de hapjes moeten iets dikker gaan worden heb ik begrepen op het CB maar hoe doe ik dat want met de appel en peer bijv. krijg je alleen maar klontjes of heel vloeibaar? Is het de bedoeling dat er klontjes inzitten? miss heeft iemand tips en gerechten om te delen leek me miss wel een leuk idee. Miss handig als je het stap voor stap opschrijft hoe en wat je het maakt? ben benieuwd wat er uit komt!
Ja dat hoorde ik ook vorige week. Tegen mij werd verteld dat ik het niet met de staafmixer fijn moet mixen maar gewoon met de vork prakken. Soms geef ik ook gewoon stukjes gekookt groente zo in zijn handen. Banaan en een zacht peer uit de hand gaat ook meestal goed. Verder lees ik even mee om ideeën op te doen
Een rijpe peer kun je gewoon zo geven stukjes uit de hand, als je dat pureert heb je gewoon sap. Appel kun je rauw raspen, of in stukjes geven. Als je een partje een paar seconden in de magnetron doet wordt het wat zachter. Banaan kun je ook gewoon zo geven. Als je nog erg dunne hapjes hebt, omdat je ze had ingevroren, die kun je dikker maken met wat rijstebloem of geprakte aardappel.
-je kunt etenswaren nu grof raspen. dat gaat heel goed met appel kiwi e.de. groentes heb ik nooit heel fijn gemnaakt ik doe het wel met de staafmixer maar heel kort. eigenlijk maak ik de gekste combinaties. alles gaat ee even goed in. bloemkool luste hij eerst niet, maar nu ik het meng met wortel smult ie! Dano is gek op de volgende combi's banaan/kiwi mandarijn kiwi bannaan/meloen peer liga mango/ mandarijn bloemkool-wortel-aardappel sperciboon-courgette-aardappel, en sinds kort wat kruimel van tartaar pasta-tomaat-courgette-champion sperciboon-doperwtjes-aardappel rijst-tomaat
Jahhh ben ook fan van dit boek, En op de keukenkikker staat ook veel http://www.keukenkikker.nl./index.php