tja we hebben altijd wel wat onze oudste (jelle 3 jaar) heeft een lies breukje (rechts) huisarts wil het nog even afwachten hoe het gaat verlopen je ziet de breuk alleen maar dat hij huilt heel erg schreeuwd of druk zet vanonderen daarna trekt de breuk zich weer terug iemand hier ervaring mee???????? onze jongste (hendrik bijna anderhalf) heeft ook een breuk denk waterbreuk zijn linkerbal is 2x zo groot als zijn rechterbal de afspraak bij de chirurgie staat (30 ste) heeft iemand hioer ervaring mee??? huisarts gaf wel aan om de 30ste allebeide jongens maar te laten zien aan de arts tsja hoe is het mogelijk allebeide zoontjes een breuk !!!! onze oudste had ik het wel eens gezien maar trok direct weer terug dus als ik het iemand wou laten zien was er niets te zien het word nu steeds duidelijker!!! onze jongste zijn ene bal werd steeds groter en anderhalve week terug was het in eens het dubbele maar als hij het koud heeft valt het niet heel erg op maar als ie het warm heeft is ie 2x zo groot
Onze ha (vervangend) zei ook niets te willen doen aan haar liesbreukje, maar dat zat ons op een gegeven moment echt niet lekker en alle artsen die we erna gezien hebben vinden dat echt een heel raar en onverstandig advies!! Een liesbreuk moet verholpen worden, het kan niet helen en potentieel gevaarlijk zijn omdat de ingewanden erin kunnen zakken. Heel simpel dus, ook je oudste moet geholpen worden en hij zou je door moeten verwijzen! Over de andere breuk weet ik niets, sorry! Wel rot zeg, 2 kindjes met iets! Bah, hopelijk kunnen ze snel en goed geholpen worden!
hoi odess bedankt!!!!!!!! ik had van de huisarts gehoren gekregen dat ook onze oudste straks wel geholpen moet worden omdat het uit zichzelf niet beter word maar het is nog een kleine breuk. hij rade mij wel aan om het te laten zien tegerlijkertijd met de jongste aan de chirurg ik hoop zo dat die zegt dat ze allebeide tegerlijkertijd kunnen worden geholpen. wij zelf hebben nog nooit een narcose gehad en onze jongens wel (jelle had pylorusstenose en hendrik heeft neusamandel eruit en buisjes gekregen) dit voelt erg akkelig maar ja wat doe je eraan
Poehpoeh... dat is niet niks... allebei je mannen! Ons is ook verteld door de k.a. in het streekziekenhuis hier én de chirurg in het Radboud Nijmegen dat een breuk niet uit zichzelf heelt. Vooraf is het moeilijk inschatten hoeveel pijn ze er aan hebben... ze kunnen het immers niet zeggen. In Nijmegen opereren ze het iig altijd omdat ze niet het risico willen dat het gaat beklemmen, ook al is die kans maar klein. Is ons iig verteld. Ons ventje is met 9 weken (3000 gram!) in Nijmegen geopereerd aan een liesbreuk. Nu zo'n 5 weken geleden.... En we hebben een heel ander kind terug! Na een week veel tevredener, geen pijn meer daar aan. Ons ventje heeft een roesje gehad. En tijdens dat roesje een plaatselijke verdoving. Met 45 minuten waren ze klaar en werd hij al weer wakker. Na een dag of 6 hebben we de pleister er af gehaald. En het is een mooi sneetje... geneest mooi Groetjes Cyntje78
ja idd mijn beide ventjes jelle geeft aan geen pijn te hebben. hendrik zou ik het niet weten hij is een keiharde, dus moeilijk te pijlen (met dubbele oorontsteking bonkte hij meer dan normaal)
Hier zit een liesbreuk in de familie. Vader, zus, en 2 neefjes (uit 1 gezin). De jongste had het bij zijn geboorte en is met een week of 6 hier aan geopereerd. De andere heeft het aan beide zijden gehad.
Stijn is met 4 maanden geopereerd aan zijn liesbreukje. Hij had ook een waterbreukje. Dat gaat vanzelf weg. Het was ook al aan het wegtrekken, maar tijdens de operatie hebben ze dat ook meteen verholpen. Het litteken is mooi genezen en hij heeft er verder geen last van. Mijn eigen HA zei dat ze waarschijnlijk nog niet zouden opereren, maar hier in het Radboud in Nijmegen wilden ze het zelfs al met 3 maanden doen, maar toen had Stijn een oorontsteking en moetst het uitgesteld worden. Succes met je mannetjes!
nog 1 week wachten dan de afspraak met chirurgie, hendrik zijn ene bal word nog steeds groter hij geeft geen pijn aan gelukkig
met een waterbreuk komt het redelvaak voor dat de kleine ermee word geboren en moet het voor anderhalf weg trekken (hoe ik het heb begrepen) hendrik is net ontstaan en is al bijna anderhalf kan niet wachten tot volgende week meer ervringen?? ook kwa operatie???
niemand?? we weten nu dat onze oudste 1 liesbreuk heeft en word binnenkort geopereerd (21 april even afwachten, misschien word hij ook besneden i.v.m te strakke voorhuid en dan willen ze dit in één operatie doen) de jongste heeft een dubbele liesbreuk en open naar beneden hier schrokken we wel van, niet verwacht (we kwamen voor 1 zak/waterbreuk) ook hij word binnenkort geopereerd we willen graag allebeide tegelijkertijd dus zo ie zo na 21 april he bah moest dit even kwijt
Hee bah meid wat vervelend, arme mannetjes. Heel veel sterkte voor jullie en ik hoop dat ze snel geholpen worden en weer opknappen!!
Jeetje wat naar zeg voor je mannetjes! Maar waarom wil je dat ze allebei tegelijkertijd worden geopereerd? Lijkt me juist extra lastig? Sterkte ermee in ieder geval!
Hey Fokje, ons meisje wordt op 20 april geopereerd. Dan kan ik je meer vertellen, mij is vertelt dat het een hele kleine ingreep is maar vind het wel naar spannend :/ Vervelend dat je beide mannetjes geholpen moeten worden!
bedankt dames hoe het nu staat worden ze maandag al geopereerd, vandaag krijgen we nog telefoon van de uroloog ivm misschien besnijdenis jelle (en dit willen ze in 1x doen) lukt dit niet vantevoren dan word de operatie uitgesteld we wachten maar rustig af we willen graag tegelijkertijd dan zijn we er in 1x vanaf en we zijn er dan allebeide bij en een beetje omdat onze jongste erg hard over hem zelf is en de pijn niet goed laat zien (begint dan alleen meer te bonken, dan kan de oudste vertellen wat de pijn is) ook is ons verteld dat het een kleine ingreep is dus tsja waarom dan niet tegelijkertijd he odess jullie ook veel sterkte!!!!!!!!!!!!!
Het is inderdaad een kleine ingreep. En met een paar dagen 4 x dgs een paracetamol supp is de pijn volgens mij goed te doen. Maar jullie jongens zijn dan ook wel al groter als toen de onze werd geopereerd, dat kan natuurlijk weer anders zijn. Héél veel succes!! En voor je het weet is het voorbij!
hoi cyntje bedankt!!!!!!!! de operaties gaan maandag plaats vinden, jelle moet vrijdag nog even naar de chirurgie en dan weten we ook van de besnijdenis ja/nee