijk niet zo'n nare smaak over. Maar dan nog heeft je kraambezoek jullie wensen te respecteren! Ongeloofelijk dat ze zo tegen je te keer gaan, zoals je kraamhulp al zei, dat is echt ongehoord!!! Hopelijk kun je inmiddels wel lekker van je gezinnetje genieten... wat wij deden was minimaal 1 dag per week voor ons gezinnetje inplannen...papa was dan ook thuis en dan mocht er geen bezoek komen, ook opa en oma niet...dan kun je op die dag heerlijk met je 3tjes bijtanken en dan kun je weer tegen alle drukte. Meis volg jullie hart en gevoel, das het allerbelangrijkste!!! Dikke digi knuf!!! En natuurlijk proficiat met de geboorte van jullie zoon!!!
Ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt en als dat bij deze 'regels' is, dan hebben anderen dat te accepteren of ze het nou begrijpen of niet. Zelf heb ik dat met het bezoek niet zo gedaan, alleen wel dat we haar niet van hand tot hand wilden laten gaan. Maar dat mensen dan zo tegen je tekeer gaan vind ik echt niet kunnen, het is immers jouw kraamtijd en die vul je in zoals jij dat wilt! Dat van jou naar je moeder toe begrijp ik wel, al denk ik dat ze het uiteindelijk alleen maar goed bedoeld. Misschien moet je dat ook tegen haar zeggen, dat je dat wel weet en heel lief vindt, maar dat je ook gewoon je rust nodig hebt en graag met je gezinnetje alleen samen wil zijn. Rustig aan, denk aan jezelf en probeer te genieten! Vergeet ook niet dat de hormonen op dit moment alles versterken en je je daardoor dus ook wat labieler kunt voelen dan je je normaal gesproken in dit soort situaties zou voelen.
Nee hoor maar kan me heel goed voorstellen dat opa en oma hun kleinkind willen zien. En net wat er al gezegt wordt wat is een uurtje nou? Opa en oma weer blij klaar. Zou het niet leuk vinden als mijn aanhang niet welkom zou zijn en zou zelf dan ook weg gaan. Je ziet zoveel topics voorbij komen te veel viste terleurstelling omdat niemand komt etc etc het zal toch nooit goed zijn. Maar vind het erg raar om zomaar de deur te wijzen. Vind ht ook niet goed dat er geschreeuwd wordt hoor..