Ik vraag mij echt af wat mensen met meerdere ceremonie meesters (zoals 4 bij de vriendin van ts), dingen die tot in de puntjes gepland hebben, en serieus de optie gebruiken om mensen naar huis te sturen te compenseren hebben ofzo? Is dat de perfecte schijn ophouden terwijl je leven eigenlijk helemaal niet zo leuk is oid?
Dat zeg ik toch, uit plichtsgevoel omdat het verwacht wordt. Ik bedoel het is een beetje raar om niet naar de bruiloft van mijn broer te gaan.
Ja mijn man ook, maar mijn vader dus niet. En ik heb liever dat hij zichzelf mag zijn op onze bruiloft. En verder doen de meeste mensen gewoon echt hun best om netjes naar een bruiloft te gaan, soms niet je smaak, maar hoe erg is dat?
Dat is ook raar, maar dat je enkel gaat uit plichtsgevoel vind ik ook wel raar. Het is je broer tenslotte. Een feestje, iedereen in het mooi, als het mee zit mooi weer, lekker eten, gratis drank, herinneringen maken..
Ja daar kies ook voor, maar ze mogen wel meegenieten. Want ik zorg er wel voor dat onze bruiloft ook genieten is voor onze gasten. Zo ben ik dan ook wel weer. Persoonlijk vind ik bruiloften altijd heel erg leuk. Als je er geen zak aan vindt, waarom ga je dan? Wie zegt dat een vriendschap net zoveel waard is als de broek? Beetje flauwe opmerking. Je snapt zelf toch ook wel dat je niet in een spijkerbroek aan kunt komen als de dresscode Black tie is?! En nee, m’n dag zal absoluut niet verpest zijn en de dag wordt er ook niet minder leuk van. Maar ik zou wel gekwetst zijn dat iemand op zo’n dag niet even de moeite neemt iets gepasts aan te trekken. Hoeveel moeite is dat nou?
Geen wit, geen zwart, geen felle kleuren, geen drukke prints, tussendoor nog kleding voor poolparty. Tel daarbij op dat mensen al een reis naar Italië hebben ondernomen. Ik vind het dan toch redelijk specifiek worden allemaal. Zéker omdat TS al aangeeft dat het allemaal mensen zijn die wel weten hoe ze zich moeten kleden. Waarom dat dan allemaal nog zo krampachtig benoemen. Algemene dresscode om het een beetje af te stemmen en vragen te voorkomen, moet genoeg zijn. Ik draag op bruiloften meestal een cocktailjurk of een lange jurk. Voor een bruiloft nooit helemaal zwart, maar een deel van mijn jurken heeft wel zwart als basiskleur. En als zwart niet de basiskleur is, dan is het wel een donkere of wat fellere kleur. Ik ben een enorme bleekscheet en lichte kleuren of pasteltinten staan me echt niet. Geloof me... dat is ook niet fraai op je foto’s. Ik weet best hoe ik me moet kleden op een bruiloft of feest met dresscode. Maar ik zou me bij deze eisen toch wel ongemakkelijk voelen.
Nou voor mensen die geen black tie hebben is het voor een paar uurtjes wel veel moeite om dat aan te schaffen als ze daar het geld niet voor hebben.
Ik denk dat al onze vrienden en familie wel blacktie in huis hebben. En onze bruiloft is niet een paar uurtjes maar duurt een volledige dag. Daar ik hoeft een leuk jurkje absoluut niet duur te zijn
Ik vind het wel een logische opmerking. Als je een vriend naar huis stuurt omdat hij zich niet aan dr fresscode heeft gehouden zegt dat wat over de vriendschap. Van beide kanten hoor, als er een dresscode is kun je kiezen om niet te gaan als het je niet aanstaat of je aan te passen, maar als je iemand wegstuurt om een spijkerbroek zegt dat net zo goed wat over jou en dan denk ik ook dat die vriendschap niet zo diep gaat.
Ik reageerde dus op het feit dat mensen erom weg gestuurd worden. Wanneer het feit is dat dat dus gebeurd. Dus als jij nu begint over niet wegsturen krijg je een andere discussie. Daar ging het niet over.
Haha ik denk dat dit andersom ook zo is ik krijg de kriebels van al dit geregel. Hoop wel dat je een hele fijne dag hebt ik blijf lekker in mijn spijkerbroek op de bank hihi
Je dag is niet verpest. Maar ik vind het er niet uit zien. Op mijn bruiloft kwam iemand in een witte drie kwart legging, me spijkerrok en wibra top. Ik heb dr niks van gezegd maar heb me wel serieus afgevraagd hoe je dat in godsnaam uit de kast haalt, in de spiegel kijkt en denkt "ja dit ga ik aan doen" Ik snap dat gewoon niet. Je gaat niet naar de buurtbbq ofzo
Ik ga graag naar feesten als ze ongedwongen zijn. Bij bruiloften komen er gauw al van die ‘narcistische eisen’ om de hoek kijken waar ik mij kapot aan erger. Dat zijn, in mijn ervaring vaak tenenkrommende ceremonies en feesten. Zo voel ik dat gewoon. Dat is niet raar, maar blijkbaar anders dan jouw beleving.
Ik kan me niet voorstellen dat er niet voor ieder wat pastelligs te vinden is. In ieder geval niet hoe ik pastel interpreteer. Je hebt toch pastel in elke mogelijke kleur? Zoiets stel ik me voor en wat mij betreft kun je daar ook zachte grijze tinten aan toevoegen. Prima te doen toch? Bekijk bijlage 568253
Maar dat je daar uberhaupt op let? Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf absoluut mijn best doen om netjes op een bruiloft te verschijnen, maar kan me echt niet storen aan mensen die dat minder doen.