Als je wilt dat de sfeer op je bruiloft perfect is, zal je als bruid toch dingen moeten loslaten. Als mensen zich niet op hun gemak voelen, of er zelfs tegenop zien, dan zijn de foto’s misschien perfect maar is de sfeer om te snijden.. brrrr moet er niet aan denken. Onze bruiloft was een fantastische dag, ook tot in de puntjes geregeld. Iedereen straalde en het was beregezellig. Die ene Pipo met spijkerbroek, iemand in een strandjurk met grote gouden oorbellen.. daar denk ik niet aan terug als ik denk aan de dag hoor. sterker nog, ik vind het juist wel mooi al die verschillende, gekke mensen bij elkaar! Maar goed, ik begrijp ook dat je weinig info hebt op mrs Bridezilla, t’s. Lijkt me best een lastige rol!
Omdat ik het lelijk vind. Zoals ik al zei, je gaat niet naar de buurt bbq. Je gaat naar een bruiloft.
Ik ben zelf ooit op een bruiloft geweest waar de ene helft familie en vrienden van de Oer-Hollandse Henk was en de andere helft familie en vrienden van de van oorsprong Turkse Fatima. Was heel grappig. De ene helft had een spijkerbroek met hoogstens een net overhemd, de andere in vol ornaat, lange jurken, nette pakken en uitgebreide kapsels en make-up. Alleen de opgedofte helft danste trouwens, de andere groep stond met een biertje aan de kant. Ik vind dit nog geen extreme vraag, maar het moet wel een beetje leuk blijven. Ik vind sowieso dat het moet gaan om de liefde, tussen het echtpaar en van de groep eromheen. En dat een bruiloft dus bij de mensen hoort te passen. Wij hadden als wens dat mensen feestelijk gekleed zouden zijn. Ik vind het op elk feestje leuk als mensen een beetje hun best doen, maar ik vond het vooral fantastisch dat mensen zoveel van mij houden dat ze de moeite nemen om (in sommige gevallen) uren te rijden om mij te feliciteren. Dat houd ik vooral over aan mijn bruiloft. Het gevoel van warmte dat al deze mensen ons het geluk gunnen.
Kleding heeft voor mij niks met sfeer te maken, (in de zin van dat het niet opeens heel saai word als iedereen zich houd aan de dresscode) ik ben alsnog heel gezellig in een pastelkleurig cocktail jurkje, ook al ben ik dan een muurbloempje waar iedereen overheen zou kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bruiloft ( waar de dresscode iets van "gewone kleding" was alles behalve een bruiloft vond.) Maar Hey, dan alsnog draag ik mijn dagelijkse kleding ( die te netjes bleek. ) De bruiloft was een soort van verjaardagsfeest feest. Als het bruidspaar het maar geweldig vond, daar gaat het mij om!
Eerlijk gezegd vind ik die dingen ook vervelend, zeker als ze op het laatste moment worden aangekondigd (wat hier vaak zo is). Dan moet je ineens onverwacht gaan winkelen voor kleding die je eigenlijk niet nodig hebt. Ik wil eigenlijk al niets nieuw kopen vanwege de schandalen in de kledingindustrie (milieuvervuiling, het uitbuiten van vrouwen etc) en dan moet je weer last minute toch maar iets gaan kopen. Misschien off topic, maar ik vind het irritant.
Die persoon laten we door de fotograaf helemaal aan de buitenkant van de foto staan, zodat hij of zij er makkelijk vanaf gefotoshopt kan worden. (geintje)
Toen wij gingen trouwen, hadden we geen dresscode. Wanneer mensen aan ons vroegen wat ze aan moesten (ja, zo lief is onze omgeving), zeiden we gewoon: Feestelijk! Mijn eigen vader liep in een keurige spijkerbroek met een hip overhemd en een jasje. De man heeft geen pak en de enige dag in zijn leven dat hij een stropdas heeft gedragen was op zijn eigen bruiloft. Maakte mij werkelijk helemaal niets uit. Een goede vriend van ons (waarvan we al wisten dat zowel hij als zijn vrouw een vreselijke kleding smaak hebben ), kwam in zijn witte trouwpak. Hij voelde zich helemaal het heertje en dat was voor ons het allerbelangrijkste. Iedereen had vreselijk hun best gedaan! De een alleen met een wat beter resultaat dan de ander Overigens; mijn man mag nooit in spijkerbroek naar een bruiloft. En we houden ons aan de dresscode. Maar pastel staat mij echt voor geen meter, dus die zou ik even overleggen met het bruidspaar misschien dat donkerblauw dan wel acceptabel is. Als laatste: mijn ervaring is dat je als bruidspaar toch wel overal uit ‘springt’ ongeacht wat de rest aan heeft!
Misschien is dit heel krenterig van mij hoor... maar ik heb geen kledingstuk binnen dat kleurenschema dat (onderdeel van) een bruiloftoutfit is en wil er ook geen kopen. Ik heb best wel wat mooie en feestelijke jurkjes, maar geen binnen dat kleurenspectrum. En als ik al 80 euro heb uitgegeven aan het vrijgezellenfeest, 50 euro in een envelop heb gestopt en 50 euro kwijt ben aan de babysitter, ga ik geen jurkje meer bijkopen als ik die eigenlijk niet nodig heb en die ik ook niet meer zal dragen na deze dag (want ik hou helemaal niet van pastel). Ik snap dat het een klein verzoek lijkt, het kan voor sommigen financieel niet haalbaar zijn. Misschien stuiten die kledingvoorschriften op bruiloften me daarom wel tegen de borst: ik kan daar op andere plaatsen en gelegenheden ook weinig mee Voor koningsdag ga ik ook geen oranje kledingstukken aanschaffen. Mijn zoon was tijdens de koningsspelen op school in 't groen. We zijn ook republikein, dus ja. Kleinigheidje misschien. Hoe dan ook: ik vind dat je als bruidspaar niet ineens eigenaar van je gast bent omdat je er een hoop geld tegenaan gesmeten hebt of omdat je een bepaald ideaalbeeld voor ogen hebt nadat je exorbitant veel uren TLC hebt gekeken en op Pinterest hebt rondgehangen. Je kunt mensen vertellen dat de bruiloft een bepaald thema heeft en hopen dat ze zich door dat thema laten leiden bij hun kledingkeuze, maar meer toch niet?
Oh ja zo waar. Onze oudste bleek ineens ziek en zette het op een brullen tijdens het ja-woord. Maar wat was het een mooie dag.
Ik wens je een fantastische dag! Maar ik ben blij dat ik niet hoef te komen. Niks voor mij die poespas. Maar waarschijnlijk zijn jullie vrienden een beetje dezelfde types, familie misschien (grotendeels) ook wel. Dus dan komt het vast in orde!
Oh alleen onze eigen kinderen zijn bij het ja-woord / de ceremonie. Alle andere kinderen zullen worden opgevangen op dat moment door het animatie / babysit team Hoop zoooo dat onze meiden het niet op een huilen zetten. Praten vind ik oke, maar huilen zou ik echt wel jammer vinden geloof ik haha
Wat grappig ik en mijn man waren een x aantal jaar geleden ook in het groen op Koningsdag, wat hebben wij toen gelachen zeg. ( we hadden het niet op elkaar afgestemd) we waren toen lekker tegendraads en niet van plan om naar de stad te gaan, uiteindelijk wel uitgekomen in de stad. Ik vind als je zoveel geld uitgeeft aan je droombruiloft je best een dresscode eruit mag slingeren voor je gasten. Overigens hou ik van Amerikanen die 10 bruidsmeisjes hebben in allemaal de zelfde jurken en ik hou van de bruid die meer dan 1000 euro uitgeeft aan haar bruidsjurk. In Nederland vind ik het vaak om te huilen, hoe de bruid eruit ziet. De man in kwestie ziet er vaak veel mooier uit.
Hij was toen nog maar 11 maanden en het enige kind die dag (geen verdere kleine kinderen in onze familie), jammer was het niet hoor, konden er gelukkig wel om lachen. Was ook precies goed getimed haha. Ach met kinderen kunnen zulke dingen gebeuren, als je dat in je achterhoofd houdt maak je je zelf er misschien ook niet druk om. Het wordt vast hoe dan ook een mooie dag! Juist de dingen die bij ons anders dan gepland gingen zorgden voor leuke momenten (op het diner na, wat te laat was grr).
Ik vind het neigen naar bridezilla maar heb erger meegemaakt. Zelf hadden we colourful festive als dresscode en iedereen was ook lekker kleurrijk gekleed en er was maar 1 iemand in spijkerbroek (vond ik ook totaal niet erg). Vrienden van ons hadden peacock als dresscode en dat stond dan als thema ipv dresscode genoemd. Blijkbaar betekende dit blauw... Volgens mij heeft zo'n beest wel meer kleuren dus ik voldeed niet helemaal en een een vriendin van me helemaal niet want die dacht dat het het thema van het feest was en had het helemaal niet op de kleding betrokken. Als je als bruid wensen hebt dan kan je beter duidelijk zijn. Als mensen er niks mee doen: pech! Je dag wordt toch wel mooi ook als ome Henk in korte broek op zn teenslippers komt. Oh en @ts mensen die tegen jou zeuren, jij hebt het niet bedacht en je bent niet verantwoordelijk voor de wensen van het bruidspaar!