Wat als beide ouders in ploegen werken.

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyAngel, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dames,

Mijn vraag is dus "wat als jullie beide in ploegen werken?"
    En dan met name de mensen met kleinere kinderen.

Ik heb gesolliciteerd op een bbl opleiding en hierin kom ik ook te werken in diensten. (Mits ik aangenomen wordt)
    Echter werkt mijn man ook in diensten en ben dus benieuwd tot hoeverre dit te plannen valt met elkaars roosters.

Groetjes BabyAngel

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man werkt niet in ploegen maar altijd van 18 tot 4 uur ( en vaak zelfs 5 of 6 uur ) in de nacht/ochtend.

Ik kan dus geen ploegen werken ivm oppas..

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    soms is het ideaal andere keer weer niet want dan hebben we een gelijke dienst.
    Als je beide vroeg begint (en dan echt vroeg) kun je nergens terecht dus moet je goede afspraken maken met je baas of een lieve oppas hebben.
    maar soms is het ook ideaal. ligt er ook wel aan hoeveel dagen je gaat werken.

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Je kunt ook zorgen dat jullie vrije dagen op elkaar aansluiten. Denk dat je dan minder snel problemen hebt :) Ligt er ook maar net aan wat de werktijden zijn...

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Mijn ervaring is dat het niet te doen is en ben blij dat die ellende hier voorbij is. Nu lekker allebei weer normale werktijden. Veel fijner.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

hele flexibele oppas of zorgen dat jullie elkaar afwisselen (al lijkt mij dat helemaal niets)

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn vader en stiefmoeder deden elkaar afwisselen, als de een sochtends werkte, ging de ander s'avonds werken.

Mijn man en ik werken beide fulltime 4 dagen. Zijn 1 dag samen vrij en geen vaste dagen oppas dus mijn moeder zal als flexibele oppas functioneren:).

Maar het kan dus wel maar je moet er dan wel voor zorgen dat jullie werkgevers een beetje meewerken met elkaars rooster.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nee hier werkt dat ook niet altijd, ze blijft welleens slapen bij oma maarja dat moet ook maar net kunnen.
    Ik vind het eerder lastig dan fijn want ik kan dus niet afstemmen met mn baas om bepaalde dagen/tijden te werken...

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij werken ook allebei in ploegen...
    Het heeft voor en nadelen.

Soms is 1 van ons 2 vrij. En anders oppas door oma's
    Of ik vraag vrij (heb veel vrije dagen)

Met kinderdagverblijf ik bijn niet te doen, omdat je dan vaak betaald terwijl 1 vd 2 thuis is...

Wij hebben wel ruim van te voren al onze rooster! Dat scheelt

10. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik werk in de zorg dus erg wisselende roosters en mijn man werkt in de 5 ploegen
    ik vind het ideaal! oke, soms wisselen we elkaar echt af, hij komt thuis en ik stap direct in de auto om te werken, maar dat is niet anders! en maakt me eigenlijk ook weinig uit
    beter elkaar af en toe wat minder zien en ons meisje thuis met 1 van ons dan andersom.
    en mn moeder past op als we gelijke diensten hebben en die is gelukkig heel flexibel

conclusie; het lukt wel mits je een flexibele oppas hebt en het niet erg vindt als je elkaar soms wat minder ziet

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dar scheelt,ik heb een flexibele oppas. Lang leve de oma's :D
    Daarbij vergat ik te vertellen dat ik kan kiezen tussen 20,24 of 28 uur waarbij 1dg school.
    Waarschijnlijk ga ik kiezen voor de 24uur.

Gelukkig heeft mijn man (nog) geen nachtdiensten maar werkt wel zoals vandaag van 18:00-02:00
    En als hij vroege heeft van bv 04:00-13:00

Maar fijn om te weten dat het wel "haalbaar" is.
    Ben benieuwd of ik aangenomen wordt,nog even geduld:D

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij werken ook allebei onregelmatig, ik vroege/late diensten en hij vroeg/laat/nacht. Wij leggen altijd onze roosters naast elkaar en als we ergens allebei dezelfde dienst hebben staan,proberen we deze te ruilen. We hebben dus alleen oppas nodig in de overlappingstijd,als ik bijvoorbeeld om 14.45 uur vertrek en vriend komt om 16.15 uur thuis. Dit is gemiddeld zo'n 2 keer per week. Ideaal!!

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Maar dan zie je elkaar toch bijna nooit meer, als de één werkt op het moment dat de ander vrij is en andersom. Voor sommige relaties misschien dé oplossing, dan kun je ook geen ruzie maken, maar ik vond het verschrikkelijk. Maar één keer per zoveel tijd samen een weekend vrij en die was dan altijd gevuld met verplichtingen. In te halen verjaardagen ofzo omdat we andere weekenden niet konden.

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mijn man werkt altijd van17:30 tot 01:00 uur en ik werk sochtends, voro dezelfde baas. Dat is wel op te lossen, maar als het onregelmatiger was, werd het wel wat lastig ja

Deel Deze Pagina