Bij onze beste vrienden was er een stel en die kwamen allebei in (niet nette)spijkerbroek met simpel shirtje. Gewoon zo uit de kast geplukt. Niet alleen zag het er niet uit, ze vielen ook nog eens vreselijk uit de toon naast alle net geklede mensen. Er was geen dresscode maar vond dit toch wel respectloos. Dit trek je niet eens aan naar de buurt bbq.
Dat zie je verkeerd... Het gaat er toch om hoe op hun gemak je gasten zijn? Dit is hoe zij zich op hun gemak voelen blijkbaar. Dat je dat niet snapt zeg... Bridezilla *sarcasme uit*
Grappig.....want in 'onze kringen' kan je op een begrafenis ook gewoon verschijnen in iets anders dan alleen zwart bijv. Hou er zelf wel rekening mee dat het netjes is, net als bij een bruiloft overigens, maar het kan gerust een kleurtje hebben.
Een bruiloft is ook een militaire operatie. Wat je allemaal wel niet moet regelen en dan uiteindelijk goed moet timen zodat niet alles uitloopt. @Glimmer ik denk dat jij een prachtige bruiloft krijgt!
Ik heb dus het heerlijke geluk dat ik rood haar heb Ik kan alles aan trekken wat ik wil op koningsdag, want mensen zeggen toch wel tegen mij: Oranje boven! Gelukkig maar, want oranje kleding is om te huilen bij rood haar
Ik ben op pagina 4 nu dus misschien is het al gezegt/gevraagt maarf er komen telkens berichten bij waardoor bijlezen lastig is... - geen spijkerbroeken... echt helemaal niet? Mijn man heeft lengtemaat 40 nodig, echt een ***maat en duur. Dan heb ik geen zin om meer dan €100 voor een broek neer te leggen die hij daarna niet meer aan doet plus dat een overhemd vaak ook duur is omdat hij extra lange mouwen nodig heeft. Dus dat word dan een nette spijkerbroek, heel donkerblauw of zwart, zonder bleking of gaten (die trend snap ik sowieso niet). Hij zou dan geweigerd worden? - geen wit. Een witte jurk snap ik. Maar mag een wit shirt oid ook niet? Ik had laatste x een lichtroze rok, wit shirt, donkerblauw jasje. Mag dat dan ook niet?
Ik geloof dat wij een heerlijke on bridzilla bruiloft hebben gehad. Wij besloten in januari dat we wilden trouwen(in die periode zaten we te wachten op de uitslagen van mijn man, uitzaaiingen of niet) we hebben besproken wat voor ons op dat moment het aller belangrijkste was en dat was dat we een fijne ontspannen dag wilden met de hele dag de mensen bij ons die ons lief zijn. Daarnaast devreceptie voor mensen iets verder weg. We besloten ook meteen geen stress te willen van het organiseren. En dat is gelukt! We hebben geen seconde na gedacht over een dresscode en iedereen zag er netjes en feestelijk uit. We hebben zelfs de taart niet zelf uitgekozen.... We hebben zo’n ongelooflijk fijne dag gehad, het liep gesmeerd, mensen hebben zich geamuseerd, en heerlijk gegeten en we hadden heel veel geluk met het weer. Dit was echt de dag die 2014 nog een goed jaar heeft gemaakt, vol van liefde en vriendschap, precies wat we nodig hadden! Natuurlijk is de perfecte dag voor iedereen verschillend, gelukkig maar! Maar als iedereen op welke soort bruiloft dan ook zich maar half zo gelukkig zou voelen als ik op mijn bruiloft, dan is de dag dik geslaagd , en daar gast het om!
Och bruiloften…verschrikkelijk. Ik verbaas me altijd over de arrogantie die bruidsparen hebben om te denken dat anderen ‘hun dag’ echt zo belangrijk vinden. Iedereen moet maar blij zijn omdat zij zo nodig moeten trouwen en dan ook nog dankbaar zijn dat ze ‘er bij mogen zijn’. Dan durven ze vaak ook nog allerlei eisen te stellen als bepaalde kleding of geen kinderen etc. En dan wordt er natuurlijk ook nog een cadeau in de vorm van een flink geldbedrag verwacht. Ik zal het nooit begrijpen.
Ik vind het niet Bridezilla. Als jij een thema bruiloft hebt vind ik best dat je daar een dresscode bij mag geven. Zo heb ik een rustieke/ vintage ‘boerderij bruiloft’ gezien, waarbij alles zo mooi er uit zag! Daar was de dresscode pastel, en het totaalplaatje was heel erg mooi. En totaal anders: een Las Vegas thema, waarbij gevraagd werd of je echt verkleed wou komen. Niet iets wat ik zelf mooi vind, maar voor mijn vrienden heb ik echt wel een felle boa en een glitterhoedje gekocht . Als pastel je niet staat kan je toch ook een bijv. donkerblauw jurkje aan doen en pastelkleurige accessoires erbij doen? En als je niet wat nieuws wilt kopen heb je toch vast wel vriendinnen / (schoon)zussen van wie je iets kan lenen? Wij willen geen grote en chique bruiloft. Geen uitgebreid diner, maar gewoon zo’n leuk uitziende frietkar bijvoorbeeld. En al zou ik zelf niet voor een dresscode kiezen, als een dierbare wil dat we op haar bruiloft allemaal in het roze komen of in een galajurk zou ik dat wel doen. Ik vind dat als jij liever moeilijk doet over dat er een dresscode is, dan moeite doet om er leuk uit te zien voor de speciale dag van je vrienden, je beter thuis kan blijven.
Ik vind die "je mag blij zijn dat je mag komen"- houding eerlijk gezegd een beetje raar. Jij wil trouwen op die dag, jij wil dat je dierbaren komen. Ik was echt ontroerd op mijn trouwerij (barbecue met al mijn vrienden en familie, geen dresscode) dat iedereen kwam en zelfs mensen van wie ik het echt niet had verwacht. Zo lief! Dat je duizenden euro's uitgeeft en een enorm feest organiseert is toch echt je eigen keuze, niemand vraagt je om dat te doen. Maar dan wel verwachten dat je gasten speciaal kleding gaan aanschaffen omdat jij de perfecte foto's wil? Belachelijk. Die mensen komen voor jou hoor, om die speciale dag met jou te vieren. Omdat ze van jou houden of jou aardig vinden. Niet omdat ze persé een chiq feest moeten. Ik zou me doodschamen om dan ook nog allerlei eisen te gaan stellen of ze zelfs aan te spreken of weg te sturen omdat hun kleding niet goed of mooi genoeg is. Wie denk je je dan wel niet wie je bent?
Ja ik vind het nogal bridezilla. Maar dat vind ik nogal snel denk ik. Ik snap dat hele gedoe van je gasten voorschrijven welke stijl en kleuren hun kleding moet zijn echt super raar. Dat is, toen ik ooit ging trouwen, destijds niet eens bij me opgekomen. Tegenwoordig hoor je dat heel vaak. Roept bij mij een beetje de associatie op alsof een bruiloft een soort enorm toneelstuk is waar de gasten een soort figuranten zijn die dan wel op een bepaalde manier eruit moeten zien voor de film en de foto’s. Dat is niet hoe ik een bruiloft zie. Voor mij is een bruiloft een gezellig samen zijn met je vrienden en familie en samen de liefde te vieren.
Juist. Precies wat jij zegt, de gasten zijn gewoon figuranten in jouw perfecte plaatje. Ik ga zo écht niet met de mensen om die ik liefheb.
Het kon mij werkelijk waar geen bal schelen wat mensen aan hadden. Ik heb zo'n fijne dag gehad, maar ik zou niet weten wat de kleding van mijn gasten daar voor invloed op heeft