Bridezilla?

Discussie in 'De lounge' gestart door Champetter, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Gelukkig begeef ik mij niet in “ kringen” waar een dresscode gebruikt wordt. Heb echt een hekel aan een dresscode! Mijn man is bijna alle bruiloften in een mooie donkere spijkerbroek gegaan , met een mooi overhemd en colbertje en hij zag er keurig uit. Met een driedelig pak zou je bij onze “ kringen “ uit de toon vallen.

Verder ging er er ooit een hele goede vriendin van mij in Indonesië trouwen, haar man kwam daarvan dan. Wij hebben toen besloten niet te gaan, ook doordat we zelf dat jaar wilden trouwen. Heel jammer, maar je kan niet er toe verplichten om naar een bruiloft in het buitenland te gaan.

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Hoop ik ook! Jammer hoor.

Betsy en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja in dat opzicht was mijn bruiloft relatief duur! Oepss :oops:

pietje1987 vindt dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Oh jee, niet weer!! Ben ik weer de hele avond bezig met 'Glimmer spotten'. En ik had nog wel andere plannen...

lies276, Kipsate, Triangel en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat ligt aan verschillende dingen. Hoe dichtbij staat het bruidspaar? Valt het in een schoolvakantie (ik kan buiten de vakantie geen vrij nemen. Voor een bruiloft wel maar dan maar één dag), hebben we het geld ervoor en kunnen we er eventueel een vakantie van maken? Als dat allemaal mee zit zou ik het heel leuk vinden en zeker gaan. Als we de reis en het verblijf zelf moeten betalen kunnen ze wel naar een cadeau fluiten. Het heeft dan geld genoeg gekost om het bruidspaar te geven wat ze willen.

Triangel vindt dit leuk.
  6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Om Glimmer even een hart onder de riem te steken...

“Kringen” is gewoon een beladen woord dat blijkbaar door nogal wat mensen als denigrerend wordt gezien.
    Ze heeft hele duidelijke wensen (wat mag) alleen zou ik daar geen mensen om weg (laten) sturen.
    Maar verder is ze volgens mij erg bezig om het al haar gasten naar de zin te maken. Ik geloof dat ze zelfs de hele dag entertainment en oppas voor de kinderen heeft geregeld om er voor te zorgen dat ook de ouders van de dag kunnen genieten. Het is echt niet nodig om haar zo aan te vallen.

Zara75, GailH90, Schuurpapier en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als ik het topic zo doorlees was zelfs ik in sommige hun ogen een bridezilla. Haha
    Wij hebben uiteindelijk ook wel een ‘kledingtip’ op de uitnodiging gezet maar dat was na tig telefoontjes, appjes en mailtjes wat de dresscode of kleurcode was. En de tip was dat we wilde dat iedereen zich op zijn gemak voelde en als ze zwart of wit droegen er een gekleurde accessoire bij wilde doen.
    Overdag was iedereen van de mannen in pak en vrouwen in een nette jurk (zelfs diegene die enkel naar de ceremonie kwamen) en in de avond waren er veel in pak, maar ook zat met een spijkerbroek of zelfs een nette korte broek. En er waren er een aantal op chique maar ook gewoon een aantal met een shirt-jurk, stond ze geweldig. Had er overigens totaal geen moeite mee, ook niet met de korte broek (was overigens van tevoren wel gevraagd of wij het een probleem vonden maar meer vanuit het oogpunt zichtbare tatoeages)

Overigens snap ik dan weer niet waarom je voor ‘iedere’ bruiloft iets nieuws zou moeten kopen. Mijn schoonvader wilde eigenlijk een nieuw pak kopen maar heb gezegd dat wij dat echt niet verwachten, uiteindelijk is het een nieuwe stropdas geworden. Vond het al onzin dat mijn vader een nieuw pak ging kopen, het pak wat hij bij mijn broer aan had kon naar mijn idee ook prima.

Overigens mijn man draagt nooit pakken, heeft er een aversie tegen tenzij voor bepaalde gelegenheden. Hij heeft om die reden dan ook gekozen voor een pak wat net even anders was dan ‘een pak’. Geen (donker) blauw, bruin of krijtstreep etc. Maar in een beetje zalmrozige kleur, hij zag er geweldig uit en stond hem heel gaaf! Zoon wilde zelf perse in pak en eigenlijk graag hetzelfde als man, uiteindelijk een pantalon, overhemd, gilet en stropdas in dezelfde stof, ook hem stond het overigens geweldig.

Trouwen in het buitenland lijkt me mooi, maar zou er alleen naartoe gaan als het budget het toelaat en de personen echt dicht bij ons staan.

@Champetter veel plezier de komende tijd nog met de voorbereidingen :D

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Even ervanuitgaand dat het een hele goede vriendin of familielid vanmij zoiu zijn:
    als ik de financiën en de dagen zou hebben dan zou ik het heel leuk vinden.
    Mocht ik het maar net kunnen betalen dan zou ik bij de bruid aangeven dat ik een kleiner cadeau zou doen. Ik neem aan dat die persoon het zou begrijpen. Dan zou ik ook binnen budget proberen aan de dresscode te voldoen.
    Tsja kind niet mee zou een uitdaging worden. Dat betekent dat ik alleen zou gaan en dat man met kind thuis zouden blijven.

Dresscode volgen op de beste manier waarop je kan, is respect tonen voor de wensen van het bruidspaar volgens mij. Dan zoek je iets wat bij je past en dichtbij de code komt of iets dat al in je kast hangt. Het gaat er denk ik om dat je je best doet voor die dag. Die dag die ze maar 1x vieren (hopelijk) en waar ze misschien al eeuwen over dromen.

Zara75 vindt dit leuk.
  9. yaro

yaro Niet meer actief

Ja en staat er bij dat ik het eens was met de dresscode? Nee hè?

Maar om spijkerbroek op bruiloft met verstand van een aardappel te vergelijken slaat werkelijk waar nergens op.

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Nee misschien niet nodig, maar ze maakt het er wel een beetje zelf naar. Maar is het dan wel nodig om als een klein kind je account op te heffen omdat de anderen het niet met je eens zijn en je soms niet steunen? Dat anderen het niet eens zijn met jouw nogal hautaine gedrag en daar een mening over hebben? Ze komt gewoon onder een andere naam terug...
    Dit is overigens geen aanval op jouw post hoor! Maar wist niet hoe ik het anders beter kon plaatsen

lies276, Chocolat, Kipsate en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. yaro

yaro Niet meer actief

Dus als een ander besluit toch een normale spijkerbroek aan te doen, heeft die het verstand van een aardappel?

Ik vind deze mate van veroordelen vooral veel over jezelf zeggen.

Het zou mij werkelijk een worst wezen of iemand in spijkerbroek, nette kleren of compleet in gala zou komen..

lies276, Iertje81 en Blijdorp vinden dit leuk.
  12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat geeft helemaal niks hoor. :)

Nee haar opmerkingen waren ook niet allemaal even fair. Maar ik heb het idee dat zij zich vooral heel erg aangevallen voelde en daardoor nogal defensief reageerde. Dat vind ik dan weer net iets anders dan sommige (dus echt niet alle) andere reacties.

Ik vind het überhaupt jammer dat er accounts worden opgeheven na een (nare) discussie. Tenzij het over een weekendje naar Parijs gaat tijdens een aanslag natuurlijk ;)

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik snap je punt niet. Je zus had als dress code spijkerbroek. Iedereen komt, zoals gevraagd, in spijkerbroek dus er is niemand met het verstand van een aardappel. Je vergelijking gaat gewoon niet op.

Mensen die op een bruiloft met een dress code of een bruiloft waar je weet dat men graag heeft dat het netjes is en geen spijkerbroek, TOCH in een spijkerbroek te verschijnen... Ja dan heb je het verstand van een aardappel...

Blijdorp, Champetter en Ysabella vinden dit leuk.
  14. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zou ook vriendelijk afslaan. Heel leuk een vakantie. Maar het kost klauwen vol met geld, wat je anders aan een vakantie naar eigen zin en op eigen gekozen tijd in had kunnen delen.

Tegelijk zou ik, als ik in her buitenland had willen trouwen, geweten dat ik dat zonder velen had moeten doen en dat ook niet van anderen verwacht. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om dat wel te verwachten van anderen.

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je voldoet alleen niet aan de dresscode. Dan kun je nog best verstand hebben hoor. Je wil je alleen niet conformeren aan de wens van het bruidspaar. En daar is vanalles van te vinden. Alleen heeft het niks met verstand te maken..

Edit: ik vind het trouwens wel gek om tegen een dresscode te zijn, als je zelf ook een dresscode hebt (al is het een spijkerbroek). Maar dat is hier niet echt het geval, omdat het om de zus van Yaro ging, niet Yaro zelf

Manque, Blijdorp, Juul76 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Voor mij voelt het anders als ze er al wonen, of 1 van de 2. Als je beide in Nl woont en je wil ver weg trouwen zou ik er denk ik minder voor over hebben. Maar beide situaties nooit gehad dus geen idee of ik dat op zo'n moment ook zeg

Blijdorp en Katja77 vinden dit leuk.
  17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    We verschillen van mening. Je gewoon niet conformeren aan een wens van het bruidspaar puur omdat je er niets mee hebt of idioot vind of vind dat je gewoon aan mag trekken wat je wilt vind ik gewoon geen intelligente beslissing.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar het heeft niets met intelligentie te maken, maar eerder met fatsoen. Je kunt heel intelligent zijn en je toch onfatsoenlijk gedragen. Daar word je echt niet dom van hoor.

Zara75, lies276, Biny en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. yaro

yaro Niet meer actief

Dan heeft het nog niks met je verstand te maken.

Een dresscode is in mijn ogen een wens en geen verplichting. Iemand weigeren die zich niet aan de dresscode houdt vind ik heel laag, want je nodigt iemand uit omdat je die graag erbij wilt hebben, niet om zijn/haar kleding. Kiest iemand ervoor om een degelijke spijkerbroek aan te doen ipv een pak/pantalon dan is dat toch een goed recht?

Hoe je daar überhaupt het verstand aan kan linken is mij werkelijk waar een raadsel.

Manque en Juul76 vinden dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Precies dit, scheelt mij weer typen. :thumup:

Deel Deze Pagina