Herkenbaar. Ik kom uit een nest van hoogopgeleide, welgestelde mensen en ook mijn vrienden hebben goede banen en weten prima zich te gedragen op chique feesten. (Ik ben trouwens het tegenovergestelde, ik werd ooit betiteld als rare hippie, weet je nog @wachtend? ) Maar bij "ons" is het juist echt not done om neer te kijken op mensen met minder te besteden of uit een minder chic nest. Allemaal relaxte en lieve mensen met kleine autootjes (want zeer begaan met het milieu enzo, haha!). Absoluut niet pretentieus of elitair. En ook op hun feesten willen zij liever dat ik er ben dan dat ik niet kan komen omdat ik me niet aan de dresscode kan houden of zomaar even een weekendje naar Italië kan komen.
Niemand kijkt hier toch neer op mensen die het minder hebben? En een dresscode hoeft niet duur te zijn, snap niet hoe iedereen daar steeds over begint. C&A en H&M hebben prima jurkjes voor 20 euro.
Waarom mag je niet komen zoals je bent? Ik zou überhaupt niet naar Italie gaan voor een bruiloft. Leuk als je daar wilt trouwen maar daar ga ik geen geld aan uitgeven. En zeker niet als ik daarnaast aan nog tig eisen moet voldoen voor ik door de ballotagecommissie ben gekomen.
Whahahaha ja de eerste week meteen dat ik hier woonde werd ik al ingelicht! Haha maar wie zijn er nu de rare mensen? Haha nog nooit zulke achterlijke mensen meegemaakt en je bent dan misschien een rare hippie maar wel een hele lieve!
Lees je eigen posts eens terug, zou ik zeggen. Behoorlijk neerbuigend. Maargoed, je trekt het allemaal lekker naar jezelf toe, maar het gaat hier niet over jou. Het gaat over bridezilla's die mensen voorschrijven in welke KLEUR ze mogen komen en gasten wegsturen als ze niet in het perfecte plaatje en de perfecte foto's passen. Als jij je daardoor niet voelt aangesproken gaat het dus niet over jou. Wie de schoen past enzo..
Hoi! Ik zag dat nog niemand gereageerd had, dus doe ik maar even mijn persoonlijke duit in het zakje Mijn man mag van mij pertinent niet in een spijkerbroek naar een bruiloft. Ik begrijp dat een net pak/pantalon duur kan zijn, maar mijn man doet nu al 6 jaar met hetzelfde pak (zijn eigen trouwpak overigens), dus dat vind ik de investering zelf meer dan waard. Het enige wit wat wat mij betreft ‘toegestaan’ is, is witte lingerie of een wit overhemd Op mijn eigen bruiloft zou je met deze look meer dan welkom zijn, maar lang niet overal. Ik neem dan zelf het risico gewoon niet. Mijn man gaat meestal in zijn antraciete pak met een gekleurd overhemd (al dan niet met stropdas, afhankelijk van de te verwachten stijl) en ik zelf meestal in een cocktail jurkje met pumps, in een vrolijke kleur. Meestal iets met donkerblauw, groen of paars, omdat mij dat goed staat.
Mijn man is volwassen en ik ben zijn moeder niet. Als ik hem ga vertellen wat hij wel of niet mag aantrekken zal hij vragen of ik nog goed bij mijn hoofd ben. Mijn man is geen pakkenmens. Ik geen jurken type. Helaas...als hij of ik daarom geweigerd worden dan zijn het blijkbaar geen goede vrienden of familie.
'mijn man mag van mij...' serieus? Heb jij iets over je man te zeggen? Dan heb je toch geen gelijkwaardige relatie? Op heb moment dat een man voor zijn vrouw wil bepalen wat ze voor kleding draagt heet dat onderdrukking en dan beginnen alle vrouwen te steigeren, waarom mogen vrouwen dan wel voor mannen bepalen wat ze dragen? Ik schrik hier best van eigenlijk.
Nou ja zeg, je reageert wel erg overdreven, want je weet absoluut niets van onze (overigens zeer gelijkwaardige) relatie!! Niet omdat ik mij hoef te verantwoorden, maar mijn man vraagt mij vaak om advies qua kleding en andersom vraag ik hem ook of mijn outfit goed is! Of welke schoenen ik er bij aan zal doen. Dus ik vertel mijn man dat een spijkerbroek op een bruiloft wat mij betreft geen optie is.
En als hij dan zegt....toch trek ik een spijkerbroek aan? De enige keer dat mijn man een pak aanhad was op onze bruiloft. En ik zag aan hem dat hij zich er niet op zijn gemak in voelde.
Dan loop ik aan de andere kant van de zaal Op een bruiloft ben je te gast en kleed je je wat mij betreft, tot op zekere hoogte, naar wens van het bruidspaar. Ik vraag mij nu vooral af: jouw man voelt zich op zijn eigen bruiloft niet op zijn gemak in een pak; waarom had hij dan een pak aan? Maar ik gaf een andere forum-genoot een persoonlijke mening, waar jij van mag vinden wat je vindt. Maar met jouw voorbarige conclusies over mijn relatie heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte om met jou te communiceren, dus ik zou zeggen: fijne dag nog en tot ziens!
Ik zou ook niet graag hebben dat mijn man in een spijkerbroek naar een bruiloft ging maar ik heb hierin inderdaad het laatste woord niet. Ik zou proberen een compromis te zoeken zoals een vlotte maar nette chino met een overhemd en eventueel een colbert. Die hij natuurlijk zelf mag uitzoeken.
Maar als iedereen hier zo zeikt over ‘wel zichzelf moeten blijven op een bruiloft’, waarom had jouw man dan in godsnaam een pak aan? ‘Waarom mag hij niet komen zoals hij is?’ Om je eigen woorden maar even te quoten.
Maar wil je als bruid dat er gezellige gasten komen? Dus nodig je ze uit door de band die je samen hebt? Of zijn de mensen decor op je foto’s?? Ik snap echt werkelijk waar niet waarom mensen een verplichte dresscode zouden invoeren. Bij de bruiloften waar ik geweest ben was er 1 met dresscode die ik acceptabel vond. Touch of red. Dat mocht van lippenstift, haarspeld, stropdas tot complete jurk zijn. Waarom zou je mensen überhaupt verplichten om iets nieuws te moeten kopen omdat jij perse een bepaalde look op je foto’s wilt.. Ook iets van C&A of van mijn part Wibra is al teveel geeist. Je wilt toch dat mensen zich prettig voelen op je bruiloft? En wat nou als iemand een krap budget heeft, dan is 20 euro een paar dagen eten en zou iemand op een houtje moeten bijten omdat de bruid een bepaalde look wilt??? Dat komt er bij mij echt niet in