Bridezilla?

Discussie in 'De lounge' gestart door Champetter, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

@yaro Waarom moet je je altijd maar helemaal prettig voelen? Het is toch ook niet zo’n enorm drama om voor een dagje een keer uit je comfortabele kleding te stappen en een mooi jurkje aan te trekken?

D0A67D29-6E3B-4093-B15F-883EB5D15AF4.jpeg
    Als iemand zich hier nou prettig in voelt, betekend toch niet dat het geschikt is voor een bruiloft of begrafenis?

Paardenbloem, GailH90, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie aan te slingeren, ik schrok oprecht van die zin. Maar blijkbaar bedoelde je dat anders. Misschien kan je je voorstellen dat het op een forum soms anders over kan komen? Ik zoek geen ruzie ofzo hoor.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Maar wie zegt dat kleding waar je je prettig in voelt gelijk slonzig moet zijn? Of dat dames dan niet in jurk willen? Verwacht men echt dat de gasten zonder dresscode in Roy donders pakken aan komen zetten?

Mijn man draagt echt geen pak hoor. Maar hij heeft wel nette broeken (geen spijkerbroek) en een leuk overhemd erop en het is hartstikke netjes. Ik voel mij niet helemaal op mijn gemak in jurkjes, maar heb er wel een paar en wil gerust in jurk naar een bruiloft. Maar als die jurk dan ook nog pastel moet zijn, wat echt totaaaaaal niet bij mij past dan vind ik dat echt teveel gevraagd.

Chocolat, Nellie4, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ken niemand die zo naar een bruiloft gaat. En waar iedereen over valt is niet dat je niet in trainingspak naar een bruiloft mag maar dat er dus mensen zijn die naar huis gestuurd worden als de kleur jurk, broek of rok hare koninklijke hoogheid de bruid niet aanstaat.

Nescio, Chocolat, Vlinderbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. yaro

yaro Niet meer actief

Dat dus..

suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wij hebben het dus zo gedaan. Wij hebben voor de bruidsmeisjes jurkjes gekocht passend bij mijn jurk en onze zoon ook in pak en de rest van de visite vrij gelaten in wat ze aanhadden (teveel mensen om hartjes op gezichten te plakken haha). Ik ben wel echt blij dag we bruidsjurkjes hadden gehaald voor de foto’s maar daarna hebben kids zich omgekleed en op het feest hebben ze lekker in normale kleding gespeeld en zo staan ze ook op de avond foto’s.

Bijgevoegde bestanden:

Peppabig, Evi88, Riene en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Maar absoluut geen pakken voor mannen die broeken lengtemaat 40 nodig hebben of extra lange mouwen. Het is niet alleen de vrouw die zich moet aankleden

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wat een gezeik allemaal zeg. Man man man.

Nee ik bepaal niet wat mijn man aandoet naar een bruiloft, maar gelukkig heeft hij niet het verstand van een aardappel en gaat hij dus niet in een spijkerbroek naar een bruiloft omdat hij zich daar meer zichzelf in voelt of het fijner vind zitten of welke andere reden dan ook. Soms moet je gewoon even je eigen ikke opzij zetten en doen wat een ander graag wilt op de dag die ze maar 1 keer in hun leven op deze manier gaan vieren.

Als een vriendin of familie lid mij uitnodigd om in het buitenland hun bruiloft te vieren vind ik dat hardstikke tof en super goed idee! Ik zou daar dus echt wel een vliegticket voor over hebben en een gepaste jurk + accomodatie. Want het is een vriendin of familie lid! Lijkt mij helemaal geweldig in ieder geval. Lekker warm, misschien wel aan het strand of in een heel groot landhuis. Ik zie dat wel helemaal voor me.:D

Paardenbloem, Zara75, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Trouwpak past hij gelukkig niet meer. Hij is iets breder geworden (en nog te mager). Een nieuw pak vind ik een behoorlijke investering. Als het pak nog zou passen had het met een ander overhemd opgelost geweest :) al hebben wij voorlopig geen bruiloft voor zover ik weet...

Wat is dan het verschil tussen wit overhemd onder een jasje of een wit shirt onder een jasje?
    Had er trouwens ook nog een sjaaltje bij. En er was geen dresscode ;)

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sorry tuc maar je hebt geen haar beter als de mensen die hier in het topic "kringen" gebruiken.
    Je mag je mening hebben hoor maar als je verdorie duizenden euro's aan je dag spendeert mag je toch tot bepaalde hoogte de regie over die dag hebben?? Of is het gewoon niet zeiken, we zijn er toch en verder moet je niet zeuren? Fuck de bruid, fuck haar wensen en fuck de rest?

(Overigens vind ik dat iedereen in extremis valt over de term "die kringen". Want hoe je het ook went of keert... Er is wel degelijk een verschil. Soort zoekt soort, met dito "regels en etiquette". Laten we godsnaam niet zo politiek correct doen zeg..).

In mijn "kring" is het iig wel zo dat de trouw etiquette worden gehandhaafd. Simpel zat.
    Als dag gast schik je je naar de wens van het bruidspaar. Savonds interesseert het me.almeen stuk minder, als je een feest geeft. Diner (zoals wij hadden toen ik ging trouwen) is het ook de wens van het bruidspaar. Wij hadden een diner in een Michelin ster restaurant en een spijkerbroek zou ontzettend uit de toon vallen en niet gewaardeerd worden.

Zara75, GailH90, DastyQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Je moet je eerdere berichten even teruglezen in dit topic. Zoals je dit nu schrijft komt het al een stuk aardiger over dan eerst.

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Een nieuw pak kan zeker een behoorlijke investering zijn, maar persoonlijk vind ik het dat waard. Mijn man heeft bijvoorbeeld juist korte benen, broeken moeten vaak vermaakt worden. Tja, dat hoort er bij vind ik dan:)

Wat het witte shirt betreft; zoals al gezegd, op mijn eigen bruiloft zou je van harte welkom zijn! Klinkt als een leuke en fleurige outfit!

Maar ik weet dat er (vooral bruiden) zijn die elk vleugje wit voor een dame al te veel vinden. Jammer, maar in mijn omgeving vinden mensen dat nu eenmaal zo. Dus ik zou zelf het ‘risico’ gewoon niet nemen.
    Een wit overhemd kan bij bepaalde dresscodes juist een ‘must’ zijn, zoals bij Black Tie. Vandaar dat dat voor mij anders is.

GailH90 vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Bij de volgende bruiloft misschien toch maar weer 1 kopen dan ;)

Oke, dat wist ik niet. Dat is in "mijn kring" gelukkig noet zo'n issue. Anders zou ik dat risico ook niet nemen.
    En black tie heb ik moeten googlen, dat zegt denk ik genoeg

Biny vindt dit leuk.
  14. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn zus (hb en hoog opgeleid) trouwde in spijkerbroek en verzocht iedereen in spijkerbroek te komen.

Goed te weten dat zij (en al haar gasten) het verstand van een aardappel heeft.

Jeetje wat een vergelijking zeg..

Chocolat, Blijdorp en suus1983 vinden dit leuk.
  15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij hebben ook nog nooit een black tie bruiloft gehad hoor, zou ik wel leuk vinden voor een keer!

Wij hebben een aantal kennissen waarvan de bruiden in kwestie nogal anti-wit voor de gasten waren... onze naaste familie en vrienden zouden er (denk ik) ook geen punt van maken.

Enne persoonlijk vind ik dat een mooi en goed zittend pak echt iets doet voor een man (mijn man vind ik echt woest aantrekkelijk in zijn pak;)). Jammer genoeg heeft hij er maar zelden een aan!

Mythique vindt dit leuk.
  16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jouw zus had dus ook gewoon een dress code. Dus je opmerking slaat kant noch wal...

Pechvogol, Zara75, Sneeuwvlokjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Alsjeblieft zeg. Applaus dat jou zus hoog opgeleid is, knap dat jij er weer zo'n draai aan weet te geven. :thumup:

Het is algemeen bekend dat de etiquette op een bruiloft betekend dat je geen spijkerbroek aandoet. Behalve als het vermeld staat natuurlijk.

Zara75 vindt dit leuk.
  18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou dat ook heus wel tof vinden hoor. Maar wat niet kan niet, en dan is de consequentie dus dat ik er niet bij ben.

Triangel en Blijdorp vinden dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Mijn zwager wordt ook veel aantrekkelijker dan. Mijn man niet vind ik, dan lijken zn benen nog langer en hij daardoor ook. En dunner.
    En ik ben 1.65 dus niet echt lang.

Voor 1x zou ik best zo'n overdetop geregelde dag willen meemaken incl chique dresscode. Maar ik verwacht niet dat ooit te kunnen :D

Blijdorp en pietje1987 vinden dit leuk.
  20. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik word altijd een beetje opstandig van dit soort discussies.. al dit soort regeltjes van etiquette zijn maar bedacht door ... mensen. Ik ben ook een mens, en ik vind die etiquettes maar geneuzel.

Mijn broer had een dure bruiloft met allemaal regeltjes en gedoe (vooral door keuzes van mijn overigens leuke schoonzus), de rest van mijn familie, allemaal vermogend, uit goed en hoog opgeleid milieu zijn allemaal van het doe-maar-gewoon... Dus klopt niet helemaal wat je zegt. Ik had ook maar een simpele bruiloft. Al met al maar iets van 5000 euro gelost. Niet heel fancy zeg maar. Behalve dan dat de locatie het landgoed van mijn ouders was. Toen mijn opa overleed kwamen er ook een aantal in een nette spijkbroek naar de crematie. Geen haan die daar naar kraaide.

Chocolat en yaro vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina