Van mijn vriendin weet ik het precies, zij kwam in een 3/4 spijkerbroek en een t-shirt met gympen, zij was ceremoniemeester. Zelfs mijn schoonfamilie stond versteld, zij hadden wel broeken aan maar dan een nette broek en een mooie blouse. En 3 volwassen mannen ook een spijkerbroek maar mooi gecombineerd met een blouse. Zelf zou ik als daggast nooit een spijkerbroek aan doen.
Dat is prima hoor, mijn mening blijft dat het waarschijnlijk gewoon niet nodig is. Het is een schriftelijke mededeling naar de gasten dat je vindt dat zij geen idee hebben hoe zich te kleden, en dat ze jou niet echt kennen. Tenzij je een echt verkleedfeest organiseert op de dag van de bruiloft, dan snap ik het.
Prima, dat is jouw mening. Ik heb nog nooit gedacht '' Goh, die mensen die een dress code hebben op hun kaart vinden dat ik mij niet goed kleed '' en al zouden ze dat wel denken, boeiend. Ik blijf van mening dat als iemand een dress code op zijn of haar speciale dag heeft dat ik daar gewoon respect voor moet hebben, en dan maakt mij de reden echt totaal niet uit waarom ze dat op de kaart schrijven, als ik iemand kan helpen om een speciale dag '' perfect '' te krijgen door zoiets simpels als mij te houden aan hun dress code dan draag ik daar graag in bij.
Iets met respect een paar posts terug....wederzijds enzo... Dit heeft van beide kanten niets met het onderwerp te maken volgens mij
Ze maakt een opmerking dat ik mijn moeder maar moet pesten, dan vertel ik haar dat ik dat dus al doe met een knipoog. Ik geloof niet dat dat onrespectvol naar haar toe is.
Ik denk niet dat een bruidspaar het boeit wat jij daarvan vind. Ik heb vaak een dresscode omdat ik het leuk vind. Je doet mee of niet. Dat hoeft geen verkleedpartij te zijn maar gewoon netjes in een bepaalde thema/stijl.
Van mij mag je een keer ophouden met je kinderachtige smileys. Dat we in een ander topic ergens van mening in verschillen, hoef je in een ander topic niet te verdraaien en belachelijk te maken. Ik ben helemaal voor een pittige discussie maar ik baal enorm van het feit dat je er een dolletje van blijft maken. We verschillen van mening en dat mag, maar nu klaar ermee!
Ik ben het eens met @lies276. Een lolletje lijkt prima, maar zij vindt dit niet leuk en dus is het niet leuk. Om dan alsnog door te gaan zou pesten zijn. Misschien en waarschijnlijk niet zo bedoelt maar dat is het dan wel.
Ik denk dat als de kleine zo op bed ligt, ik klaar ben met stofzuigen en even kan zitten met een bak koffie.. Ehh... popcorn, ik dit topic even helemaal ga lezen. 41 pagina`s puur vermaak volgens mij
Nou lees ik het hierboven weer en denk ik help?! Mag je als gast geen lange jurk aan?? Er is geen dresscode bekend.
Valt reuze mee hoor. De gene die dit een '' rel '' topic vinden die zijn blijkbaar vergeten ( of hebben het nog nooit mee gemaakt ) hoe een echt rel topic er uit ziet. Zonde van je popcorn.
Ik gooi er ook maar weer eens een bericht tegenaan. De huidige stand van zaken terwijl ik dit typ, is dat 12 mensen de post van Lies leuk vinden en 8 mensen de post van Kleinelai daaronder. Misschien geeft dat enige duidelijkheid over hoe jouw berichten richting Lies worden opgevat? Je bent Lies belachelijk aan het maken in je posts in dit topic, terwijl ze nog niet eens mee postte. Dat valt in mijn boekje onder de noemer ‘pesten’. En wat kleineLai al zegt, soms is iets niet bedoeld als pesten. Maar het gaat niet alleen om de opvatting van de zender, het gaat er ook om hoe iets valt bij de ontvanger.
Ach hou op hoor, feit blijft dat ik niet over Lies begonnen ben, misschien moeten jullie even terug gaan naar de pagina waar het begon, misschien is het dan handig dat je de des betreffende persoon die naam en toenaam zei dan ook even aanspreekt of niet? Toen was het hek van de dam en deden er mensen (onderanderen ik) inderdaad mee. Ik heb in mijn eerste post in dit topic, mij uitgesproken over het tepel topic, omdat ik vind dat mensen selectief zijn wat betreft "pesten" en "opmerkingen" maken. Overigens, vind ik dat er met 2 maten word gemeten, glimmer werd hier zo'n beetje afgemaakt met bepaalde "humor" en opmerkingen, maar daarover blijft het akelig stil. ik was het niet eens met wat er gezegd werd tegen haar, maar kon er trouwens wel om lachen omdat ik zelf ook wel snap dat je niet alles te serieus moet opvatten. En dat is nu waar ik nu persoonlijk over val, er zijn hier genoeg mensen geweest die de zelfde soort opmerkingen maakte tegen Glimmer of over Lies, maar blijkbaar is dat dan allemaal wel oké behalve als ik wat zeg. Ik vind het allemaal helemaal mooi, ik ga genieten van de regen buiten.
Dresscode pastel chique Misschien heb je hier wat aan: https://www.dresscodes.nl/dresscode-pastel-chique/ Heeft het bruidspaar een eigen bruiloftswebsite? Dan kan je daar misschien een pagina wijden aan de kledingeisen. Of anders een mail? App? Zeikerds heb je overal; jij kan alleen zeggen: wensen van het bruidspaar. Ceremoniemeester zijn is zeker niet altijd leuk. Vind het wel ietwat bridezilla. Je kan mensen nog wel vragen of ze hun kleding niet te druk en schreeuwerig willen laten zijn maar om allemaal in pasteltinten te komen? En dan nu over de discussie over spijkerbroeken en weet ik veel wat: Ik vind dat je als daggast bij een bruiloft je netjes hoort te kleden. Mannen in pak en vrouwen in een nette jurk of nette broek/rok met blouse. Broekpak kan ook nog. Het gaat om de erkenning van de gebeurtenis en respect naar het bruidspaar toe. Trouwen is toch wat anders dan een verjaardagsfeestje. Als je je voor zo'n belangrijke dag al niet wil kleden, waarvoor dan nog wel? Voor alleen avondgasten vind ik het weer wat anders. De foto's zijn gemaakt en het officiële gedeelte, de plechtigheid is geweest. Maar dan alsnog kan je je wat opdoffen en bedenken dat je je beter mag kleden dan op een gemiddelde werkdag. Hoge kosten vind ik onzin. Schaf 1 of 2 nette outfits aan en gebruik ze voor die gelegenheden. Met een ander sjaaltje of een ander sieraad ziet niemand dat je hetzelfde aan had als de vorige keer. Mijn man heeft zijn trouwpak als pak. Ander overhemd en stropdas en klaar. Mijn schoonmoeder vindt het onzin om een pak te dragen bij een bruiloft. Zo trouwde de neef van mijn man (toen nog vriend) en hij wilde geen pak aan, mede dankzij schoonmoeder. Uiteindelijk had hij dan wel een nette broek met overhemd aan... en een niet goed zittend jasje van zijn vader. Zwager had een spijkerbroek en vest aan. Ik heb me dood zitten ergeren. Dan ben je nog familie ook. Gelukkig heb ik inmiddels wat meer invloed op mijn man en ziet hij het zelf ook wat meer in. Mooiste was: toen wij gingen trouwen vroeg schoonmoeder of zij en mijn moeder in het lang moesten. Om vervolgens op te merken dat dan IEDEREEN in het lang moest. Ik verwacht netjes van mijn gasten, niet dat ze in een galajurk komen opdraven. Dat heb ik afgekapt. Snap dat niet iedereen dat in de kast heeft hangen. Als dat een dresscode zou zijn van een goede vriend(in) of naaste familie zou ik dat wel willen aanschaffen of huren trouwens.
Dat klopt. De "echte" reltopics zoals die vroeger blijkbaar gevoerd werden, zijn van "voor mijn tijd" hier. Ik heb al eens verschillende forumonderdelen tot in bladzijde 2 -honderd- weet- ik -veel - zitten terug zoeken op zoek naar die sensatie
voor zover ik het allemaal gevolgd heb... Misschien komt dat omdat je onwijs opvalt, je wilt overal de boventoon voeren (althans zo komt het over op mij)... nog meer dan die anderen... 8 van de 10 reacties zijn sarcastisch of weet ik veel wat... Het is gewoon niet leuk meer
O kak....nu heb ik thee en gaat dit nog steeds door? Echt nu ga ik heel flauw wel waarschuwingen geven. @lies276 net zo goed. Als deze discussie over wie,wat ,wanneer en samen met wie nog een keer de kop opsteekt in dit topic klap ik hem op slot.