Die huur je gewoon! Hoef je niet anders te schaffen hoor. Op een Black tie event zal denk ik 70% van de pakken of jurken een gehuurde versie zijn. Verders snap ik werkelijk niet waarom sommige mensen zichzelf belangrijker vinden dan het bruidspaar door deze belachelijk en veeleisend te noemen. Je kunt er heel veel van vinden maar dit is wat ze willen. Bruiden hebben jaaaaaaaaren vaak nagedacht hoe hun perfecte dag eruit moet komen te zien en ik vind het dan toch wel respectloos als je dan zegt f*uck it... Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb. Zou ik je wegsturen... Nee wss niet omdat ik geen toestand op mijn bruiloft wil, maar ik zou wel na de bruiloft met de persoon praten om te vragen waarom het zo vreselijk moeilijk was om je voor 1 dag niet jezelf zo belangrijker te vinden.
Voor mij zouden alleen die twee donkerste kleuren paars te doen zijn. Maar die vind ik dan al niet echt meer pastel. Dat is ook gelijk het nadeel van dit soort eisen die buiten de etiquette vallen. Black tie, cocktail, tenue de ville... de interpretatie daarvan is redelijk duidelijk. Ken je de termen niet, dan google je het. Maar pastel wordt al een stuk vager. Drukke prints ook. Wanneer is een print te druk? Niemand weet het, behalve de bruid. Het is dus aan de ene kant veeleisend. Aan de andere kant eigenlijk niet specifiek genoeg. En daarom dus voor gasten vervelend. Schrijf gewoon ‘cocktail’ en het is duidelijk wat wordt verwacht. Kom met allerlei aanvullingen en je weet als gast maar één ding: ik kan het fout doen. Dus krijg je een heel ongemakkelijke situatie.
Tja, ik zie het wel. En met mij velen denk ik. Je hoeft naar mijn mening echt niet vol opgedoft heen, maar niet zoals je naar school gaat. Ik (!) Vind dat niet netjes, en zie dat.
Dat vind ik wel vervelend voor je. En sure, veel ceremonies zijn ook tenenkrommend, maar het gaat om het totaalplaatje. Familie, vrienden, mooie omgeving, leuke herinneringen. Als een 'narcistische eis' een hele dag voor je verpest dan is dat heel zonde.. Voor jou maar ook voor het bruidspaar die graag wil dat jij ook een leuke tijd hebt. En eerlijk, als mijn zus zou zeggen dat ze enkel komt vanwege plichtsgevoel dan heb ik liever dat ze niet komt.
@Champetter die eis kun je toch eigenlijk heel makkelijk verwoorden? Vind het niet echt bridezilla (heb het erger meegemaakt qua eisen) “De bruid en bruidegom (met hun kinderen) zouden graag het vlammende en spetterende middelpunt zijn op hun dag en verzoeken daarom om wit, zwart en vlammende/felle/opvallende kleuren/prints achterwege te laten.” Aan de andere kant, afhankelijk van de jurk kunnen juist die felle kleuren en drukke prints er op foto’s ook voor zorgen dat het bruidspaar er tussenuit knalt!
Tuurlijk wel. Ik kan het wel tot in de puntjes regelen. Maar op de dag zelf zullen dingen echt wel anders lopen dan ik ‘geregeld’ had. Oa omdat er ongeveer 30 kinderen aanwezig zijn en mensen zou eenmaal ook foutjes maken
'onze kringen' klinkt best eng. Wij hadden geen dresscode en onze foto's zijn prachtig geworden. Het geheim: investeer in een goeie fotograaf. Dat bepaalt grotendeels of je foto's mooi worden, de kleding van je gasten heeft daar nauwelijks invloed op. Ook zonder dresscode komen gasten echt wel netjes gekleed, vooral de daggasten. En wat m'n avondgasten allemaal aan hadden kan ik me echt niet herinneren, daar ben je op dat moment ook echt niet mee bezig. @Champetter wie betaald de kosten van reis en verblijf voor de bruiloft? ik zou zeggen wie betaald bepaald
Opeens denk ik " wacht eens even." Iedereen vind het normaal dat er kledingvoorschriften zijn op het werk, soms krijg je zelfs kleding op maat thuis gestuurd. Dat is allemaal maatschappelijk geaccepteerd, maar owee als je een dresscode krijgt op een bruiloft van vrienden,familie,kennissen of collega's. Hier in huis zouden wij in -expres- gebrekkig Engels zeggen " i don't snap it. "
Dat hoef je niet vervelend te vinden hoor, want mijn dag is niet verpest. Ik houd van mijn broer en familie. Maar bruiloften zijn gewoon niet mijn favoriete feesten. Vooral niet als het zo volgens eisen zijn. Maar ik ga natuurlijk vanzelfsprekend naar de bruiloft van mijn broer. Maar het kan toch gewoon zo zijn dat ik dit uit liefde voor hem doe... maar niet vanwege zijn bruiloft. Want die vond ik echt vreselijk, met hoog poeha-gehalte.
Na de bruiloft met iemand praten over zijn/haar kledingkeuze? Je komt over als een strenge schooljuf. Naar mijn mening draait een bruiloft om liefde en die liefde te kunnen delen met jullie naasten. En voor mij wordt die liefde voor dierbaren echt niet minder als iemand zich niet aan de dresscode heeft gehouden (die wij sowieso niet hadden). En mensen doen echt hun best wel. Zeker als het goede vrienden van je zijn en ze jullie kennen.
Dat... Of wat te denken van de scholen die vragen "wilt u uw kind op die en die dag witte kleding aantrekken ivm xxx (vul zelf maar in welke reden de school heeft). Maakt werkelijk niemand een probleem van...
Kleding die je dagelijks aan moet of kleding die je een keer kunt dragen (want je kunt natuurlijk niet hetzelfde jurkje 2 keer naar een bruiloft aan). Zie je echt het verschil niet?