Goed dat je toch weer even hebt gebeld. Hopelijk is er weinig aan de hand en zijn jullie snel weer thuis.
Ik had ook niet gebeld hoor zeker als mijn kindje lekker sliep en daarvoor wel het armpje gebruikt had (ook al ging het met moeite). Dan had ik ook tot de volgende dag gewacht. Wel goed dat je nu heen gaat, klachten kunnen gerust een klein breuken zijn. Tenminste armpje laten hangen en niet echt gebruiken zijn daar vaak wel een teken van.
Goed dat ze er even naar kijken. Hopelijk valt het mee en/of kunnen ze hem iets geven ter ondersteuning.
Een klein kind kan prima aangeven als het iets heeft, dan zet het het namelijk op een brullen. Dan weet je dus dat alarmbellen rinkelen. Dan had TS ook niet gewacht (waarschijnlijk het KDV ook niet) met een bezoek aan de hap. Ik vind dat TS juist een goede inschatting maakt, ze kijkt naar haar kind, die geeft geen extreme pijn aan maar ze ziet duidelijk dat er iets niet klopt. Ze besluit het aan te kijken. Waarom denk je dat de zorgkosten stijgen? Omdat iedereen voor elk dingetje naar de huisarts rent ipv observeren.
Ik begrijp wel dat je het eerst even aan wilde kijken. Er zijn veel mensen die inderdaad dus voor ieder wissewasje de HAP bellen. En aangezien hij gewoon lekker kon slapen en ermee kon spelen, lijkt mij reden genoeg om het even aan te kijken. Fijn dat jullie vanochtend terecht konden. Hoop dat het gewoon een kneuzing is en niet gebroken, niets aan zo'n kleintje in het gips. Succes!!
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is TS! Hopelijk is het niet ernstig, al kan soms iets beter gebroken zijn en gips hebben dan een lelijke kneuzing!
Helaas zat er dus wel een breuk. In het spaakbeen. Ze dachten eerst aan een zondagsarm, maar omdat hij de arm gebruijte ging die vd tafel en werd er toch een foto gemaakt. Hij zit nu voor de komende 10 dagen met zijn arm & hand in het gips.
Fijn dat ze gewoon een foto hebben gemaakt en dat je nu duidelijkheid hebt. Sterkte voor de komende dagen! Schijnt bij kinderen een stuk sneller te genezen dan bij volwassenen, dat is wel fijn natuurlijk. Hopelijk geeft het gips hem rust en kan hij er snel goed mee overweg.
Beterschap voor je zoontje! Ik had net als jij even afgewacht. Hopelijk is hij snel gewend aan het gips.
Wat fijn dat je toch gegaan bent. Mijn ervaring met kleine kinderen is dat ze het heel snel onopgemerkt gebruiken als er niks ernstigs aan de hand is. Als je kijkt zullen ze soms nig wel doen dat ze veel pijn hebben maar als ze denken dat je niet kijkt if ze snel een snoepje willen pakken oid dat ze hem dan wel gebruiken. Dit is voor mij het meetpunt van wel of geen huisartsenpost bellen. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik de lakse reactie van het kdv niet zou waarderen.
Kindjes kunnen heel goed aanvoelen wat ze wel en niet kunnen met bv een breukjes, dus ik kan me goed voorstellen dat het kdv niet meteen dacht aan een breuk omdat hij z’n arm ontzag en zo niet continu pijn had. Veel beterschap!!
Stomme dooddoener. Veel mensen gaan juist al gauw niet meer naar de dokter, omdat het te duur wordt en er steeds meer zelf betaald moet worden. De oorzaak zit hem ook in verzekeringsmaatschappijen waarvan de top veel winst wil maken. En ziekenhuizen/specialisten welke hoge declaraties indienen. Er zitten nogal verschillen qua kosten tussen exact dezelfde behandelingen in verschillende ziekenhuizen. Rara, hoe kan dat? Verder gaat het hier om een jong kind en niet om een volwassene die je "even observeert". In geval van twijfel bij (jonge) kinderen zou ik altijd even om advies bellen met de huisarts. (Je hoeft er niet meteen naartoe te hollen! Er bestaat ook iets als een telefoon.) Een jong kind kan namelijk niet altijd goed aangeven waar het pijn heeft en duidt veelal dingen aan met buikpijn. TS: Veel sterkte met je kindje. Goed dat je uiteindelijk toch gegaan bent!
Oh wij bellen gewoon als t ons niet aanstaat, telefonisch kom je altijd een aardig eind. Zegt niet dat we dan gelijk gaan rijden. Mn oudere buurman ging ook een beetje raar doen, toen maar even 112 gebeld voor advies, kwam uiteindelijk wel een ambulance voor langsgereden maar die was achteraf ook heel hard nodig. In eerste instantie gewoon als hulplijn bijgeschakeld, protocol doorgelopen met de telefoniste, maar wellicht is dat ook een stukje bhv training die er in geramd zit.