Bridezilla?

Discussie in 'De lounge' gestart door Champetter, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

En mensen zoals ik zijn er om dat vervolgens lak te hebben aan je dresscode en guess what?Je foto is prima gelukt (en geen optisch perfect plaatje) en je hebt toch, ondanks mijn aanwezigheid, een leuke dag gehad! Want ik kom gewoon in een jurk die ik toch al had, ondanks je stomme dresscode, en drink net iets teveel wijn waardoor ik *oeps* ineens een geïmproviseerde toast geef waar niemand om kan lachen behalve ikzelf en toch is het een leuke dag geweest. Een totaal niet perfecte, maar wel bijzondere en memorabele dag (waar jij vooral aan terug gaat denken en ik niet), want je bent getrouwd in het bijzijn van je hele entourage en gelukkig is er iets mis gegaan. Dat hoort namelijk.

Ik nomineer dit topic voor Best Geëscaleerde Loungediscussie van 2018. Polarisatie, nuances, vertrekkende forummers, kleurencirkels, aardappels, dit topic heeft alles en ik vind het weer helemaal prachtig :D

Sic, lies276, iMoeder en 22 anderen vinden dit leuk.
  2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is geen onzinnig voorbeeld, dat is hoe ongemakkelijk ik me zou voelen in een pastel cocktailjurkje.
    (En hoe kom jij erbij dat ik een punt probeer te maken? Ik probeer uit te leggen dat zulke regels voor sommige mensen gewoon heel vervelend zijn, ookal kun jij je daar kennelijk niets bij voorstellen.)

yaro, Zonnestralen en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik merk heel erg dat mensen de ene dag roepen dat je iets echt niet op die manier mag zeggen, maar de volgende dag roept iemand anders in een iets andere context het zelfde het word dat bericht allemaal geliked en iedereen houd op dat moment zijn mond dicht "want oh het is zo grappig wat ze zegt." Ik noem dat zeer selectief zijn.

Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Marchella

Marchella Niet meer actief

Heb je mijn eerste alinea ook gelezen waarin ik zeg tegen @KleineLai dat ik het goed vind dat ze me er op wijst dat het nogal een kutopmerking was?

Op het moment dat ik hem vanmiddag plaatste was ik me er dus niet bewust genoeg van dat het als dusdanig zou overkomen.

lies276 en KleineLai vinden dit leuk.
  5. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Love it.! :D

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    En ik denk dat je laatste zin nu net is wat een aantal mensen hier bedoelen. Nee jij kunt het je niet voorstellen. Dat is waar het bij veel bruiden om draait. Je niet kunnen voorstellen hoe je gasten zich voelen. Als jij het maar leuk hebt en het gaat zoals jij wil. Dat wat jij noemt niet kunnen voorstellen noem ik kortzichtig of ‘dom’ om je eigen woorden een paar Posts geleden maar te herhalen. Nee wacht. Dat ‘dom’ trek ik terug. Ik verlaag me niet om zoiets te zeggen.

lies276, yaro en tuc vinden dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113

Dus in de eerste alinia zeg je dat het niet zo slim was dat te zeggen en vervolgens schop je het in 1 keer onderuit door te zeggen dat glimmer kut opmerkingen maakt. Zeg dan gewoon helemaal niet dat je het niet had moeten zeggen. Want in de tweede alinia praat je het gewoon weer goed.

8. Marchella

Marchella Niet meer actief

Zo kun je het inderdaad ook lezen.

9. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Nou... met mijn kledingmaat, figuur, haarkleur en teint in combinatie met een pastelkleur cocktaildress is de vergelijking met een clown niet zo héél ver gezocht hoor.. :oops::p;)

lies276 vindt dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Even off topic, wat heb jij een leuke profiel naam en foto.:D Als kind keek ik dat altijd. :rolleyes:

A je to vindt dit leuk.
  11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Precies dat wilde ik ook zeggen, voor mij is die vergelijking helemaal niet zo onzinnig. Wat gechargeerd hoogstens.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Je kunt nog steeds kijken. Het komt op Nederland 3/Zappelin. Zoon is er dol op. :D

13. Manque

Manque Niet meer actief

#393 Manque, 22 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2018
    Een bruiloft gaat over een verbintenis aangaan met je partner. En daar kun je wel of geen mensen voor uitnodigen om er getuige van te zijn. Maar om de één of andere reden halen gehuwden (vooral bruidjes) het in hun hoofd dat ze een soort controle mogen uitoefenen op die aanwezigen.

Maar weet je... je huwelijk is voor niemand zó belangrijk als voor degenen tussen wie het voltrokken wordt: jij en je partner. Dus je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat iedereen het leuk voor je vindt, dat iedereen jullie alle goeds gunt, een mooie dag, een fijn feest, maar werkelijk niemand vindt het zo belangrijk als jij op dat moment. Dus ook niet iedereen hecht evenveel waarde aan de dingen waar jij op dat moment waarde aan hecht. Niet voor iedereen staat het gewicht van een eeuwige verbintenis namelijk gelijk aan het bezwaar tegen jurken in felle kleur en eigenlijk vind ik het een beetje gek dat dat ineens een soort issue wordt op een dag die zo bijzonder zou moeten zijn. Voor mij gevoel devalueer je daarmee de verbintenis waar het om zou moeten draaien. Twee mensen die elkaar eeuwige trouw beloven door dik en dun, maar heeeuuuu tante Cor draagt een super drukke print :mad::rolleyes:

lies276, Tannie, Lisanne1811 en 15 anderen vinden dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Maar dit bedoel ik dus. Het gevoel niet kennen, sorrry dat vind ik gewoon geen mensenkennis hebben of je niets aantrekken van andermans gevoelens. Dan draait het toch ook gewoon alleen om jezelf? Ik zag er in poederroze ook uit als een cupcake. En dan kun je je mond volhebben met ‘te beroerd zijn om’ en ‘overhebben voor’, maar kom op hee. Welke forummer hier meet dan met twee maten! Maar ja, als je altijd alles perfect wil hebben dan kan ik me voorstellen dat je je aansluit bij sommigen hier. Daar is op zich niets mis mee, ieder zijn ding, maar ga geen moraalridder lopen spelen hier en ook hier weer roeptoeteren...

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  15. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Hier zijn ze er ook gek op.! (en mama vind het ook nog steeds best lollig ;))

@Ysabella, dank je.! :)

Ysabella vindt dit leuk.
  16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Breng mij niet in de verleiding. :cool: Vroeger kende ik al die afleveringen uit mijn hoofd zat ik gewoon hardop mee te praten. :roflmao: Net als Zaai, oh ge-wel-dig.

Novastar vindt dit leuk.
  17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Het word ook allemaal erg uit zijn verband getrokken en tuurlijk is het niet erg als iemand dwars in een rode jurk komt als het thema pastel is. Die ene persook zal de fotos echt niet verpesten maar gelukkig heeft het grootste deel van de beleefde gasten wel het fatsoen zich voor 1 dag aan te passen aan de dresscode wensen van het bruidspaar het is immers hun dag en zal er alsnog een mooi geheel zijn voor het plaatje. hoogstens lullig voor degene die zich niet aan de dresscode hield dat diegene op elke foto qua kleur vloekt bij de andere gasten. Ik had mijn ceremonie meester gevraagt met de fotograaf te overleggen die persoon zo min mogelijk op foto vast te leggen.

Blijdorp en Ysabella vinden dit leuk.
  18. Manque

Manque Niet meer actief

Oh, toch fijn dat je zo nog een beetje de controle hebt kunnen houden! Dat zal een mooi album zijn geworden :thumup:

lies276, Lisanne1811, Triangel en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nee daar had ik overheen gelezen! Maar ik vind het lullig hoe iedereen op glimmer reageerde. Omdat zij een perfect geplande droombruiloft met dresscode heeft. Vraag me af of het jaloezie, afgunst of simpelheid van iedereen is dat.dan de conclusie word getrokken dat ze neerbeugend, egoistisch en het plaatje belangrijker vind dan haar gasten.
    Niet iedereen hoeft dezelfde mening.te hebben maar de manier waarop ging in mijn ogen te ver. Je hoort haar ook niet zeggen dat ze bruiloften met mensen in spijkerbroeken maar een armoedige bende vind. Ook haar woordje "kringen" was voer om vol op in te gaan terwijl dit gewoon een andere benoeming was voor de mensen in haar omgeving.
    Ieder zijn mening maar ik vind dat een bruiloft de droomdag van het bruidspaar is en die zich gelukkig en fijn horen te voelen. En als een dresscode voor gasten daarin kan bijdragen vind ik dat je als gast het respect mag opbrengen om dan maar 1dag wat minder confortabele kleding te dragen om een ander op zijn droomdag nog gelukkiger te maken!
    En voor de rest is mijn mening hierin volgens mij wel duidelijk dus ga ik verder ook niet meer in discussie over dit onderwerp!

Maev, Blijdorp, snoes79 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat vind ik dus echt erg. Dan ben je dus geen gast/vriendin/familielid meer die komt vieren dat jij met je lief trouwt maar "iemand in de verkeerde kleren die zo min mogelijk op de foto's moet".
    Als ik erachter was gekomen dat een vriendin dit achter mijn rug zo had geregeld kon ze de hoogste boom in, dan was de vriendschap dus echt over. Wat had ik me dan verdrietig gevoeld zeg, alleen maar omdat ik in de fucking verkeerde kleur jurk was gekomen.
    Die mensen komen voor jou hè! Echt ongelofelijk.

lies276, monique7, Lisanne1811 en 10 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina