Wij gaan in de zomervakantie naar (Noord-)Bretagne, een beetje in de buurt van Saint Malo. Wij zijn nog nooit in die omgeving geweest en ik heb hier al zo veel leuke tips vandaan gehaald voor allerlei bestemmingen, dus ik wend me graag weer tot de zp-ervaringsdeskundigen! Wat zijn de echte uitjes/activiteiten/plekjes die we niet mogen missen? En andere tips? Verborgen pareltjes? Ik wil zelf heel graag naar Mont Saint-Michel. Is dat het waard in de zomervakantie (wel echt eind augustus, hopelijk scheelt dat iets qua drukte), of loop je over de hoofden?
Mont saint michel is echt afschuwelijk druk… als je je daarop instelt is het wel leuk om je er aan over te geven even hoor. Maar wij pasten bijvoorbeeld niet in de shuttlebussen en er was ook nergens plek om iets te eten/drinken, dus dat zijn wel dingen waar je je op in moet stellen. Ik vond Saint Malo ook heel mooi maar ook echt heel druk. Wij waren savonds blijven eten daar en toen savonds verder de stad verkend toen werd het eindelijk rustig. Fort La Latte is ook heel mooi aan zee, dat is ook een aanrader.
Het is 2,5 rijden bij jullie vandaan maar wij zijn in het verleden een aantal keren bij een camping geweest aan de la baie du kernic. Bij eb loopt die baai helemaal leeg, en bij vloed loopt hij heel snel weer vol. Maar als het water er uit gelopen is echt waanzin mooi om te zien, hagel wit zand en kraakhelder water. Onze kinderen vonden het daar destijds erg leuk. Er zitten daar nog meer mooie kleine baaien. Maar pas op met de opkomende vloed dat het water je niet insluit..
Wij zijn in COVID jaren of mei vakantie geweest, dus weet niet hoe druk het is in de zomervakantie. Dinan is ook een leuk klein stadje (met het standbeeld van Bertrand du Guesclin, voor Thea Beckman fans), maar de kuststadjes vind ik nog mooier. Verder is het onze grootste liefhebberij om langs rots en strand te struinen. Springen van rots naar rots, waterpoeltjes bekijken, de zee in, picknicken….echt heel mooi!
Naar le Mont Saint Michel 's ochtend bijtijds gaan, dus gewoon 9 uur ofzo. Dan gaat het in het begin nog wel. Het is daar altijd druk, vooral in de zomer, maar wel leuk om te zien. Saint Malo ging ook nog qua drukte, maar dan heb ik het wel over 8 jaar geleden ofzo. Wij zijn ook van het struinen langs strandjes enzo. Je kunt echt heel veel verschillende stranden daar in de omgeving vinden. Sommige stranden zien er uit alsof je aan de Middellandse zee zit met azuurblauw water, heel mooi.