Ach ja... Als je alleen op uiterlijke schijn gefixeerd bent dan vind je de foto’s belangrijker en hoe alles eruit ziet dan wat je gasten erbij voelen. Zo’n idee krijg ik er dan bij. Ik vind het naar als mensen je vertellen wat je aan moet doen. Ookal is het maar voor één dag. Ik ben zelf ooit 50 kilo zwaarder geweest. Als ik iets met pasteltinten had moeten dragen had je net een plastic cupcake op kunnen blazen en op mijn stoel kunnen zetten. En zo zullen er nog wel meer reden zijn waarom gasten soms dingen niet willen dragen. Tuurlijk, het is de dag van het bruidspaar maar niet elke wens hoeft ingewilligd toch? Nu vraagt ze dit, maar had ook anders kunnen zijn. Het gaat er toch om dat het een dag is met mensen van wie je houdt? Niet hoe je aan jouw perfecte plaatje voldoet? En nee een spijkerbroek vind ik ook niet leuk, maar wat wil je eraan doen als iemand zo binnenkomt? Straks moeten we eerst nog langs de arts om onze rimpels te laten verwijderen en onze lippen op te vullen... ‘Want in onze kringen haalt niemand het in zijn hoofd om enz enz enz...’ Beetje overdreven allemaal. Ik wilde een dag vol gezelligheid en lol en niemand iets vertellen en dat is gelukt. Dat spat ook van de foto’s af!
Dat is ook het idee achter zo'n pasteltinten eis, niemand ziet er nl uit in pastel. Dat staat echt niemand. En ik denk dat sommige bruiden erop kicken om alle gasten voor * te laten lopen om er zelf mooier uit te zien.
Serieus?? Geen wonder dat sommigen dan een heel wensenpakket inleveren bij hun 'gasten'.. Voor de meeste gasten is dat gewoon een feest hoor waarvoor ze zijn uitgenodigd. De naasten zijn persoonlijk gelukkig omdat hun geliefde persoon ja-woord gaat zeggen. Anderen zijn blij voor je en komen je feliciteren. En een beetje feest vieren.. Groter is dat allemaal niet voor een gemiddelde gast..
Echt? Jij had je dus zo weg laten sturen als de print of de kleur van jouw jurk de bruid niet aanstaat? Dat vind ik heel bizar.
Sja.. kleurbeleving, prints, hoe netjes is netjes etc. Is nogal subjectief. En dus is dit knap lastig om in een kaart te zetten. Rood is inderdaad in vele variaties beschikbaar. Net als roze... Als ik het zo inschat is de groep genodigden wel op de hoogte van de etiquette en schat ik in dat er niemand in spijkerbroek komt. En dan lijkt het mij al lastig om te moeten zeggen dat niemand incl. Kinderen in het wit mag komen. Dan ken je of je gasten niet goed genoeg of je hebt last van een behoorlijke controledrang. Het geeft ook niet echt vertrouwen weer. Dat zou ik persoonlijk als een soort aanval kunnen zien. Kortom: ik ben heel benieuwd hoe je dit gaat verpakken en hopelijk krijgen we de foto's te zien. Tip: evt. Kan fotoshop gebruikt worden. Dan ziet iedereen er hetzelfde uit. Misschien stelt dat gerust
Ik vind de eisen die er tegenwoordig gesteld worden belachelijk en overdreven. Alles moet tot in de puntjes geregeld worden. De manier van staan op een foto, de plaatsen bij de ceremonie, de plaatsen bij het diner en het worden steeds extremere ‘Amerikaanse’ taferelen hier. En ooo wee als je jezelf niet in die eisen gedraagt dan breekt de hel los...wow toffe bruiloft heb je dan zeg. Constante stress over of je dag wel helemaal goed verloopt, iedereen jouw pasjes aanneemt en de kleuren aan heeft die jij wil dat ze speciaal voor jou gaan kopen. Dan is het genieten die dag...ik kan uit ervaring vertellen dat de bruidjes die het los laten veel meer genieten dan diegene die strakke regels hebben! Ik trouw zelf binnenkort en ik heb geen eisen. Mensen moeten lekker gaan zitten waar ze willen zitten. De kleuren aandoen die ze zelf aan willen doen. Het maakt me dus werkelijk niks uit zolang ze maar niet in een trainingspak komen en dat hoef ik tegen de gasten echt niet te zeggen want dat is vrij normaal. On topic, ja ik vind het overdreven
Ben blij dat ik een hoop van jullie niet als vrienden heb Wij hebben een dresscode (Black tie / cocktail) en de ceremonie meesters zullen idd iemand in spijkerbroek naar huis sturen. Maar ik weet 1000% zeker dat niemand dom genoeg is om in spijkerbroek naar onze bruiloft te komen Onze bruiloft is tot in de puntjes gepland, qua tafel schikking en verschillende foto’s die gemaakt moeten worden. Maar dat maakt het echt niet minder leuk en spontaan hoor?
Toen ik las “Ik ben 1 van de 4 ceremoniemeesters” stond het voor mij eigenlijk al vast... jep,bridezilla. Mocht het zo zijn dat het bruidspaar alle kosten voor reis en verblijf naar Itlaië op zich neemt, nou vooruit dan mogen ze als tegenprestatie wel iets aangeven wat betreft kledingwensen. Maar dan nog zou ik dat zéker niet zo via de uitnodiging doen, maar via de informele weg aan gasten kenbaar maken. Ik neem aan dat ze de mensen die ze uitnodigen kennen en spreken? Dan kun je dat dus gewoon aangeven als de bruiloft ‘toevallig’ een keer ter sprake komt. Iemand die meent vier ceremoniemeesters nodig te hebben, zal het buiten de officiële vergaderstructuur om vast ook wel eens met mensen over de bruiloft hebben. En anders zullen die 4 ceremoniemeesters wel een stoom moeten afblazen. Als je mensen al op kosten jaagt door in Italië te trouwen en ze zelf op te laten draaien voor reis en verblijf, dan heb je echt niks meer te eisen. Dan mag je gewoon blij zij dat je überhaupt gasten hebt om je foto’s mee te vullen.
Huh? Je weg laten sturen vindt je heel bizar maar een glas wijn over haar heen gooien is wel normaal?
Nee dat is natuurlijk ook heel gek, maar een passende reactie op iemand naar huis sturen die de moeite genomen heeft om op jouw feest te komen en daar evt dingen voor te regelen. Die komt daar aan en hoort doodleuk: sorry ga maar naar huis
Van pasteltinten zou ik echt een lelijk muur bloepje worden op de foto's en zou je mij op het feest niet kunnen waarnemen. Maar hey, alles wat de bruid wilt. Ik begrijp wel dat ze een eenheid wilt, maar waarom in vredesnaam pastel tinten. Ik had een x aantal jaar geleden een bruiloft waarbij iedereen in alledaagse kleding moest verschijnen. Nou nou nou, ik was echt overdressed met mijn jurkje die ik doordeweeks wel vaker aan heb. Iedereen gaf mij wel telkens complimenten haha, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was...
Dat is ook zeker ongepast vind ik. Maar wijn over de bruid gooien is echt asociaal agressief gedrag wat gewoon nooit goed te praten is, sorry hoor.
Tuurlijk is het gewoon een feest, en voor de derde keer, als ze nou SPECIFIEK zeggen dat je alleen een groene jurk met gele strik aan mag, dan vind ik dat ze niet zo moet zeuren. Maar, als de bruid vraagt om geen felle kleuren en drukke prints te dragen, dan vind ik dat geen bridezilla of controlfreak. Meer iemand die veel tijd energie en geld heeft gespendeerd aan de bruiloft en het thema/kleur dat ze graag wil dat dit mooi 1 geheel vormt. Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat mensen dan niks in de kast hebben hangen, of voor een leuk bedrag aan kunnen schaffen. Om het vervolgens met de volgende bruiloft weer aan te trekken. Maar dat vind ik. En dat hoeft, goddank, niet iedereen te vinden.
Als er in de dresscode staat dat ze geen knalrode felle jurken wil, en jij verschijnt daarin, dan ben je dusdanig respectloos dat ik het zelfs niet meer dan logisch vind dat ze je naar huis stuurt. Ik begrijp oprecht niet waarom je er zo tegen aan schopt. Ga dan niet. Ipv recalcitrant als een kleuter in iets te verschijnen wat de bruid niet wil en dan vervolgens nog rode wijn willen gooien ook. Kom zeg, je bent geen 3 meer.
Ik denk dat dat voor de meesten geheel wederzijds is..... Hoe oppervlakkig kun je zijn? Vrienden (laten!) wegsturen van je feest omdat hun broek je niet aan staat...... (Zou zelf ook geen jeans dragen naar een bruiloft, maar iemand daarom wegsturen.....??)